mulder |
10-3-2006 15:41 |
Posts: 13701 |
Haal zoizo eerst nieuwe krukaslagers en monteer ze goed.
|
|
|
|
tsxj oran |
10-3-2006 15:42 |
Posts: 6498 |
|
|
oud |
|
mail2kid |
10-3-2006 15:46 |
Posts: 1905 |
hij draaid juist niet en heb al genoeg klappen gegeven mey plastice hamer
de lagers zijn gewoon nog in orde zo ver ik het weet
|
|
Golf II styling |
|
tsxj oran |
10-3-2006 15:48 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
hij draaid juist niet en heb al genoeg klappen gegeven mey plastice hamer
de lagers zijn gewoon nog in orde zo ver ik het weet
tsja als je je blok open hebt zou ik meteen lagers vervangen, maar dat is wat jij wilt
en blijkbaar het je nog niet op de goede plek geslagen, mischien moet je ff een stale hamer gebruiken en dan wat minder hard slaan, die dreunt beter door, en als je je vliegwiel op je krukas zet en iemand anders probeert eraan te draaien terwijl jij slaat, dat wil ook wel is werken
|
|
oud |
|
XtreemTerror |
10-3-2006 16:44 |
Posts: 1629 |
Krukkas centreren (als ik ut goed spel )
Das gewoon met een hammer aan allebij van de krukkas tikken zodat
hij in het midden van je karterschalen komt
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b] |
|
mblover |
10-3-2006 17:08 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mail2kid(het zijn wel trouwens 2 verschillende blokhelften, de krukas was van het blok waar ik nu de koppelingskant van gebruik)
wie kan mij helpen???
Is volgens mij ooit een topic over geweest dat je niet 2 verschillende blokhelften moest gebruiken...
|
|
|
|
UC - ARTIST |
10-3-2006 17:08 |
Posts: 820 |
Carterhelften zijn eigenlijk een onafscheidelijke eenheid. De gaten voor de krukaslagers worden dmv 1 doorboring bepaald. er zitten niet voor niets paspennen in de carterhelten. Wanneer je dus 2 verschillende, van oorsprong niet bij elkaar horende, helften gebruikt is de kans dus zeer groot dat de krukaslagers niet precies in lijn liggen met elkaar. Dit komt pas goed naar voren wanneer je de helften onder spanning tegen elkaar trekt.
|
|
Honda heerst... |
|
UC - ARTIST |
10-3-2006 17:08 |
Posts: 820 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Is volgens mij ooit een topic over geweest dat je niet 2 verschillende blokhelften moest gebruiken...
en zo ist maar net
|
|
Honda heerst... |
|
Remco RS |
10-3-2006 17:09 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: UC - ARTIST
Carterhelften zijn eigenlijk een onafscheidelijke eenheid. De gaten voor de krukaslagers worden dmv 1 doorboring bepaald. er zitten niet voor niets paspennen in de carterhelten. Wanneer je dus 2 verschillende, van oorsprong niet bij elkaar horende, helften gebruikt is de kans dus zeer groot dat de krukaslagers niet precies in lijn liggen met elkaar. Dit komt pas goed naar voren wanneer je de helften onder spanning tegen elkaar trekt.
|
|
|
|
Kawasaa |
10-3-2006 17:50 |
Posts: 778 |
Ik meende dat bij sommige blokken uit niet uit maakt of je 2 verschillende carters gebruikt omdat ze heel nauwkeurig worden gemaakt. Bij andere blokken gaat dat net iets anders en worden de carters op elkaar passende gemaakt.
Maar ik weet het niet zeker hoor
|
|
|
|
De Schout |
10-3-2006 18:13 |
Posts: 5327 |
ik geloof dat je bij honda de carters wel uit kunt wisselen. anders zou het wel heel stom zijn dat ze losse carterhelften verkopen.. maar denk wel dat honda 1 van de weinige zoniet de enige is waarbij dit gaat.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
UC - ARTIST |
11-3-2006 0:47 |
Posts: 820 |
Boren van de krukas lagers kan alleen gezamelijk. Uitwisseling van carterhelften zou dus alleen kunnen wanneer het boren en draaien zeeeeer precies gebeurd. Uitlijnig van de krukas is zeeeeeer belangrijk.
|
|
Honda heerst... |
|
mail2kid |
11-3-2006 21:44 |
Posts: 1905 |
alles past : versnellingen + koppeling (staven of je ze oook noemt waar al die tandwielen op zitten) schakelwals waarom zou opeens me krukas dan niet meer passen
Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 11-3-2006 om 21:45 uur.
|
|
Golf II styling |
|
christianos |
13-3-2006 14:11 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik geloof dat je bij honda de carters wel uit kunt wisselen. anders zou het wel heel stom zijn dat ze losse carterhelften verkopen.. maar denk wel dat honda 1 van de weinige zoniet de enige is waarbij dit gaat.
neej, werkt niet carter helften zijn naast elkaar gefreest dus daarom bijna nooit identiek.
setje carter helften altijd bij elkaar houden..
|
|
|
|
rsruud |
13-3-2006 14:34 |
Posts: 281 |
vraag ik me af hoe je een gat voor een pasbus erin freest als beide helften op elkaar zitten gemonteerd ik geloof er niet o in dat het niet uitwisselbaas is oid
|
|
|
|