Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder bouten dood?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 347 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35463 - Cilinder bouten dood?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanwalsum 12-3-2006 16:30 Print topicpost

Posts: 692
Ha,

Ik heb net mijn cilinder eraf gehaald omdat de zuigerveertjes naar mijn weten rammelden.

Dus ik die bouten losgedraait, deze zaten vreselijk vast. Toen ik flink draaide, draaide die lange pinnen oom mee. En bij 3 van de 4 draaiden ik die pinnen die je cilinder vasthouden helemaal mee. En ik kon ze er vervolgens dus ook gewoon uittrekken. Heb ik nu de zooi kapot gemaakt?

En hoe kan je zien dat je veertjes versleten zijn?

Groeten,

Michiel
 

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-3-2006 16:31 Print reply

Posts: 13700
kan je er weer gewoon terug indraaien met beetje locktide erbij en verder krijg je die moertjes wel van de cilindertapeinden af als je die gewoon tussen bankschroef zet
 
rs2 matrix 12-3-2006 16:39 Print reply

Posts: 577
je kunt ze terugdraaien, mits de draad in je blok goed is
of de veertjes versleten zijn kun je zo niet zeggen, (je kunt het wel op laten meten) hoeveel km hebben ze gelopen?
je kunt ze beter gewoon vervangen, kost maar 10-15 euro, nu je je cilinder er toch af hebt

 
vanwalsum 12-3-2006 16:42 Print reply

Posts: 692
Ik heb de brommer net 3 maand. En is btw ook de eerste keer dat ik iets van het blok haal. Volgens de vorige eigenaar waren de veertjes 2 jaar geleden vervangen. Weet niet hoeveel km ze gelopen hebben.

Kan ik trouwens gewoon naar een zaak gaan (weet een goeie) en om nieuwe veertjes vragen? of moet ik cilinder en zuiger meenemen.

Hoe trek ik die zuiger trouwens van de kruk?

Verder nog dingen die ik even kan checken nu ik alles open heb liggen?
 
L2R-R2L 12-3-2006 16:45 Print reply

Posts: 1553
licht aan je brommer maar meestal zitten er aan de linker en rechter kant van je zuiger 2 ronde gaatjes daar zitten ringetjes in de moet je samen knijpen en dan er uit trekken daarna zit er een bus in die moet je er ook uit halen en voil?

edit: je kan je bigend speling checken, dmv je drijfstang (waar je zuiger opzit) naar boven en beneden te trekken hier hoort geen speling op te zitten naar links en naar rechts wel een klein beetje

Dit bericht is gewijzigd door L2R-R2L op 12-3-2006 om 16:46 uur.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
rs2 matrix 12-3-2006 16:45 Print reply

Posts: 577
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Ik heb de brommer net 3 maand. En is btw ook de eerste keer dat ik iets van het blok haal. Volgens de vorige eigenaar waren de veertjes 2 jaar geleden vervangen. Weet niet hoeveel km ze gelopen hebben.

Kan ik trouwens gewoon naar een zaak gaan (weet een goeie) en om nieuwe veertjes vragen? of moet ik cilinder en zuiger meenemen.

Hoe trek ik die zuiger trouwens van de kruk?

Verder nog dingen die ik even kan checken nu ik alles open heb liggen?



Je kunt de speling van de krukas checken.

Als je de maat van de zuiger weet hoef je je zuiger niet mee te nemen, anders wel.

Om de zuiger van de krukas te krijgen pak je een punt tang en haal je die clipjes die je pistonpen tegen houden er uit, vervolgens druk je pistonpen eruit en je naaldlager, check meteen of deze vervangen moet worden.

Dit bericht is gewijzigd door rs2 matrix op 12-3-2006 om 16:46 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-3-2006 16:48 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Ik heb de brommer net 3 maand. En is btw ook de eerste keer dat ik iets van het blok haal. Volgens de vorige eigenaar waren de veertjes 2 jaar geleden vervangen. Weet niet hoeveel km ze gelopen hebben.

Kan ik trouwens gewoon naar een zaak gaan (weet een goeie) en om nieuwe veertjes vragen? of moet ik cilinder en zuiger meenemen.

Hoe trek ik die zuiger trouwens van de kruk?

Verder nog dingen die ik even kan checken nu ik alles open heb liggen?


bedoel je de veertjes die aan de zijkant van de zuiger zitten of die bovenop? die aan de zijkant kosten 10cent ofzo dus meteen vervangen als je toch open hebt, de bovenste kun je checken door ze van de zuiger af te halen en in je cilinder te leggen en de kier mag niet te groot zijn
 
vanwalsum 12-3-2006 17:19 Print reply

Posts: 692
Heb hem eraf. Morgen ga ik odd halen. Ik heb al een pakkingset liggen en een naaldlager. Nu moet ik morgen dus zuigerveertjes halen en die veertjes aan de zijkant.

Hier wat fotos, er zat een voelbare kras in de zuiger. erg?






 
jeffreyyy 12-3-2006 17:23 Print reply

Posts: 1634
beetje onduidelijke foto's maar ziet er verder wel goed uit toch...
echt een diepe kras ?

Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 12-3-2006 om 17:23 uur.
 
mb-gek 12-3-2006 17:24 Print reply

Posts: 10385
voelbare kras is niet goed
vervangen dus

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Inox 12-3-2006 17:45 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
voelbare kras is niet goed
vervangen dus


En cilinder ook eens nakijken. Is het een gietijzere cilinder?
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
rs2 matrix 12-3-2006 17:55 Print reply

Posts: 577
weet je nog wel hoe je hem er af hebt gehaald? aangezien het pijltje op je zuiger niet meer zichtbaar is
 
Arjanus 12-3-2006 18:51 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs2 matrix
weet je nog wel hoe je hem er af hebt gehaald? aangezien het pijltje op je zuiger niet meer zichtbaar is


er zit een tamelijk groot gat in de zuiger zo te zien

dus da lijkt me duidelijk

 
lieber nurburgring als ehering
Djeep 12-3-2006 18:53 Print reply

Posts: 8621
zuigerveren ff los in de cilinder doen, als er ruimte tussen de uiteinde sit moet je ze vervangen..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Hardstyle 12-3-2006 18:58 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
zuigerveren ff los in de cilinder doen, als er ruimte tussen de uiteinde sit moet je ze vervangen..


Hoe groot mag die ruimte max zijn dan?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
superior mt7 12-3-2006 19:20 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
voelbare kras is niet goed
vervangen dus




onzin, als je een voelbare kras op je zuiger hebt hoef je em echt niet meteen te vervangen
 
V8

Dit topic is 2673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved