renoeius |
11-3-2006 16:45 |
Posts: 6409 |
als je brommer alleen maar toeren maakt en niet vooruit wilt komen, dan maak je overtoeren.
vaak maak je in de laatste versnelling minder toeren dan in de andere versnellingen
|
|
|
|
Saknet |
11-3-2006 17:19 |
Posts: 10355 |
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
HayeSM |
11-3-2006 17:42 |
Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
Hallo forummers, ik vroeg mij af hoe je weet wanneer je overtoeren maakt.
Men tsx met 50snel AC en 16 mikuni geeft in 1,2,3,4 meer als 11800toeren aan met volgas is dit teveel ? Maar in 5e komt hij maar tot 9500 hoe komt dit dan?
WAT is er ERG als je OVERTOEREN maakt ?
En hoe loopt een snelle 50 als je hem opboort tot 65 en 16mm mikuni?
Zal dit verschil merkbaar zijn zonder te tunen of is het beter gewoon 50 behouden en voll. laten tunen (bij lude)met 16mm mikuni en proma ?
alvast dank
Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 16:49 uur.
als je hem laat opboren moet je zoiezo je poorten laten bewerken, de timing kan anders zijn geworden. (niet zo zeer van de uitlaat, maar dan wel van de spoelers)
je kan beter laten tunen idd.. en er dan een 18mm voor zetten.. of gewoon een leuk 70cctje kopen voor het zelfde geld..
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
zundappchef |
11-3-2006 17:50 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
Hallo forummers, ik vroeg mij af hoe je weet wanneer je overtoeren maakt.
Men tsx met 50snel AC en 16 mikuni geeft in 1,2,3,4 meer als 11800toeren aan met volgas is dit teveel ? Maar in 5e komt hij maar tot 9500 hoe komt dit dan?
WAT is er ERG als je OVERTOEREN maakt ?
En hoe loopt een snelle 50 als je hem opboort tot 65 en 16mm mikuni?
Zal dit verschil merkbaar zijn zonder te tunen of is het beter gewoon 50 behouden en voll. laten tunen (bij lude)met 16mm mikuni en proma ?
alvast dank
Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 16:49 uur.
heb ik ook last van denk zo iedereen
mijn brommer kan 10500 toeten draaien
in zijn 4 komt die niet boven 8500 uit
in zijn 1en 2 komt ie net op de 9500
in zijn 3 9000 max
das redelijk normaal
en idd als je brommer terring veel toeren maakt maar niet vooruit komt heb je te maken met overtoeren
dit los je meestal op met een andere uitlaat 1tje die meer tegendruk heeft zodat je toeren omgezet worden in kracht/koppel
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
HayeSM |
11-3-2006 17:52 |
Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
heb ik ook last van denk zo iedereen
mijn brommer kan 10500 toeten draaien
in zijn 4 komt die niet boven 8500 uit
in zijn 1en 2 komt ie net op de 9500
in zijn 3 9000 max
das redelijk normaal
en idd als je brommer terring veel toeren maakt maar niet vooruit komt heb je te maken met overtoeren
dit los je meestal op met een andere uitlaat 1tje die meer tegendruk heeft zodat je toeren omgezet worden in kracht/koppel
of gewoon je tandwielverhouding..
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
spoorlijncrosser |
11-3-2006 17:54 |
Posts: 2687 |
ja je tandwielverhouding denk ik
ik reed eerst veel te zwaar kon ik alleen 1, 2 en 3 gebruiken
ik rijd nu met tandwielverhouding 12 voor en 53 achter
en dat is eigenlijk nog niet echt geweldig
ik ga denk ik maar tandwieltje 11 voor van voren kopen
|
|
|
|
J-master |
11-3-2006 17:59 |
Posts: 1158 |
als ik in me 6 rij maakt ie steeds meer toeren.. boven de 85 begint de brommer helemaal te trillen en maakt ie heel veel toeren.. lijkt wel of cilinder uit elkaar knalt.. is dit goed?? heb ori senda met yasuni cross tw 12-53
sorry dat ik je topic ff gebrik
|
|
als je brommer niet rolt moet je geld rollen |
|
spoorlijncrosser |
11-3-2006 18:00 |
Posts: 2687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J-master
als ik in me 6 rij maakt ie steeds meer toeren.. boven de 85 begint de brommer helemaal te trillen en maakt ie heel veel toeren.. lijkt wel of cilinder uit elkaar knalt.. is dit goed?? heb ori senda met yasuni cross tw 12-53
sorry dat ik je topic ff gebrik
lijkt me niet helemaal goed nee
hoeveel toeren maak je dan in zn 6?
|
|
|
|
zundappchef |
11-3-2006 18:00 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
[...]
of gewoon je tandwielverhouding..
op je bent noob
dat kan natuurlijk ook
edit: je moet egt eerst je uitlaat goed maken zodat je kracht hebt
en dan kan het later nog dat ie te zwaar vertand is
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 11-3-2006 om 18:02 uur.
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
J-master |
11-3-2006 18:02 |
Posts: 1158 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
[...]
lijkt me niet helemaal goed nee
hoeveel toeren maak je dan in zn 6?
weet niet heb geen toerenteller
|
|
als je brommer niet rolt moet je geld rollen |
|
Toon |
11-3-2006 20:33 |
Posts: 1679 |
Maar nu wil ik nog weten als getunede 50snel met 16mm en proma samenkan of moet er echt een 18 op ?
|
|
|
|
mblover |
11-3-2006 20:38 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
Maar nu wil ik nog weten als getunede 50snel met 16mm en proma samenkan of moet er echt een 18 op ?
16 kan wel, maar 18 zal harder lopen. Kan ook wel 20 op. Hangt er ook vanaf hoe veel je hem laat tunen, een beetje afwerken en uitlaatpoort iets omhoog of echt alle poorten aanpakken en de cilinder zo optimaal mogenlijk maken.
|
|
|
|
Toon |
11-3-2006 20:42 |
Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
16 kan wel, maar 18 zal harder lopen. Kan ook wel 20 op. Hangt er ook vanaf hoe veel je hem laat tunen, een beetje afwerken en uitlaatpoort iets omhoog of echt alle poorten aanpakken en de cilinder zo optimaal mogenlijk maken.
ja ik ben meer vanplan hem helemaal te laten tunen spoel en in en uitlaatpoort maar is het verschil van 16 en 18 mm toch merkbaar dan ???
En hoeveel kost een 2e hands dellorto of mikuni of keihein ongeveer ?
Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 20:42 uur.
|
|
|
|
Honda MBX80 |
11-3-2006 20:45 |
Posts: 258 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
heb ik ook last van denk zo iedereen
mijn brommer kan 10500 toeten draaien
in zijn 4 komt die niet boven 8500 uit
in zijn 1en 2 komt ie net op de 9500
in zijn 3 9000 max
das redelijk normaal
[b/]en idd als je brommer terring veel toeren maakt maar niet vooruit komt heb je te maken met overtoeren
dit los je meestal op met een andere uitlaat 1tje die meer tegendruk heeft zodat je toeren omgezet worden in kracht/koppel [b]
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
of je bent noob
dat kan natuurlijk ook
edit: je moet egt eerst je uitlaat goed maken zodat je kracht hebt
en dan kan het later nog dat ie te zwaar vertand is
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 11-3-2006 om 18:02 uur.
Als je er niet veel vanaf weet zundappchef, dat geeft niet, maar ga dan niet dingen zeggen zoals, een uitlaat die meer tegendruk geeft zodat je toeren omgezet worden in kracht en koppel, want dan snap je nog niet helemaal hoe een 2-takt uitlaat werkt, dan verwijs ik je eerst naar een verhaal over de uitlaat werking van mr. Frits Overmars, dan zal je het woord tegendruk nooit meer in je mond nemen. Denk daar even aan voordat je iemand een noob noemt, want die opmerking over die tandwielverhouding die die maakt, is niet dom , jij moet ook nog leren, dus suc6 ermee.
|
|
|
|
Toon |
11-3-2006 20:47 |
Posts: 1679 |
Geen ruzie please en ontopic aub
Oorspronkelijk gepost door: mblover
16 kan wel, maar 18 zal harder lopen. Kan ook wel 20 op. Hangt er ook vanaf hoe veel je hem laat tunen, een beetje afwerken en uitlaatpoort iets omhoog of echt alle poorten aanpakken en de cilinder zo optimaal mogenlijk maken.
Toon:
ja ik ben meer vanplan hem helemaal te laten tunen spoel en in en uitlaatpoort maar is het verschil van 16 en 18 mm toch merkbaar dan ???
En hoeveel kost een 2e hands dellorto of mikuni of keihein ongeveer ?
En nog iets,ik wil men uitlaat ook spuiten maar ik heb men uitlaat met 2 bouten in de cil vast zijn dit niet normaal moeren en is er gevaar voor deze los te doen ?
Is verf die tot 450 graden bestand is genoeg ?
Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 21:05 uur.
Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 21:07 uur.
|
|
|
|