Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wielgrootte

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35408 - Wielgrootte
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rensmx 9-3-2006 21:57 Print topicpost

Posts: 903
Ik had vandaag een discussie met een vriend van me over de wielgrootte. Hij zij dat als je kleinere wielen had de brommer een stuk harder optrok..
Is dat nou zo of is dat mara gelul?
 

MT70-nolimit 9-3-2006 21:58 Print reply

Posts: 4322
ligt aan je twv

en ligt aan het feit of je zo dom bent om er een topic voor te openen
 
gaat lang goed
Tommyofzo 9-3-2006 21:59 Print reply

Posts: 6934
dat verschil is dus echt minimaal waar je helemaal niks van zal merken
 
mulder 9-3-2006 22:01 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
dat verschil is dus echt minimaal waar je helemaal niks van zal merken


onzin, als je bijv een vespa blokje op een citta zet (14 INCH) en je verplaatst die naar een ciao (17 inch) met dezelfde poulie zal hij harder lopen en minder hard optrekken. En dat is de enige waarheid:p
 
Almer 9-3-2006 22:03 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
dat verschil is dus echt minimaal waar je helemaal niks van zal merken


das niet helemaal waar, met een crosser oid is het zo dat een klein wiel makkelijker "onder je brommer door kruipt" en waardoor ie dus makkelijker wheelies maakt... Verder is het ook zo dat een kleiner wiel (ik doel op een lichter wiel!) ook sneller zou zijn, omdat dit makkelijker in de rondte gaat dan een groter/zwaarder wiel
bovenstaande heb ik ook maar van horen en zeggen, no offence dus Als je et wel hebt: argumentatie!

@ ts: je vraagstelling klopt niet helemaal, want je twv is ook een belangrijke factor

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mtx freak 9-3-2006 22:19 Print reply

Posts: 2711
als je bijvoorbeeld op een mt5 met de zelfde vertanding van 17 inch naar 15 inch gaat zal je top lager zijn maar sneller trekken

scheeld niet veel maar wel wat


 
Almer 9-3-2006 22:20 Print reply

Posts: 3325
klopt, maar kdenk wel dat et aardig scheelt... hmwoah kan je wel uitrekenen hoeveel tandjes et uit zou maken, alleen geen zin in nu;p

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
als je bijvoorbeeld op een mt5 met de zelfde vertanding van 17 inch naar 15 inch gaat zal je top lager zijn maar sneller trekken

scheeld niet veel maar wel wat




 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mtx freak 9-3-2006 22:22 Print reply

Posts: 2711
heb het zelf eens meoten doen op mijn mtx van 18 naar 17 inc

merkte dus echt helemaal niks van maar dat was maar 1 inch, was wel zelfde twv
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-3-2006 22:22 Print reply

Posts: 10560
dat scheelt hetzelfde als met een 17 voortandwiel naar 15 voor gaan

maar miss dat het harder trekt , vanwege middelpunt draaiende kracht id zegmaar .

maar nadeel is weer dat je lagers vaker moeten draaien , en dan is weer weerstand .

denk dat als je met een mt van 15t vtw en 17 inch wiel naar
17 t vtw en 15 inch wiel
dat het verschil niet te merken is

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zx7r 9-3-2006 22:23 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
ligt aan je twv

en ligt aan het feit of je zo dom bent om er een topic voor te openen

jij loopt de laatste tijd alleen maar te bitchen op iedereen

het ts het maakt wel degelijk wat uit, met als goed voorbeeld van mulder.
 
Tommyofzo 9-3-2006 22:23 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


das niet helemaal waar, met een crosser oid is het zo dat een klein wiel makkelijker "onder je brommer door kruipt" en waardoor ie dus makkelijker wheelies maakt... Verder is het ook zo dat een kleiner wiel (ik doel op een lichter wiel!) ook sneller zou zijn, omdat dit makkelijker in de rondte gaat dan een groter/zwaarder wiel
bovenstaande heb ik ook maar van horen en zeggen, no offence dus Als je et wel hebt: argumentatie!

@ ts: je vraagstelling klopt niet helemaal, want je twv is ook een belangrijke factor



het gaat hier alleen over de snel heid h?.. en de groote van het wiel niet het gewicht

maar het hangt er van af maar dat verschil zal toch niet zo groot zijn in de praktijk? in theorie is het wel logisch maar volgens mij merk je dat niet echt.

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 9-3-2006 om 22:24 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-3-2006 22:25 Print reply

Posts: 10560
het ging over optrekken
en het zonder de tandwielverhouding aan te passen is het verschil heet duidelijk .
zoals vele wel weten past op een puch naaf ook een 4 inch bandje .
als je de spaken uit het wiel slijpt , en een band op de velg legt trekt je puch als een dolle weg , en houd het bij ongeveer 25 km/u op
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Tommyofzo 9-3-2006 22:30 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
het ging over optrekken
en het zonder de tandwielverhouding aan te passen is het verschil heet duidelijk .
zoals vele wel weten past op een puch naaf ook een 4 inch bandje .
als je de spaken uit het wiel slijpt , en een band op de velg legt trekt je puch als een dolle weg , en houd het bij ongeveer 25 km/u op


wel logisch als je zoon klein wieletje heb draait'ie zich de tiefus om vooruit te komen word er dus alleen soort van sterker van maar als je van 18" naar 16" gaat merk je dat echt niet
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-3-2006 22:31 Print reply

Posts: 10560
is hetzelfde als van 18 tands voor naar 16
of van 32 achter naar 36

is nog wel een redelijk verschil


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Tommyofzo 9-3-2006 22:32 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
is hetzelfde als van 18 tands voor naar 16
of van 32 achter naar 36

is nog wel een redelijk verschil



met de vertanding ligt dat heel anders dan is 1 tandje een groter verschil dan 1 inch
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-3-2006 22:34 Print reply

Posts: 10560
1 inch is bij een 17 inch velg 1 17e deel
1 tand is bij een 17 tands tvw 1 17e deel
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 1120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved