MT70-nolimit |
9-3-2006 21:58 |
Posts: 4322 |
ligt aan je twv
en ligt aan het feit of je zo dom bent om er een topic voor te openen
|
|
gaat lang goed |
|
Tommyofzo |
9-3-2006 21:59 |
Posts: 6934 |
dat verschil is dus echt minimaal waar je helemaal niks van zal merken
|
|
|
|
mulder |
9-3-2006 22:01 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
dat verschil is dus echt minimaal waar je helemaal niks van zal merken
onzin, als je bijv een vespa blokje op een citta zet (14 INCH) en je verplaatst die naar een ciao (17 inch) met dezelfde poulie zal hij harder lopen en minder hard optrekken. En dat is de enige waarheid:p
|
|
|
|
Almer |
9-3-2006 22:03 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
dat verschil is dus echt minimaal waar je helemaal niks van zal merken
das niet helemaal waar, met een crosser oid is het zo dat een klein wiel makkelijker "onder je brommer door kruipt" en waardoor ie dus makkelijker wheelies maakt... Verder is het ook zo dat een kleiner wiel (ik doel op een lichter wiel!) ook sneller zou zijn, omdat dit makkelijker in de rondte gaat dan een groter/zwaarder wiel
bovenstaande heb ik ook maar van horen en zeggen, no offence dus Als je et wel hebt: argumentatie!
@ ts: je vraagstelling klopt niet helemaal, want je twv is ook een belangrijke factor
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
mtx freak |
9-3-2006 22:19 |
Posts: 2711 |
als je bijvoorbeeld op een mt5 met de zelfde vertanding van 17 inch naar 15 inch gaat zal je top lager zijn maar sneller trekken
scheeld niet veel maar wel wat
|
|
|
|
Almer |
9-3-2006 22:20 |
Posts: 3325 |
klopt, maar kdenk wel dat et aardig scheelt... hmwoah kan je wel uitrekenen hoeveel tandjes et uit zou maken, alleen geen zin in nu;p
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
als je bijvoorbeeld op een mt5 met de zelfde vertanding van 17 inch naar 15 inch gaat zal je top lager zijn maar sneller trekken
scheeld niet veel maar wel wat
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
mtx freak |
9-3-2006 22:22 |
Posts: 2711 |
heb het zelf eens meoten doen op mijn mtx van 18 naar 17 inc
merkte dus echt helemaal niks van maar dat was maar 1 inch, was wel zelfde twv
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-3-2006 22:22 |
Posts: 10560 |
dat scheelt hetzelfde als met een 17 voortandwiel naar 15 voor gaan
maar miss dat het harder trekt , vanwege middelpunt draaiende kracht id zegmaar .
maar nadeel is weer dat je lagers vaker moeten draaien , en dan is weer weerstand .
denk dat als je met een mt van 15t vtw en 17 inch wiel naar
17 t vtw en 15 inch wiel
dat het verschil niet te merken is
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
zx7r |
9-3-2006 22:23 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
ligt aan je twv
en ligt aan het feit of je zo dom bent om er een topic voor te openen
jij loopt de laatste tijd alleen maar te bitchen op iedereen
het ts het maakt wel degelijk wat uit, met als goed voorbeeld van mulder.
|
|
|
|
Tommyofzo |
9-3-2006 22:23 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]
das niet helemaal waar, met een crosser oid is het zo dat een klein wiel makkelijker "onder je brommer door kruipt" en waardoor ie dus makkelijker wheelies maakt... Verder is het ook zo dat een kleiner wiel (ik doel op een lichter wiel!) ook sneller zou zijn, omdat dit makkelijker in de rondte gaat dan een groter/zwaarder wiel
bovenstaande heb ik ook maar van horen en zeggen, no offence dus Als je et wel hebt: argumentatie!
@ ts: je vraagstelling klopt niet helemaal, want je twv is ook een belangrijke factor
het gaat hier alleen over de snel heid h?.. en de groote van het wiel niet het gewicht
maar het hangt er van af maar dat verschil zal toch niet zo groot zijn in de praktijk? in theorie is het wel logisch maar volgens mij merk je dat niet echt.
Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 9-3-2006 om 22:24 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-3-2006 22:25 |
Posts: 10560 |
het ging over optrekken
en het zonder de tandwielverhouding aan te passen is het verschil heet duidelijk .
zoals vele wel weten past op een puch naaf ook een 4 inch bandje .
als je de spaken uit het wiel slijpt , en een band op de velg legt trekt je puch als een dolle weg , en houd het bij ongeveer 25 km/u op
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Tommyofzo |
9-3-2006 22:30 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
het ging over optrekken
en het zonder de tandwielverhouding aan te passen is het verschil heet duidelijk .
zoals vele wel weten past op een puch naaf ook een 4 inch bandje .
als je de spaken uit het wiel slijpt , en een band op de velg legt trekt je puch als een dolle weg , en houd het bij ongeveer 25 km/u op
wel logisch als je zoon klein wieletje heb draait'ie zich de tiefus om vooruit te komen word er dus alleen soort van sterker van maar als je van 18" naar 16" gaat merk je dat echt niet
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-3-2006 22:31 |
Posts: 10560 |
is hetzelfde als van 18 tands voor naar 16
of van 32 achter naar 36
is nog wel een redelijk verschil
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Tommyofzo |
9-3-2006 22:32 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
is hetzelfde als van 18 tands voor naar 16
of van 32 achter naar 36
is nog wel een redelijk verschil
met de vertanding ligt dat heel anders dan is 1 tandje een groter verschil dan 1 inch
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-3-2006 22:34 |
Posts: 10560 |
1 inch is bij een 17 inch velg 1 17e deel
1 tand is bij een 17 tands tvw 1 17e deel
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|