Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wanneer overtoeren+ nog een vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35445 - wanneer overtoeren+ nog een vraagje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toon 11-3-2006 16:43 Print topicpost

Posts: 1679
Hallo forummers, ik vroeg mij af hoe je weet wanneer je overtoeren maakt.

Men tsx met 50snel AC en 16 mikuni geeft in 1,2,3,4 meer als 11800toeren aan met volgas is dit teveel ? Maar in 5e komt hij maar tot 9500 hoe komt dit dan?
WAT is er ERG als je OVERTOEREN maakt ?

En hoe loopt een snelle 50 als je hem opboort tot 65 en 16mm mikuni?
Zal dit verschil merkbaar zijn zonder te tunen of is het beter gewoon 50 behouden en voll. laten tunen (bij lude)met 16mm mikuni en proma ?

Ik wil men uitlaat ook spuiten maar ik heb men uitlaat met 2 bouten in de cil vast zijn dit niet normaal moeren en is er gevaar voor deze los te doen ? Is verf die tot 450 graden bestand is genoeg ?

alvast dank



Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 21:04 uur.
 

renoeius 11-3-2006 16:45 Print reply

Posts: 6409
als je brommer alleen maar toeren maakt en niet vooruit wilt komen, dan maak je overtoeren.

vaak maak je in de laatste versnelling minder toeren dan in de andere versnellingen
 
Saknet 11-3-2006 17:19 Print reply

Posts: 10355
overtoeren isni zo heel erg, alleen je lagers kunnne het soms niet zo heel lief vinden

http://www.brommerforum.nl/showtopic/5296
scroll naar rudys reply..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
HayeSM 11-3-2006 17:42 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Hallo forummers, ik vroeg mij af hoe je weet wanneer je overtoeren maakt.

Men tsx met 50snel AC en 16 mikuni geeft in 1,2,3,4 meer als 11800toeren aan met volgas is dit teveel ? Maar in 5e komt hij maar tot 9500 hoe komt dit dan?
WAT is er ERG als je OVERTOEREN maakt ?

En hoe loopt een snelle 50 als je hem opboort tot 65 en 16mm mikuni?
Zal dit verschil merkbaar zijn zonder te tunen of is het beter gewoon 50 behouden en voll. laten tunen (bij lude)met 16mm mikuni en proma ?


alvast dank

Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 16:49 uur.



als je hem laat opboren moet je zoiezo je poorten laten bewerken, de timing kan anders zijn geworden. (niet zo zeer van de uitlaat, maar dan wel van de spoelers)

je kan beter laten tunen idd.. en er dan een 18mm voor zetten.. of gewoon een leuk 70cctje kopen voor het zelfde geld..
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
zundappchef 11-3-2006 17:50 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Hallo forummers, ik vroeg mij af hoe je weet wanneer je overtoeren maakt.

Men tsx met 50snel AC en 16 mikuni geeft in 1,2,3,4 meer als 11800toeren aan met volgas is dit teveel ? Maar in 5e komt hij maar tot 9500 hoe komt dit dan?
WAT is er ERG als je OVERTOEREN maakt ?

En hoe loopt een snelle 50 als je hem opboort tot 65 en 16mm mikuni?
Zal dit verschil merkbaar zijn zonder te tunen of is het beter gewoon 50 behouden en voll. laten tunen (bij lude)met 16mm mikuni en proma ?


alvast dank

Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 16:49 uur.



heb ik ook last van denk zo iedereen

mijn brommer kan 10500 toeten draaien
in zijn 4 komt die niet boven 8500 uit
in zijn 1en 2 komt ie net op de 9500
in zijn 3 9000 max

das redelijk normaal

en idd als je brommer terring veel toeren maakt maar niet vooruit komt heb je te maken met overtoeren
dit los je meestal op met een andere uitlaat 1tje die meer tegendruk heeft zodat je toeren omgezet worden in kracht/koppel

 
1000 v twin rotax biatch
HayeSM 11-3-2006 17:52 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



heb ik ook last van denk zo iedereen

mijn brommer kan 10500 toeten draaien
in zijn 4 komt die niet boven 8500 uit
in zijn 1en 2 komt ie net op de 9500
in zijn 3 9000 max

das redelijk normaal

en idd als je brommer terring veel toeren maakt maar niet vooruit komt heb je te maken met overtoeren
dit los je meestal op met een andere uitlaat 1tje die meer tegendruk heeft zodat je toeren omgezet worden in kracht/koppel



of gewoon je tandwielverhouding..
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
spoorlijncrosser 11-3-2006 17:54 Print reply

Posts: 2687
ja je tandwielverhouding denk ik
ik reed eerst veel te zwaar kon ik alleen 1, 2 en 3 gebruiken
ik rijd nu met tandwielverhouding 12 voor en 53 achter
en dat is eigenlijk nog niet echt geweldig
ik ga denk ik maar tandwieltje 11 voor van voren kopen
 
J-master 11-3-2006 17:59 Print reply

Posts: 1158
als ik in me 6 rij maakt ie steeds meer toeren.. boven de 85 begint de brommer helemaal te trillen en maakt ie heel veel toeren.. lijkt wel of cilinder uit elkaar knalt.. is dit goed?? heb ori senda met yasuni cross tw 12-53

sorry dat ik je topic ff gebrik
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
spoorlijncrosser 11-3-2006 18:00 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
als ik in me 6 rij maakt ie steeds meer toeren.. boven de 85 begint de brommer helemaal te trillen en maakt ie heel veel toeren.. lijkt wel of cilinder uit elkaar knalt.. is dit goed?? heb ori senda met yasuni cross tw 12-53

sorry dat ik je topic ff gebrik


lijkt me niet helemaal goed nee
hoeveel toeren maak je dan in zn 6?
 
zundappchef 11-3-2006 18:00 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
[...]


of gewoon je tandwielverhouding..



op je bent noob
dat kan natuurlijk ook



edit: je moet egt eerst je uitlaat goed maken zodat je kracht hebt
en dan kan het later nog dat ie te zwaar vertand is

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 11-3-2006 om 18:02 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
J-master 11-3-2006 18:02 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
[...]


lijkt me niet helemaal goed nee
hoeveel toeren maak je dan in zn 6?


weet niet heb geen toerenteller
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
Toon 11-3-2006 20:33 Print reply

Posts: 1679
Maar nu wil ik nog weten als getunede 50snel met 16mm en proma samenkan of moet er echt een 18 op ?

 
mblover 11-3-2006 20:38 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Maar nu wil ik nog weten als getunede 50snel met 16mm en proma samenkan of moet er echt een 18 op ?



16 kan wel, maar 18 zal harder lopen. Kan ook wel 20 op. Hangt er ook vanaf hoe veel je hem laat tunen, een beetje afwerken en uitlaatpoort iets omhoog of echt alle poorten aanpakken en de cilinder zo optimaal mogenlijk maken.
 
Toon 11-3-2006 20:42 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


16 kan wel, maar 18 zal harder lopen. Kan ook wel 20 op. Hangt er ook vanaf hoe veel je hem laat tunen, een beetje afwerken en uitlaatpoort iets omhoog of echt alle poorten aanpakken en de cilinder zo optimaal mogenlijk maken.


ja ik ben meer vanplan hem helemaal te laten tunen spoel en in en uitlaatpoort maar is het verschil van 16 en 18 mm toch merkbaar dan ???

En hoeveel kost een 2e hands dellorto of mikuni of keihein ongeveer ?

Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 20:42 uur.
 
Honda MBX80 11-3-2006 20:45 Print reply
Posts: 258
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
heb ik ook last van denk zo iedereen

mijn brommer kan 10500 toeten draaien
in zijn 4 komt die niet boven 8500 uit
in zijn 1en 2 komt ie net op de 9500
in zijn 3 9000 max

das redelijk normaal

[b/]en idd als je brommer terring veel toeren maakt maar niet vooruit komt heb je te maken met overtoeren
dit los je meestal op met een andere uitlaat 1tje die meer tegendruk heeft zodat je toeren omgezet worden in kracht/koppel [b]


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]

of je bent noob
dat kan natuurlijk ook

edit: je moet egt eerst je uitlaat goed maken zodat je kracht hebt
en dan kan het later nog dat ie te zwaar vertand is

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 11-3-2006 om 18:02 uur.


Als je er niet veel vanaf weet zundappchef, dat geeft niet, maar ga dan niet dingen zeggen zoals, een uitlaat die meer tegendruk geeft zodat je toeren omgezet worden in kracht en koppel, want dan snap je nog niet helemaal hoe een 2-takt uitlaat werkt, dan verwijs ik je eerst naar een verhaal over de uitlaat werking van mr. Frits Overmars, dan zal je het woord tegendruk nooit meer in je mond nemen. Denk daar even aan voordat je iemand een noob noemt, want die opmerking over die tandwielverhouding die die maakt, is niet dom, jij moet ook nog leren, dus suc6 ermee.
 
Toon 11-3-2006 20:47 Print reply

Posts: 1679
Geen ruzie please en ontopic aub

Oorspronkelijk gepost door: mblover

16 kan wel, maar 18 zal harder lopen. Kan ook wel 20 op. Hangt er ook vanaf hoe veel je hem laat tunen, een beetje afwerken en uitlaatpoort iets omhoog of echt alle poorten aanpakken en de cilinder zo optimaal mogenlijk maken.



Toon:
ja ik ben meer vanplan hem helemaal te laten tunen spoel en in en uitlaatpoort maar is het verschil van 16 en 18 mm toch merkbaar dan ???

En hoeveel kost een 2e hands dellorto of mikuni of keihein ongeveer ?

En nog iets,ik wil men uitlaat ook spuiten maar ik heb men uitlaat met 2 bouten in de cil vast zijn dit niet normaal moeren en is er gevaar voor deze los te doen ?

Is verf die tot 450 graden bestand is genoeg ?

Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 21:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door toon op 11-3-2006 om 21:07 uur.
 

Dit topic is 1281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved