Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - raar gedrag tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35406 - raar gedrag tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nielsje 89 9-3-2006 19:45 Print topicpost
Posts: 304
beste mensen,
ik heb nu mijn tsx weer vrolijk aan de loop.
maar...
hij doet als hij koud is erg raar, dan valt hij aldoor weg alsof de benzine op is voor hij in de powerband komt, en in de powerband is dan stottert hij(dat is normaal) maar ik maak me zorgen om dat benzinetekort geluidje.
mijn bougie is nadat hij flink heet is geblazen en veel volgas heeft gereden perfect bruin, dus als hij warm is dan is de afstelling goed. maar als hij koud is, heeft hij dan meer benzine nodig ofzow?

vraag 2:
als mijn brommer eenmaal redelijk warm is trekt hij als een beest, en gaat hij loeihard, maar als hij dan egt warm/heet is, dan doet hij dit veel minder. nou heb ik al een bougie 8 gekocht ipv 7 maar zal dit uitmaken? dat heb ik ergens gelezen nl.

alvast bedankt!
 
wreed

christianos 9-3-2006 19:53 Print reply

Posts: 20445
klinkt mij als te arm... wordt dus rijker afstellen...
 
nielsje 89 9-3-2006 20:21 Print reply
Posts: 304
maar, waarom is die bougie dan zo'n mooie kleur?
en hij moet dus meer benzine hebben naarmate hij warmer wordt?

 
wreed
mental_osx 9-3-2006 20:43 Print reply

Posts: 264
mss zit je met een beetje valse lucht..en doordat hij warmer word zet het metaal uit waardoor het "gat" gedicht word
 
nielsje 89 9-3-2006 21:11 Print reply
Posts: 304
is dat niet erg vergezocht?
dan ist wel errug weinig, maar gewoon in het algemeen.
heeft een brommer meer benzine nodig als hij warm is of juist minder? (dan wanneer hij minder warm is
 
wreed
2takt Gangster 9-3-2006 21:40 Print reply

Posts: 1147
bougie zegt nie altijd alles maar heb je lucht ook goed afgesteld en zoals mental_osx al zegt ga effe kijken naar false lucht had ik namelijk ook zelfde effect succes dr mee
 
kees_tsx 10-3-2006 9:48 Print reply

Posts: 551
Ah dat heb ik ook, gewoon eerst een stuk met je choke rijden tot dat hij warm is. Als hij koud is dan kun je nooit de volledige powerband gebruiken, dat is slecht voor je blok.


Licht er ook net aan hoe je hem afstelt

Dit bericht is gewijzigd door kees_tsx op 10-3-2006 om 9:49 uur.
 
tsxj oran 10-3-2006 9:57 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
is dat niet erg vergezocht?
dan ist wel errug weinig, maar gewoon in het algemeen.
heeft een brommer meer benzine nodig als hij warm is of juist minder? (dan wanneer hij minder warm is

hoe warmer hij word, hoe minder benzine hij nodig heeft, maar dit klinkt als een benzine tekort, en de bougie zegt wel veel , mar niet de preciesie afstellingen
 
oud
nielsje 89 10-3-2006 10:05 Print reply
Posts: 304
dus hij heeft minder benzine nodig als hij warm is.... maar als hij nog niet helemaal warm is dan loopt hij perfect en als hij helemaal warm is minder. dan zou hij tog eerder teveel krijgen?
ik snap er zo weinig van, want de theorieen spreken elkaar nogal tegen volgens mij
 
wreed
tsxj oran 10-3-2006 10:13 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
dus hij heeft minder benzine nodig als hij warm is.... maar als hij nog niet helemaal warm is dan loopt hij perfect en als hij helemaal warm is minder. dan zou hij tog eerder teveel krijgen?
ik snap er zo weinig van, want de theorieen spreken elkaar nogal tegen volgens mij

maar ze kloppen meer, ik denk dat de techniek is een brommer eerder niet klopt dan de theorie, dus probeer eerst maar een net wat grotere sproeier en probeer het dan nog een keer
 
oud
Henk-88 10-3-2006 11:54 Print reply

Posts: 26703
Een verbrandingsmotor iig altijd afstellen op zo goed mogelijk lopen als 'ie op bedrijfstemperatuur is. Geen compromissen maken.
Koudloop is nooit goed (afgesteld te krijgen).

Rijdt 5 minuten volgas in de hoogste versnelling (ff de stad uit); dan gelijk ter plekke stoppen en de kleur van de bougie checken.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RTT-tUnInG 10-3-2006 12:26 Print reply

Posts: 551
aauuww lekker heet
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Een verbrandingsmotor iig altijd afstellen op zo goed mogelijk lopen als 'ie op bedrijfstemperatuur is. Geen compromissen maken.
Koudloop is nooit goed (afgesteld te krijgen).

Rijdt 5 minuten volgas in de hoogste versnelling (ff de stad uit); dan gelijk ter plekke stoppen en de kleur van de bougie checken.


 
Henk-88 10-3-2006 12:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RTT-tUnInG
aauuww lekker heet[...]




er staat niet bij dat je gelijk de bougie eruit moet draaien

als je het geduld kunt opbrengen dan w8 je ff
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Dikke Dennes 10-3-2006 12:40 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


er staat niet bij dat je gelijk de bougie eruit moet draaien

als je het geduld kunt opbrengen dan w8 je ff


Lol, die fout maken velen ja

Je moet gewoon meteen stoppen na volgas gereden te hebben, en niet pers? je bougie eruit halen meteen nadat je gestopt bent, lol
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved