Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project: z?ndapp cs50 529

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 702 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #35441 - Project: z?ndapp cs50 529
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundappchef 11-3-2006 16:02 Print topicpost

Posts: 4082
Project zundapp cs50 529



Aangezien dit mijn eerste zundapp is die ik ooit gekocht heb en er aan gehecht ben geraakt
Ga ik deze ook maar is een keer opknappen
Ooit begon het zo:







daarna is het een keer verander naar dit resultaat omdat ik de wiegbuizen zo mooi vond






aangezien die cilinder vast gelopen is kwam er daarna een 3 bak hand geforceerde koeling onder met een athena 50cc 6 poort met daarachter een 17 mm verstelbare sproeier
toen dit niet snel genoeg ging heb ik er een zuurstof shot opgebouwd zodat er zuurstof in de cilinder me gespoten wordt
aangezien dit leiden tot kapotte krukas lagers omdat ze zo minder smering kregen heb ik daarna maar een toeter van gemaakt

dit was het resultaat








aangezien hij helemaal afgebeert is en niet meer mooi of origineel ga ik er een ks50 van maken die als cs50 op papier staat(anders gaat dikke dennis weer mouwen)


wat ik van plan ben der aan te doen is :

een rond 3bakje voet er onder
een 50 cc athena er onder
top racing krukas er in
17 mm keihin er achter
een stuurkuip er op
misschien nog een schijfrem er op
uhm helemaal overspuiten
kappen worden blauw of grijs
het frame laat ik coaten in zwart
er komen conti bandjes op
chrome voorspat bord van een 530
hoog stuur van een 540
andere tellerbak



update onderdelen







kortom dit word een snelle en nette brommer

ga jullie beginnen te updaten als ik er aan begin
wat waarschijnlijk na het puch mv project word



update onderdelen


heb mijn nieuwe blok een mooi 6 kant blok gevonden 4 bak

dikke cilinder bijgekocht 70cc athena supertherm

21 mic er achter

12 vlot ontsteking

homoet uitlaat er bij 6 p


heb dat er onder gehangen
vanavond even foto`s maken en effe de koppeling maken
en de ketting vervangen door een langere


foto update



nieuwe foto`s van het blok en totaal beeld tot nu toe met chrome uitlaat er onder










update



net heb ik mijn nieuwe tellers geinstaleert en ben er achter gekomen dat er 1 kapot is
dus ik ging nieuwe halen kreeg er 2 waarvan 1tje half goed was


daar ga ik nu een home made teller van maken

het ziet er al zeer netjes uit

daarna ben ik verder gegaan met de kuip ophang beugels en die zitten er nu op morgen nog een stukje lassen en dan kan de kuip er ook op

verder heb ik die kuip nog even gefixt zaten namelijk een paar scheurtjes in dus die heb ik moeten solderen en plamuren




heb het nut aleen nog niet ingezien om deze voorvork om te wisselen voor de schijfrem


update


heb gisteren de toeren teller aangesloten en verlichting er bij en meteen ook de km teller er in gezet die eindelijk af is
nog niet kunnen testen want heb geen worm wieltje meer


aangezien ik geen held ben met elec bobine spoel

heb ik uhm weg gebracht om af te laten stellen
en ze doen nu ook meteen de timming van de schakelwals bij stellen


als er nog ideeën zijn hoor is ze graag



Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 11-3-2006 om 16:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 11-3-2006 om 16:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 11-3-2006 om 20:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 15-3-2006 om 21:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 4-4-2006 om 18:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 5-4-2006 om 16:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 8-4-2006 om 23:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 13-4-2006 om 18:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 24-4-2006 om 21:18 uur.
 
1000 v twin rotax biatch

mblover 11-3-2006 16:25 Print reply

Posts: 5391
Heeft Zundapp geen 4 of 5 bak ofzo?

En waarom geen cs50 bouwen ipv ks50? Waarom zou die kerel moeten mouwen?
 
zundappchef 11-3-2006 16:46 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Heeft Zundapp geen 4 of 5 bak ofzo?

En waarom geen cs50 bouwen ipv ks50? Waarom zou die kerel moeten mouwen?




zundapp heb je in 2 hand bak 3 handbak 3 voet 4 voet 5 voet +

maar omdat ik een 3 bak voet nog heb liggen gaat die er op

een dennis zou anders zeggen je kunt geen ks50 bouwen op een cs50 frame dan is en blijft het een cs50

en origneel is een cs50 niet zo

merk wel dat je geen verstand van zundapp hebt
 
1000 v twin rotax biatch
R0bby 11-3-2006 19:13 Print reply

Posts: 203
Ja! Gaan met die banaan. Schijfremmetjes zijn zeker een goede keuze! Net als de Conti's . Wat voor onsteking heb je erin zitten?
 
Don't chase dreams, chase paper!
-Tom- 11-3-2006 19:22 Print reply

Posts: 4151
ik zou er minimaal een 4-bak onder leggen, daar heb je veel meer aan als je een snellere cilinder hebt.
 
FTS Member
spoorlijncrosser 11-3-2006 19:23 Print reply

Posts: 2687
je brommer glimpt netjes op de foto
in de tank kan je jou zien staan
 
zundappchef 11-3-2006 19:23 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
ik zou er minimaal een 4-bak onder leggen, daar heb je veel meer aan als je een snellere cilinder hebt.




weet ik kragt overbrenging word dan beter benut

zit er aan te denken een 4 bak 6 kant er onder te hangen
 
1000 v twin rotax biatch
Jarco 11-3-2006 19:25 Print reply

Posts: 4520
17 keihin, bestaan die dan, meende dat er alleen maar 18 mm 's van waren.
 
Palava 11-3-2006 19:27 Print reply

Posts: 2866
opzich ziet hij er zo niet zo heel slecht uit
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-3-2006 19:32 Print reply

Posts: 13700



ik vind hem niet echt aan opknappen toe zag er zo al netjes uit bij menig mt'tje


wat doet die schoen daar btw?
 
R0bby 11-3-2006 19:32 Print reply

Posts: 203
Chef wat dacht je van een mooi M-stuurtje en een gepolijst voorspatbord?
 
Don't chase dreams, chase paper!
zundappchef 11-3-2006 20:06 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R0bby
Chef wat dacht je van een mooi M-stuurtje en een gepolijst voorspatbord?




goed idee bedankt dat chrome spatbord is een zeer goed voorstel


denk zo dat het geen m stuurt word het word namelijk een waar je relaxt op kunt rijden net zoiets als je 540
 
1000 v twin rotax biatch
R0bby 13-3-2006 16:53 Print reply

Posts: 203
Echte voetsteunen ipv die trappers die je nu hebt, zou dat geen idee zijn? Rijdt iig een HEEL stuk fijner kan ik je vertellen
 
Don't chase dreams, chase paper!
Dikke Dennes 13-3-2006 17:06 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]


een dennis zou anders zeggen je kunt geen ks50 bouwen op een cs50 frame dan is en blijft het een cs50

en origneel is een cs50 niet zo

merk wel dat je geen verstand van zundapp hebt


Hahahah, goed zo chef

Maarre, het wordt een KS... Bouw je er ook een schrijfrem voorvork op dan?

Enne, ik zou een 6kantige 4bak nemen ja.
Kijk wel even naar wat er op het blokplaatje staat, want de Nederlandse 4bakjes hebben een enorm gat tussen de 3 en 4.
(Deze blokken zijn ook te herkennen aan de pin op het blok, waar de carburateur normaal komt te hangen, zodat je er geen grotere carburateur op kan zetten)
 
Drive it like you stole it.
zundappchef 13-3-2006 23:06 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
[...]


Hahahah, goed zo chef

Maarre, het wordt een KS... Bouw je er ook een schrijfrem voorvork op dan?

Enne, ik zou een 6kantige 4bak nemen ja.
Kijk wel even naar wat er op het blokplaatje staat, want de Nederlandse 4bakjes hebben een enorm gat tussen de 3 en 4.
(Deze blokken zijn ook te herkennen aan de pin op het blok, waar de carburateur normaal komt te hangen, zodat je er geen grotere carburateur op kan zetten)




zet ik meestal de slijtol op en een schuur papiertje

dan is die zo weg


verder word het wel een wanebe 540 project
zet er namelijk zoon stuur op een kuip etc



@robby


heb ik al liggen en komen er ook op moet nog evenkijken wat ik met de versnelling bak doen
maar waarschijnlijk een 4 bak met een 280 cil der op net als een 540
met een 10 mm carb der achter hij hoeft aleen maar relax te rijden

waarschijnlijk geneens een homoet maar een mooie chrome
 
1000 v twin rotax biatch
zundappchef 15-3-2006 21:36 Print reply

Posts: 4082
update
 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 3486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved