Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer naar de klote

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #35457 - brommer naar de klote
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skilder 12-3-2006 11:24 Print topicpost
Posts: 116
he
ik heb gisteren een ongeluk gehad met me rieju rs2 bj eind 2005

me kappen zijn naar de klote paar dingetjes verbogen en me voorvork is krom.

nu mijn vraag: hoe snel word een brommer total los verklaart?
 

KaWaReZ 12-3-2006 11:25 Print reply

Posts: 20582
als de schade meer is dan de dagwaarde van de brommer, overt algemeen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mulder 12-3-2006 11:31 Print reply

Posts: 13701
Waarshcijnlijk als je frame krom is hij total loss en anders niet.
 
HayeSM 12-3-2006 11:32 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Waarshcijnlijk als je frame krom is hij total loss en anders niet.



mwaoh.. vriend had een gpr.. voorvork krom ed.. frame niet.. wel totaled.. was nog geen 2 maanden oud.
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
mulder 12-3-2006 11:33 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
[...]



mwaoh.. vriend had een gpr.. voorvork krom ed.. frame niet.. wel totaled.. was nog geen 2 maanden oud.


Was het balhoofd niet 2mm ingedeukt ofzo aangezien hij dan al door de brommerzaak als krom word verklaard?
 
b e r t 12-3-2006 11:34 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
he
ik heb gisteren een ongeluk gehad met me rieju rs2 bj eind 2005

me kappen zijn naar de klote paar dingetjes verbogen en me voorvork is krom.

nu mijn vraag: hoe snel word een brommer total los verklaart?


volgens mij is het zo: is de totale schade duurder om te repareren dan de dagwaarde van de brommer. dan is die total loss (kweet niet of arbeidsuren mee worden gerekend)
 
HayeSM 12-3-2006 11:35 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


Was het balhoofd niet 2mm ingedeukt ofzo aangezien hij dan al door de brommerzaak als krom word verklaard?



dat zal dan wel zo zijn geweest idd.

@ ts. Wast jou schuld? zo niet niets aan de hand toch..
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
KaWaReZ 12-3-2006 11:37 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


volgens mij is het zo: is de totale schade duurder om te repareren dan de dagwaarde van de brommer. dan is die total loss (kweet niet of arbeidsuren mee worden gerekend)


enkel onderdelen

en dat over een krom frame.. zou best kloppen (aangezien frames van >02 modellen brommers). nieuwe frames kosten al gauw 6-700 euro (zit je vrij snel aan dagwaarde, met wat schuurplekjes op een kap of twee :P)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
skilder 12-3-2006 11:52 Print reply
Posts: 116
het was niet mijn schuld.
maare mijn kuip delen zijn naar de klote
achterkappen naar de klote
voorvork krom. maar me pa zegt van je hebt zon klap gehad dan word ie haast wel total los verklaard maar dat betwijfel ik.
en nog paar kleine dingen zoals knipperlichten lampen pendaaltjes enz
 
ADHD-Kutkind 12-3-2006 12:11 Print reply

Posts: 1049
diw word denk ik financeel total loss verklaart, want ze kijken naar de prijs van de origionele onderdelen. Voor een kappenset ben je al veel kwijt en een origionele voorvork is ook niet goedkoop. En dan al die andere kleine dingen erbij zal je waarschijnlijk wel boven de aankoopwaarde uitkomen dus cker boven de dagwaarde.
 
Henk-88 12-3-2006 12:15 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


volgens mij is het zo: is de totale schade duurder om te repareren dan de dagwaarde van de brommer. dan is die total loss (kweet niet of arbeidsuren mee worden gerekend)



Bovenstaande is juist; en onder totale schade valt ook het arbeidsloon uiteraard.
Laat 'm taxeren bij een (schade-)bedrijf met een richtbank; die stellen ze dan in met de gegevens van de fabrikant van de brommer en zo kunnen ze gelijk zien of en wat er niet recht meer is. Ze kunnen dan gelijk voor je berekenen wat het kost om 'm weer te repareren eventueel met tweedehands onderdelen (dat kan soms handig uitkomen).

Jij kunt dan kiezen of je gewoon dat geld van de verzekering ontvangt of dat 'ie gerepareerd wordt. Als je 'm bij dat bedrijf laat repareren dan hoef je meestal geen taxatiekosten te betalen. Als je alleen het schadebedrag incasseert dan moet je iig de taxatiekosten aan dat bedrijf betalen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
b e r t 12-3-2006 12:17 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Bovenstaande is juist; en onder totale schade valt ook het arbeidsloon uiteraard.
Laat 'm taxeren bij een (schade-)bedrijf met een richtbank; die stellen ze dan in met de gegevens van de fabrikant van de brommer en zo kunnen ze gelijk zien of en wat er niet recht meer is. Ze kunnen dan gelijk voor je berekenen wat het kost om 'm weer te repareren eventueel met tweedehands onderdelen (dat kan soms handig uitkomen).

Jij kunt dan kiezen of je gewoon dat geld van de verzekering ontvangt of dat 'ie gerepareerd wordt. Als je 'm bij dat bedrijf laat repareren dan hoef je meestal geen taxatiekosten te betalen. Als je alleen het schadebedrag incasseert dan moet je iig de taxatiekosten aan dat bedrijf betalen.



als je geld krijgt van de verzekering, mag je dan ook je kapotte brommer meenemen. miss kun je m dan weer lopend maken.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 12-3-2006 om 17:16 uur.
 
mb-gek 12-3-2006 12:19 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]



als je geld krijgt van de verzekering, mag je dan ook je kapotte brommer meenemen. miss kun je m dan weer lopend maken. dan maar een paar kapotte kappen e.d.

neuj dan krijg je niet je brommer trug als die totalloss is verklaart

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Henk-88 12-3-2006 12:30 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]



als je geld krijgt van de verzekering, mag je dan ook je kapotte brommer meenemen. miss kun je m dan weer lopend maken. dan maar een paar kapotte kappen e.d.



Dat bedoel ik met dat het soms handig kan zijn om met tweedehands onderdelen te laten repareren

Je mag ook besluiten om sommige onderdelen niet te laten repareren uiteraard.

Bij totalloss wordt de dagwaarde uitgekeerd waarbij je je voertuig kwijt bent. Als de reparatiekosten n?t boven de dagwaarde uitkomen wordt 'ie dus total-loss verklaard. Dat kun je soms voorkomen door met goedkopere tweedehands onderdelen te laten repareren (of van reparatie/vervanging van kuipen o.i.d. af te zien). Komt het schadebedrag dan weer onder de dagwaarde uit dan krijg je dat geld en mag je je brom houden. De dagwaarde kun je gewoon bij je verzekeringsmaatschappij of assuradeur opvragen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Steve 4takt 12-3-2006 12:45 Print reply

Posts: 422
je kan pleiten voor de dagwaarden met behoud van het wrak..... dan krijg jij je geld en is het het best om alle onderdelen los te verkopen... zit je bijna weer op de prijs voor een mooie 2ehands... aangezien de dagwaarde hoog is bij die nieuwe dingen

 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
skilder 12-3-2006 12:54 Print reply
Posts: 116
hoeveel zal de dag waarde ongeveer bedragen?
Rieju rs2 Pro nieuwprijs was 3300 euro
bouwjaar eind augustes 2005
2500km op de teller
 

Dit topic is 2297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved