ArieNSR |
11-3-2006 17:38 |
Posts: 750 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chrisda
hey
ik heb een honda nsr nog helemaal orgineel.
dat wou ik liever ook zo houden maar iets harder magwel (10/15 harder) maar volgens mij ziter een prop in of wat dan ook. waar zit die precies en hoe haal ik die eruit,
( had hem al helemaal losgemaakt en demper ook losgeschroefd en allebei uitgespoten met hogedruk, is wat vuil uitgekomen maar niet veel. gat in de demper is wel ietsjes schoner.)
moet ik hem openslijpen?
http://www.brommerforum.nl/showtopic/10842/9 laatste pagina wordt het uitgelegd
Dit bericht is gewijzigd door ArieNSR op 11-3-2006 om 17:39 uur.
|
|
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters | |
|
vanwalsum |
12-3-2006 0:44 |
Posts: 692 |
|
|
|
|
richard3 |
12-3-2006 1:24 |
Posts: 5198 |
van walsum ik snap je beschrijving niet helemaal :P
help es
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 12-3-2006 om 1:24 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
stoeptegel |
12-3-2006 1:55 |
Posts: 3085 |
Ik ook neit echt, ik ben er ook mee bezig.Heb nu ook een ori uitlaat.
MOet hij nou wle of niet worden opengeslepen?De uitlaat?
|
|
80 cc ownatsj |
|
De Schout |
12-3-2006 12:06 |
Posts: 5327 |
ja, je moet em open halen. halverwege de voorbocht moet je de las doorzagen, en het buisje wat je tegenkomt eruit halen. ook op het dikste stuk moet je de las doorzagen en dan kom je een soort trechter tegen, deze zit na de las. die haal je eruit. voor de las zit ook nog een soort vernauwing. deze kun je er ook uit halen, maar zelfs al laat je em er in zitten dan loopt het al best goed. als je dit allemaal gedaan hebt zul je wel iets aan je demper moeten doen, want je uitlaat zal nu veeel meer lawaai maken. het beste zaag je de achterste las aan de demper door, dan trek je heel de demper uit elkaar en sloop je er alles uit. dan ga je naar een cross zaak in de buurt en vraagt om een demperbuisje van een 80cc. dit maak je in je demper, propt er demperwol omheen en je ze je demper weer terug in elkaar. (even hechten of een mooi systeempje voor maken, maar net hoveel tijd/zin dat je hebt.) je hebt nu een ontgrensde en stille uitlaat..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
chrisda |
12-3-2006 12:58 |
Posts: 387 |
owke thnx
ga gelijk proberen
wel kut dat je um door moet zagen maarja
zijn er nog andere dingen die ik moet vervangen waar door die beter is afgesteld of beter rijd.luchtslangen of zo??
en zo'n 80 cc demperbuisje en demperwol hoeveel kost dat ongeveer
|
|
|
|
De Schout |
12-3-2006 13:01 |
Posts: 5327 |
demper is niet noodzakelijk voor prestaties, alleen wel voor lawaai.. maar buisje kost hier een euro of 10 en een zak demperwol ook zoiets denk. maar daar kun je best veel dempers meej vullen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
chrisda |
12-3-2006 17:35 |
Posts: 387 |
owke,
maar wat kan ik aanpassen of vervangen om hem ietsjes sneller te laten rijden en/of sneller te laten optrekken, ( wil hem wel zo orgineel mogelijk houden vanwege dat ik over een brug moet naar school en daar staan ze vaak met lichten naar je toe en dan is het meestal te laat om te keren) ik dacht ongeveer 10 15 km harder of als je harder wilt rijden met honda nsr moet je dan gelijk beginnen met een andere cilinder ofzo. (liever niet )
|
|
|
|
De Schout |
12-3-2006 17:39 |
Posts: 5327 |
als je je uitlaat zo ontgrenst, dan je spruitstuk uitvijlt van 9 naar +/- 13mm, je buitenste luchtslang eruit haalt of ontgrenst en je stelt het spul dan opnieuw af, dan zou je zo'n 65 km/h moeten kunnen halen. (naar eigen inzicht zwaarder vertanden, als ie ori is licht er 47 achter, dan voor iets van 15 nemen denk.)
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
chrisda |
12-3-2006 18:38 |
Posts: 387 |
owke thnx
is er ook nog een uitlaat dat erg op de orginele lijkt maar waar je wel betere prestaties bij hebt ?
en hoeveel kost een beetje goeie uitlaat?
Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-3-2006 om 11:39 uur.
|
|
|
|
HondaHeus |
13-3-2006 17:25 |
Posts: 1489 |
Proma doet het bij mij prima, hij is h?lemaal ori behalve die proma, niet prijzig en loopt zo'n 65/70! geen gedoe met prop eruit halen
|
|
|
|
MT70-nolimit |
13-3-2006 17:28 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HondaHeus
Proma doet het bij mij prima, hij is h?lemaal ori behalve die proma, niet prijzig en loopt zo'n 65/70! geen gedoe met prop eruit halen
idd gewoon die ori uitlaat bij het oud ijzer en een proma eronder, dat zijn hele goede uitlaten ookal is de rest van de setup orgineel van NSR
|
|
gaat lang goed |
|
prijs |
13-3-2006 17:32 |
Posts: 380 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
idd gewoon die ori uitlaat bij het oud ijzer en een proma eronder, dat zijn hele goede uitlaten ookal is de rest van de setup orgineel van NSR
presteerd een techno ook goed op een originele nsr?
|
|
hoi |
|
HondaHeus |
14-3-2006 20:55 |
Posts: 1489 |
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[qoute]idd gewoon die ori uitlaat bij het oud ijzer en een proma eronder, dat zijn hele goede uitlaten ookal is de rest van de setup orgineel van NSR[/qoute] ?werkt dit?
Ori uitlaat niet bij oud ijzer gooien, gewoon of bewaren of verkopen (nieuw zijn ze knetters duur :P)
weet niet hoe de techno presteerd..
|
|
|
|
driver004 |
14-3-2006 21:12 |
Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: prijs
[...]
presteerd een techno ook goed op een originele nsr?
volges mij is die te hoogtourig
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|