Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Roterende inlaatpoort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3544 - Roterende inlaatpoort
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaMiX 16-4-02?11:31 Print topicpost
Posts: 246
Weet iemand hoe je een roterende inlaatpoort kan maken bij een MT?

Ik bedoel roterende inlaat

[This message is edited by HondaMiX - on 16-4-02 11:34]
 

MB50TUNED 16-4-02?12:17 Print reply
Posts: 1054
door alluminium te gieten bij je carter, schijf van zaagblad, HPi ontsteking, anders is er te weinig ruimte. en heeeeel veel tijd en moeite in steken

maar waarom zou je? misschien is een membraan wel beter.... en misschien kan je met minder moeite wel meer winst halen....
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
B3AST 16-4-02?15:19 Print reply
Posts: 2469
Uuhhuuhhhhh, wat een onzin plan

je ken ook een dikke sleuf in een wang van je kruk veilen en daar in het carter een gat maken waar je de carb op dondert. Je omet dan wel het carter van de binnenkant met vloeibaar alu dikker maken zodat de krukwang het gat volledig af kan sluiten

ofterwijl: onzinnig

je ken beter een gat in je carter maken en daar een membraam inlaat op maken...
 
- insane in the brain -
Pertijn 16-4-02?18:56 Print reply
Posts: 846
Beter maak je in je carter onder je cilinder en uitlaat een nieuwe inlaat en draai je je cilinder waardoor je er een mooie uitlaat recht naar achteren op kan plaatsten.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
B3AST 16-4-02?19:14 Print reply
Posts: 2469
dat is EXACT wat ik laatst verzon! een inlaat onderaan het blok waar normaal de uitlaatkant van de cylinder zit, en de cylinder omdraaien voor een op maat uitlaat recht naar achter... carters bevrezen en beplakken met vloeibaar alu...

lijkt me perfect voor een race brommer!
 
- insane in the brain -
Rudy 16-4-02?19:18 Print reply

Posts: 3471
nde
Quote:
Originally posted by: B3AST?

Uuhhuuhhhhh, wat een onzin plan

je ken ook een dikke sleuf in een wang van je kruk veilen en daar in het carter een gat maken waar je de carb op dondert. Je omet dan wel het carter van de binnenkant met vloeibaar alu dikker maken zodat de krukwang het gat volledig af kan sluiten

ofterwijl: onzinnig

je ken beter een gat in je carter maken en daar een membraam inlaat op maken...


Roterende inlaat heeft helemaal geen zin op mt. roterende inlaat is alleen mooi voor wegrace en je win er nieteens echt veel vermogen mee.Membraam loopt veel mooier.Aprilia rijd in de wegrace met roterende inlaat honda en de rest met membraam.en wie is er vorig jaar wereldkapieon 250cc geworden???? HONDA
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
HondaMiX 16-4-02?19:49 Print reply
Posts: 246
En hoe doe je dan zo'n membraampie inbouwen?
 
B3AST 16-4-02?19:55 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: rudy?willemsen

nde
Quote:
Originally posted by: B3AST?

Uuhhuuhhhhh, wat een onzin plan

je ken ook een dikke sleuf in een wang van je kruk veilen en daar in het carter een gat maken waar je de carb op dondert. Je omet dan wel het carter van de binnenkant met vloeibaar alu dikker maken zodat de krukwang het gat volledig af kan sluiten

ofterwijl: onzinnig

je ken beter een gat in je carter maken en daar een membraam inlaat op maken...


Roterende inlaat heeft helemaal geen zin op mt. roterende inlaat is alleen mooi voor wegrace en je win er nieteens echt veel vermogen mee.Membraam loopt veel mooier.Aprilia rijd in de wegrace met roterende inlaat honda en de rest met membraam.en wie is er vorig jaar wereldkapieon 250cc geworden???? HONDA


Jaaah dat zeggik....

maarehm je ken wel een membraam inlaat op je carter flanzen, moet je een soort behulzing voor het membraam maken en die op je carter plakken (daar een gat maken) en alles met vloeibaar alu dichmaken, en de membraam inlaat op je cylinder dichtgooien met vloeibaar alu

kan wel, is hoop gedoe, maar wel een mooi systeem!!
 
- insane in the brain -
Hier_ben_ik - Administrator 16-4-02?20:00 Print reply

Posts: 8499
maar scheelt dat echt zoveel dan??
 
Members zijn vervelend :-|
Rudy 16-4-02?20:12 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

maar scheelt dat echt zoveel dan??


Tja het werkt gewoon beter.Exacte getallen of zo heb ik niet maar het is een feit.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 16-4-02?20:20 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: B3AST?

dat is EXACT wat ik laatst verzon! een inlaat onderaan het blok waar normaal de uitlaatkant van de cylinder zit, en de cylinder omdraaien voor een op maat uitlaat recht naar achter... carters bevrezen en beplakken met vloeibaar alu...

lijkt me perfect voor een race brommer!
Dat was dus mijn ID he!!! hoerrrr!!!
Had ik nog helemaal met jou doorgesproke
alleen toen kwam ik het tegen op een of ander 4T racertje, en dan is het niet origineel meer
 
B3AST 16-4-02?20:23 Print reply
Posts: 2469
hmmm maar op een 4t heeft dat niet zo gruwelijk veel zin, want de uitlaat is daar niet zo van belang als bij 2t, dus is dat moeilijk doen...
 
- insane in the brain -
verwijderd 16-4-02?20:50 Print reply
Posts: 4082
karts hebben het ook wel....
 
Neonlampje 16-4-02?21:24 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: B3AST?

hmmm maar op een 4t heeft dat niet zo gruwelijk veel zin, want de uitlaat is daar niet zo van belang als bij 2t, dus is dat moeilijk doen...

Heeft wel degenlijk zin.. uitlaatgassen kunnen veel makkelijker weg (ja is echt finetuning) en je hebt direct een soort ram-air, die carb inlaat was ook gewoon grote trechter met een horregaasje ervoor...
 
jca 17-4-02?20:00 Print reply
Posts: 55
De nadelen van een tweetaktmotor met roterende inlaatsysteem zijn dat de motor een stukje breder wordt, Dat de schijven gevoelig zijn voor scheuren en breken, de motor meer geluid dan een membraan motor maakt, deze constructie ingewikkelder is en dus duurder is en doordat de motor ingewikkelder is is het sleutelen ook gecompliceerder.
Voordelen van een tweetaktmotor met roterende inlaatsysteem zijn aanmerkelijk meer vermogen en koppel in het middengebied, (8k tot 11K) erg gunstig voordeel omdat een racer circa 80 procent van de tijd in dit toerengebied draait, je krijgt een mooie lineare stroming tijdens de inlaatperiode, omdat het mengsel dan ruim baan heeft, en niet een weerstands biedend membraan moet door komen en de timing is later nog bij te regelen.

 
MB50TUNED 18-4-02?08:32 Print reply
Posts: 1054
Timing:

Bij roterende inlaat kan je exact bepalen wanneer je inlaat opend en sluit. Maar je hebt 1 inlaat timing, je zit bij 5000 rpm aan dezelfde inlaat timing als bij 14000 rpm. Terwijl je timing korter zou moeten zijn bij 5000 rpm (is een voorbeeld, niet zeuren over genoemde toerentallen).

Bij membraan verranderd de timing bij het toerental. Je kleppen geven ook iets meer weerstand dan een roterende schijf, je membraan klept hangt namelijk in je luchtstroom. Maar je hebt dus met een membraan een variabele inlaat timing. En je kan bij 14000 rpm en bij 5000 rpm een redelijke timing hebben.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 2289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved