Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx wil niet goed starten en loopt niet lekker

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35401 - Tsx wil niet goed starten en loopt ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Benoni 9-3-2006 16:35 Print topicpost
Posts: 74
Ik heb 70cc, 15mm, 90 sproeier (lijkt me goeie maat). Hij wil niet lekker starten, alleen zonder luchtfilter en met gas vol open, hij start iets beter met choke dan zonder. Als ie start, gaat ie heel onregelmatig lopen, maar dan springt ie opeens naar 10000 toeren en blijft ie daar lopen, als ik gas geef dan reageert de tsx en stijgt et toerental, maar zonder gas geven blijft ie op 10.000 toeren. Ik kan em lager laten lopen als ik de luchttoevoer afdek met mij vingers. Als ik de bougie eruit haal nadat me tsx is uitgevallen, dan is ie witgrijs en helemaal droog.

Ik heb er mee gereden, maar bij lage toeren heeft mijn tsx geen kracht. De uitlaat was gloeiend heet toen ik klaar was met 2 minuten rijden.

Ik heb met een deobus op valse lucht gecontroleerd, maar hij lijkt er niet echt op te reageren, als ik direct met de deobus in de luchttoevoer van de carb spuit dan gaan de toeren helemaal niet omhoog, ( ik heb 2 bussen geprobeerd en ze branden allebei als ik er een lucifer voor hou ),

wat voor spuitbus moet ik pakken dat ik echt goed kan controleren? is mijn sproeier groot genoeg? ( ik heb ook al 130 geprobeerd, maar hetzelfde resultaat, idem met een powerfilter in plaats van een ori filter )

Er komt klein beetje olie uit mijn uitlaat als mijn brommer loopt en tussen de cillinder en uitlaat komt beetje benzine als ie loopt.

Iemand die oorzaak weet :P ???

P.S. Ja er zit benzine in mijn tank ( voor de slimmeriken onder ons ) en mijn ontsteking staat gewoon origineel
 

tsxj oran 9-3-2006 16:37 Print reply

Posts: 6498
hmm, klinkt als valse lucht, dat is zeker, maar aangezien er olie in je uitlaat zit vrees ik voor je keeringen in je blok
 
oud
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-3-2006 16:38 Print reply

Posts: 17929
er zit ergens iets verstopt in je carb, waardoor sdie te arm gaat lopen

bougiekleur?
 
tsxj oran 9-3-2006 16:38 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
er zit ergens iets verstopt in je carb, waardoor sdie te arm gaat lopen

bougiekleur?

Als ik de bougie eruit haal nadat me tsx is uitgevallen, dan is ie witgrijs en helemaal droog.



 
oud
superboer 9-3-2006 18:12 Print reply

Posts: 89
voor de spuitbussen heb je quickstart nodig
 
nielsje 89 9-3-2006 19:35 Print reply
Posts: 304
tis tog duidelijk dat die brommer VEEEEEL te arm loopt?
of zie ik het weer eens verkeerd (gebeurd wel vaker )
ik zou egt ff een grotere sproeier proberen, want met die bougiekleur heb je zo vastnaaiers etc.
 
wreed
tsxj oran 9-3-2006 19:36 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
tis tog duidelijk dat die brommer VEEEEEL te arm loopt?
of zie ik het weer eens verkeerd (gebeurd wel vaker )
ik zou egt ff een grotere sproeier proberen, want met die bougiekleur heb je zo vastnaaiers etc.

te arm betekent, teveel lucht of te weinig benzine, in dit geval dus teveel lucht, maar niet van de carb oftewel valse lucht en dat komt hoogst waarschijnlijk uit zijn blok bij de keeringen
 
oud
nielsje 89 9-3-2006 19:40 Print reply
Posts: 304
dan zou er tog ook een witte walmende rook uit moeten komen?
dat valt wel op lijkt me.
maar bij tsx carbs zuigt hij egt heeel vaak valse lucht aan bij de carb op cil. dat flensje moet echt haaks zijn, en die is vaak krom, misschien moet je die ff bijveilen? (niet buigen, dan knapt hij!)
 
wreed
Benoni 9-3-2006 20:08 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
dan zou er tog ook een witte walmende rook uit moeten komen?
dat valt wel op lijkt me.
maar bij tsx carbs zuigt hij egt heeel vaak valse lucht aan bij de carb op cil. dat flensje moet echt haaks zijn, en die is vaak krom, misschien moet je die ff bijveilen? (niet buigen, dan knapt hij!)



Er komt wel witte rook uit de uitlaat, maar niet super veel, en de carb is al goed bijgeveilt

en wat bedoel je met quickstart ??

Dit bericht is gewijzigd door Benoni op 9-3-2006 om 20:09 uur.
 
nielsje 89 9-3-2006 20:24 Print reply
Posts: 304
misschien moet je gewoon eens je voetpakking checken, of je cil es ff checken, misschien losgetrild?
 
wreed
2takt Gangster 9-3-2006 21:48 Print reply

Posts: 1147
klinkt idd als valse lucht en zorg dat je uitlaat goed afsluit gebruik bijvoorbeeld vloeibare pakking om je uitlaat goed dicht te maken ik rijd had zelf ook eerst een probleem zoog valse lucht ( heb je gaatje vn de olie toevoer goed dicht gemaakt dn trekt vreselijk veel valse lucht als je dat niet doet)ik rij btw met 16mm 70 eurokitt 70 pijp (proma ori luchtfilter en heb een keihin sproeier maat 82 met zo'n gleuf voor de schroeve draaier misschien dat je daar wat aan hebt succes dr mee
 
Benoni 10-3-2006 9:45 Print reply
Posts: 74
Mijn cillinder is er goed op, het gaatje van mij olietoevoer zit dicht, maar me uitlaat zit er beetje los op. Kan dit al die problemen veroorzaken? volgens mij niet
 
honda_freak 10-3-2006 11:19 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benoni
Mijn cillinder is er goed op, het gaatje van mij olietoevoer zit dicht, maar me uitlaat zit er beetje los op. Kan dit al die problemen veroorzaken? volgens mij niet


een losse uitlaat zorgt alleen maar voor meer herrie en je expansie werkt wat minder goed.. maar t heeft niets met valse lucht te maken.

probeer tog eerst maar is even de onderdelen die makkelijk te verwijderen zijn na te kijken (carb,kop,cil) en daarna je linkerkrukaskeering, das ook vaak de boosdoener..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Henk-88 10-3-2006 11:58 Print reply

Posts: 26703
olie uit de uitlaat kan ook komen door te lang onvolledige verbranding.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Benoni 10-3-2006 13:24 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
olie uit de uitlaat kan ook komen door te lang onvolledige verbranding.


ja, dat denk ik ook, er komt benzine ruikende vloeistof uit, dus lijkt me benzine, is al vaker et geval

Toen ik een grotere sproeier erin had, werkte ik een hele dag eraan en kickte me kapot en me bougie bleef droog, en de volgende dag ging ik kicken, spoot de benzine tussen de cillinder en de uitlaat vandaan als ik kickte, Hoe kan ik dat fixen?

Me cillinder is goed, me kleppen zijn goed in de cillinder, me carb is goed en me linkerkrukaskeerring is goed. Maar ja die valse lucht he, met welk middel kan ik et best testen op valse lucht?
 

Dit topic is 903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved