Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas vast als ik blok inelkaar doe

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35418 - krukas vast als ik blok inelkaar do...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mail2kid 10-3-2006 15:40 Print topicpost

Posts: 1905
Zodra ik mijn 2 blokhelften in elkaar wil doen komt mijn krukas vast te zitten.
Als ik aan me lagers draai zonder dat de 2 blokhelften vast zitten draaien ze soepel.

Eerst zat er aan de ontstekingkant een ruimte van 1 a 2mm en aan de koppelingskant minder dan 0,4mm.
Toen zag ik dat mijn keering verkeerd zat. Dat veranderd. Toen weer terug in elkaar sindsdien zit er aan de onstekingskant minder dan 0,4 mm ruimte en aan de koppelingskant 1 a 2mm.

Toen weer open gehaald wat meer lager vet derover gedaan toen ging het wel lekker totdat ik hem helemaal dicht had gedraaid toen stond ie weer vast

Lagers zijn nog de oude en voordat ik me krukas deruit haalde was het nog goed. (het zijn wel trouwens 2 verschillende blokhelften, de krukas was van het blok waar ik nu de koppelingskant van gebruik)

wie kan mij helpen???
 
Golf II styling

mulder 10-3-2006 15:41 Print reply

Posts: 13701
Haal zoizo eerst nieuwe krukaslagers en monteer ze goed.
 
tsxj oran 10-3-2006 15:42 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
Zodra ik mijn 2 blokhelften in elkaar wil doen komt mijn krukas vast te zitten.
Als ik aan me lagers draai zonder dat de 2 blokhelften vast zitten draaien ze soepel.

Eerst zat er aan de ontstekingkant een ruimte van 1 a 2mm en aan de koppelingskant minder dan 0,4mm.
Toen zag ik dat mijn keering verkeerd zat. Dat veranderd. Toen weer terug in elkaar sindsdien zit er aan de onstekingskant minder dan 0,4 mm ruimte en aan de koppelingskant 1 a 2mm.

Toen weer open gehaald wat meer lager vet derover gedaan toen ging het wel lekker totdat ik hem helemaal dicht had gedraaid toen stond ie weer vast

Lagers zijn nog de oude en voordat ik me krukas deruit haalde was het nog goed. (het zijn wel trouwens 2 verschillende blokhelften, de krukas was van het blok waar ik nu de koppelingskant van gebruik)

wie kan mij helpen???

dan zitten je lager niet helemaal 100% recht, vaak een paar tikjes op de carters of krukas wil wel is helpen, ze hoeven niet helemaal soepel te draaien, als hij maar kan draaien is genoeg, de rest komt wel tijdens het rijden
 
oud
mail2kid 10-3-2006 15:46 Print reply

Posts: 1905
hij draaid juist niet en heb al genoeg klappen gegeven mey plastice hamer
de lagers zijn gewoon nog in orde zo ver ik het weet
 
Golf II styling
tsxj oran 10-3-2006 15:48 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
hij draaid juist niet en heb al genoeg klappen gegeven mey plastice hamer
de lagers zijn gewoon nog in orde zo ver ik het weet

tsja als je je blok open hebt zou ik meteen lagers vervangen, maar dat is wat jij wilt
en blijkbaar het je nog niet op de goede plek geslagen, mischien moet je ff een stale hamer gebruiken en dan wat minder hard slaan, die dreunt beter door, en als je je vliegwiel op je krukas zet en iemand anders probeert eraan te draaien terwijl jij slaat, dat wil ook wel is werken
 
oud
XtreemTerror 10-3-2006 16:44 Print reply

Posts: 1629
Krukkas centreren (als ik ut goed spel )

Das gewoon met een hammer aan allebij van de krukkas tikken zodat
hij in het midden van je karterschalen komt
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
mblover 10-3-2006 17:08 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid(het zijn wel trouwens 2 verschillende blokhelften, de krukas was van het blok waar ik nu de koppelingskant van gebruik)

wie kan mij helpen???


Is volgens mij ooit een topic over geweest dat je niet 2 verschillende blokhelften moest gebruiken...
 
UC - ARTIST 10-3-2006 17:08 Print reply

Posts: 820
Carterhelften zijn eigenlijk een onafscheidelijke eenheid. De gaten voor de krukaslagers worden dmv 1 doorboring bepaald. er zitten niet voor niets paspennen in de carterhelten. Wanneer je dus 2 verschillende, van oorsprong niet bij elkaar horende, helften gebruikt is de kans dus zeer groot dat de krukaslagers niet precies in lijn liggen met elkaar. Dit komt pas goed naar voren wanneer je de helften onder spanning tegen elkaar trekt.
 
Honda heerst...
UC - ARTIST 10-3-2006 17:08 Print reply

Posts: 820
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Is volgens mij ooit een topic over geweest dat je niet 2 verschillende blokhelften moest gebruiken...


en zo ist maar net
 
Honda heerst...
Remco RS 10-3-2006 17:09 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: UC - ARTIST
Carterhelften zijn eigenlijk een onafscheidelijke eenheid. De gaten voor de krukaslagers worden dmv 1 doorboring bepaald. er zitten niet voor niets paspennen in de carterhelten. Wanneer je dus 2 verschillende, van oorsprong niet bij elkaar horende, helften gebruikt is de kans dus zeer groot dat de krukaslagers niet precies in lijn liggen met elkaar. Dit komt pas goed naar voren wanneer je de helften onder spanning tegen elkaar trekt.


 
Kawasaa 10-3-2006 17:50 Print reply

Posts: 778
Ik meende dat bij sommige blokken uit niet uit maakt of je 2 verschillende carters gebruikt omdat ze heel nauwkeurig worden gemaakt. Bij andere blokken gaat dat net iets anders en worden de carters op elkaar passende gemaakt.
Maar ik weet het niet zeker hoor
 
De Schout 10-3-2006 18:13 Print reply
Posts: 5327
ik geloof dat je bij honda de carters wel uit kunt wisselen. anders zou het wel heel stom zijn dat ze losse carterhelften verkopen.. maar denk wel dat honda 1 van de weinige zoniet de enige is waarbij dit gaat.
 
tune tweak fiddle bang bummer
UC - ARTIST 11-3-2006 0:47 Print reply

Posts: 820
Boren van de krukas lagers kan alleen gezamelijk. Uitwisseling van carterhelften zou dus alleen kunnen wanneer het boren en draaien zeeeeer precies gebeurd. Uitlijnig van de krukas is zeeeeeer belangrijk.
 
Honda heerst...
mail2kid 11-3-2006 21:44 Print reply

Posts: 1905
alles past : versnellingen + koppeling (staven of je ze oook noemt waar al die tandwielen op zitten) schakelwals waarom zou opeens me krukas dan niet meer passen

Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 11-3-2006 om 21:45 uur.
 
Golf II styling
christianos 13-3-2006 14:11 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik geloof dat je bij honda de carters wel uit kunt wisselen. anders zou het wel heel stom zijn dat ze losse carterhelften verkopen.. maar denk wel dat honda 1 van de weinige zoniet de enige is waarbij dit gaat.

neej, werkt niet carter helften zijn naast elkaar gefreest dus daarom bijna nooit identiek.
setje carter helften altijd bij elkaar houden..
 
rsruud 13-3-2006 14:34 Print reply
Posts: 281
vraag ik me af hoe je een gat voor een pasbus erin freest als beide helften op elkaar zitten gemonteerd ik geloof er niet o in dat het niet uitwisselbaas is oid
 

Dit topic is 1215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved