Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Pas maken van TSX ontsteking op ER

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #35394 - Pas maken van TSX ontsteking op ER
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robin denkers 8-3-2006 21:27 Print topicpost
Posts: 269
Ik heb dus een ontsteking van een TSX op m'n ER gezet.

Nou is het probleem denk ik dat k de boel niet goed heb aangesloten. De bobine/cdi en alle kabels zijn nieuw en de ontstekingsspoel is goed (152 ohm).

Nou is het zo dat als k de spoel doormeet als hij gemonteerd zit ik 0.9 ohm krijg dit klopt dus niet:S wat doe k verkeerd.
 

Suzuki-SLK Rijder 8-3-2006 21:28 Print reply

Posts: 3167
Heb je niet meer aan een ontsteking van een ZR. Waarom bouw je een ontsteking van TSX op je ER?
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
robin denkers 8-3-2006 21:31 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Heb je niet meer aan een ontsteking van een ZR. Waarom bouw je een ontsteking van TSX op je ER?


Omdat de ontsteking van m'n ER tog kapot was en helemaal gaar en TSX past gewoon kwam k acher en is electronische ontsteking.

Maar heb je enig idee wat er verkeerd zit?

Mag je ontstekingsspoel contact maken met je grondplaat?
 
Suzuki-SLK Rijder 8-3-2006 21:32 Print reply

Posts: 3167
nee sorry, geen verstand daarvan
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
daanmtx 8-3-2006 21:33 Print reply

Posts: 3759
ik ben hier geen expert in, maar 152 ohm weerstand in een spoel is ridiculous.
 
Honda VFR400R
robin denkers 8-3-2006 21:34 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
ik ben hier geen expert in, maar 152 ohm weerstand in een spoel is ridiculous.


Zoek maar op de weerstand moet rond de 150 ohm liggen
 
daanmtx 8-3-2006 21:38 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers
[...]


Zoek maar op de weerstand moet rond de 150 ohm liggen


huh wtf, dat is echt bizar. Een spoel is niks anders dan een lang stroomdraad om een huls gedraait, ik weet niet hoe jij dan een weerstand van >150 ohm krijgt....?
 
Honda VFR400R
robin denkers 8-3-2006 21:41 Print reply
Posts: 269
Meet de spoel van je eige brommer is door

krijg je waarss ook zoiets.

Maar t gaat me er ff om waarom t nogmaar 0.9 is als hij op me brommer zit want zo werk die ontsteking natuurlijk niet waar kan dit aan liggen

iemand een id?

 
Blijhoofd 8-3-2006 21:42 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
[...]


huh wtf, dat is echt bizar. Een spoel is niks anders dan een lang stroomdraad om een huls gedraait, ik weet niet hoe jij dan een weerstand van >150 ohm krijgt....?



weet je wel iets van electronica als je maar dun draad heb en dit lang wikkeld dan krigj je vanzelf een hoge weerstand

152 Ohm is inderdaad goed staat in het werkplaats handboek beschreven


voor de topic starter kijk al je aardings punten even goed na en alle verbindingen of deze oxidatie vrij zijn ook ff de draden door meten

neit goed gelezen waarschijnlijk is dan je spoel kapot tis namelijk een kwaal dat die dingen intern sluiting gaan maken waardoor je een hele lage weerstand krijgt(sluiting) en hij dus neit meer vonkt

Dit bericht is gewijzigd door Blijhoofd op 8-3-2006 om 21:43 uur.
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
robin denkers 8-3-2006 21:47 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]



weet je wel iets van electronica als je maar dun draad heb en dit lang wikkeld dan krigj je vanzelf een hoge weerstand

152 Ohm is inderdaad goed staat in het werkplaats handboek beschreven


voor de topic starter kijk al je aardings punten even goed na en alle verbindingen of deze oxidatie vrij zijn ook ff de draden door meten

neit goed gelezen waarschijnlijk is dan je spoel kapot tis namelijk een kwaal dat die dingen intern sluiting gaan maken waardoor je een hele lage weerstand krijgt(sluiting) en hij dus neit meer vonkt

Dit bericht is gewijzigd door Blijhoofd op 8-3-2006 om 21:43 uur.


Kijk aan jou heb k wat:P

Ben hier geen held in hoor maar k heb t zo gedaan:

Aan die ontstekingsspoel zit gewoon een draad naar me cdi/bobine das logisch dat ding is nieuw dus moet goed zijn.

Alleen op t moment dat k die spoel op me grondplaat had gezet en die weer op me brommer meet k nog maar 0.9 ohm op die spoel.

Mag die spoel geen contact maken met de grondplaat ofzo?

En vanaf m'n bobine heb k een draad gemaakt die terug loopt naar me grondplaat als aarde zo zat t bij m'n ER ontsteking klopt dat zo ook bij deze?

 
richard3 8-3-2006 21:49 Print reply

Posts: 5198
volgens mij mag je spoel geen aarde maken neej

dat doet bobine wel

kan er helemaal naast zitten natuurlijk !

 
op naar de grote brommers
robin denkers 8-3-2006 21:50 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]

neit goed gelezen waarschijnlijk is dan je spoel kapot tis namelijk een kwaal dat die dingen intern sluiting gaan maken waardoor je een hele lage weerstand krijgt(sluiting) en hij dus neit meer vonkt

Dit bericht is gewijzigd door Blijhoofd op 8-3-2006 om 21:43 uur.


Dan zou k die lage weerstand tog meten?

maar als k m los heb meet k gewoon 152 ohm alleen als k m monteer maar 0.9 en die spoel komt net onder een lopende brommer vdaan:S
 
robin denkers 8-3-2006 21:52 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
volgens mij mag je spoel geen aarde maken neej

dat doet bobine wel

kan er helemaal naast zitten natuurlijk !



Ja dat leek mij ook logisch want dan zou de stroom die word opgewekt in je spoel al weglopen via je blok enz voordat hij bij je bobine is gekomen

Iemand die dit ckr weet?

 
robin denkers 8-3-2006 22:02 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Heb je niet meer aan een ontsteking van een ZR. Waarom bouw je een ontsteking van TSX op je ER?


Wat is trouwens het voordeel van een ZR ontsteking ten opzichte van een TSX ontsteking dan?

volgens jou

 
richard3 8-3-2006 22:03 Print reply

Posts: 5198
je kan natuurlijk stukje binnenband van een fiets er tussen doen en dan nog es meten
dan wel 152 ohm dan weet je het

 
op naar de grote brommers
robin denkers 8-3-2006 22:05 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
je kan natuurlijk stukje binnenband van een fiets er tussen doen en dan nog es meten
dan wel 152 ohm dan weet je het



Whaha ja als niemand iets anders weet ga k dat wel proberen morgen:P lijkt me raar maja kan geen kwaad.

Maar is t niet zo dat die opgewekte stroom dan weg loopt via je blok dus dat ie geen contact mag maken?

Dat moet iemand tog weten hier
 

Dit topic is 5812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved