Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-3-2006 16:31 |
Posts: 13700 |
kan je er weer gewoon terug indraaien met beetje locktide erbij en verder krijg je die moertjes wel van de cilindertapeinden af als je die gewoon tussen bankschroef zet
|
|
|
|
rs2 matrix |
12-3-2006 16:39 |
Posts: 577 |
je kunt ze terugdraaien, mits de draad in je blok goed is
of de veertjes versleten zijn kun je zo niet zeggen, (je kunt het wel op laten meten) hoeveel km hebben ze gelopen?
je kunt ze beter gewoon vervangen, kost maar 10-15 euro, nu je je cilinder er toch af hebt
|
|
|
|
vanwalsum |
12-3-2006 16:42 |
Posts: 692 |
Ik heb de brommer net 3 maand. En is btw ook de eerste keer dat ik iets van het blok haal. Volgens de vorige eigenaar waren de veertjes 2 jaar geleden vervangen. Weet niet hoeveel km ze gelopen hebben.
Kan ik trouwens gewoon naar een zaak gaan (weet een goeie) en om nieuwe veertjes vragen? of moet ik cilinder en zuiger meenemen.
Hoe trek ik die zuiger trouwens van de kruk?
Verder nog dingen die ik even kan checken nu ik alles open heb liggen?
|
|
|
|
L2R-R2L |
12-3-2006 16:45 |
Posts: 1553 |
licht aan je brommer maar meestal zitten er aan de linker en rechter kant van je zuiger 2 ronde gaatjes daar zitten ringetjes in de moet je samen knijpen en dan er uit trekken daarna zit er een bus in die moet je er ook uit halen en voil?
edit: je kan je bigend speling checken, dmv je drijfstang (waar je zuiger opzit) naar boven en beneden te trekken hier hoort geen speling op te zitten naar links en naar rechts wel een klein beetje
Dit bericht is gewijzigd door L2R-R2L op 12-3-2006 om 16:46 uur.
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
rs2 matrix |
12-3-2006 16:45 |
Posts: 577 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Ik heb de brommer net 3 maand. En is btw ook de eerste keer dat ik iets van het blok haal. Volgens de vorige eigenaar waren de veertjes 2 jaar geleden vervangen. Weet niet hoeveel km ze gelopen hebben.
Kan ik trouwens gewoon naar een zaak gaan (weet een goeie) en om nieuwe veertjes vragen? of moet ik cilinder en zuiger meenemen.
Hoe trek ik die zuiger trouwens van de kruk?
Verder nog dingen die ik even kan checken nu ik alles open heb liggen?
Je kunt de speling van de krukas checken.
Als je de maat van de zuiger weet hoef je je zuiger niet mee te nemen, anders wel.
Om de zuiger van de krukas te krijgen pak je een punt tang en haal je die clipjes die je pistonpen tegen houden er uit, vervolgens druk je pistonpen eruit en je naaldlager, check meteen of deze vervangen moet worden.
Dit bericht is gewijzigd door rs2 matrix op 12-3-2006 om 16:46 uur.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-3-2006 16:48 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Ik heb de brommer net 3 maand. En is btw ook de eerste keer dat ik iets van het blok haal. Volgens de vorige eigenaar waren de veertjes 2 jaar geleden vervangen. Weet niet hoeveel km ze gelopen hebben.
Kan ik trouwens gewoon naar een zaak gaan (weet een goeie) en om nieuwe veertjes vragen? of moet ik cilinder en zuiger meenemen.
Hoe trek ik die zuiger trouwens van de kruk?
Verder nog dingen die ik even kan checken nu ik alles open heb liggen?
bedoel je de veertjes die aan de zijkant van de zuiger zitten of die bovenop? die aan de zijkant kosten 10cent ofzo dus meteen vervangen als je toch open hebt, de bovenste kun je checken door ze van de zuiger af te halen en in je cilinder te leggen en de kier mag niet te groot zijn
|
|
|
|
vanwalsum |
12-3-2006 17:19 |
Posts: 692 |
|
|
|
|
jeffreyyy |
12-3-2006 17:23 |
Posts: 1634 |
beetje onduidelijke foto's maar ziet er verder wel goed uit toch...
echt een diepe kras ?
Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 12-3-2006 om 17:23 uur.
|
|
|
|
mb-gek |
12-3-2006 17:24 |
Posts: 10385 |
voelbare kras is niet goed
vervangen dus
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Inox |
12-3-2006 17:45 |
Posts: 271 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
voelbare kras is niet goed
vervangen dus
En cilinder ook eens nakijken. Is het een gietijzere cilinder?
|
|
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/ |
|
rs2 matrix |
12-3-2006 17:55 |
Posts: 577 |
weet je nog wel hoe je hem er af hebt gehaald? aangezien het pijltje op je zuiger niet meer zichtbaar is
|
|
|
|
Arjanus |
12-3-2006 18:51 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rs2 matrix
weet je nog wel hoe je hem er af hebt gehaald? aangezien het pijltje op je zuiger niet meer zichtbaar is
er zit een tamelijk groot gat in de zuiger zo te zien
dus da lijkt me duidelijk
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Djeep |
12-3-2006 18:53 |
Posts: 8621 |
zuigerveren ff los in de cilinder doen, als er ruimte tussen de uiteinde sit moet je ze vervangen..
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Hardstyle |
12-3-2006 18:58 |
Posts: 1077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
zuigerveren ff los in de cilinder doen, als er ruimte tussen de uiteinde sit moet je ze vervangen..
Hoe groot mag die ruimte max zijn dan?
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
superior mt7 |
12-3-2006 19:20 |
Posts: 2675 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
voelbare kras is niet goed
vervangen dus
onzin, als je een voelbare kras op je zuiger hebt hoef je em echt niet meteen te vervangen
|
|
V8 |
|