mr.honda |
8-3-2006 17:38 |
Posts: 323 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
volgens mij als je een 250 hebt ,draait dat zeer weinig toeren aangezien een crossmotor bijna geen pk's heeft maar wel veel nm koppel
250cc zal wat minder toeren draaien...de nieuwe honda cr125r heeft 30kw/41 pk bij 11.500 toeren
edit: de 250cc heeft zijn topvermogen al bij 8000 toeren
Dit bericht is gewijzigd door mr.honda op 8-3-2006 om 17:38 uur.
|
|
|
|
superior mt7 |
8-3-2006 17:38 |
Posts: 2675 |
crosser draaien veel toeren...en halen hun koppel dmv bijv powervalve
en ik zou die tsx lekker laten met 10000 toeren, als jem hoogtoerig gaat maken verlies je rkacht onderin en moet je hem hele tijd hoog in toeren houden om vermogen te houden
Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 8-3-2006 om 17:39 uur.
|
|
V8 |
|
tsxj oran |
8-3-2006 17:39 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
crosser draaien veel toeren...en halen hun koppel dmv bijv powervalve
oudere niet,, suzuki rm bijv
|
|
oud |
|
superior mt7 |
8-3-2006 17:41 |
Posts: 2675 |
daarom zeg ik ook bijvoorbeeld...
maar met powervalve heb je wel de mogelijkheid om van 2 walletjes te eten,, en de kracht van hoogtoerig vermogen, en de kracht van het koppel bij lage toeren
|
|
V8 |
|
tsxj oran |
8-3-2006 17:42 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
daarom zeg ik ook bijvoorbeeld...
maar met powervalve heb je wel de mogelijkheid om van 2 walletjes te eten,, en de kracht van hoogtoerig vermogen, en de kracht van het koppel bij lage toeren
ja daaar kan ik je geen ongelijk in geven, maar ik heb niet echt verstand van nieuwere crossers, de oude rm's en honda crossers maakte altijd zeer weinig toeren en super veel koppel
|
|
oud |
|
westcoastnewbie |
8-3-2006 21:02 |
Posts: 284 |
Moet er iets aan de vering veranderd worden?Ik vind die nu nogal zacht staan ,ik weet niet ofdat zo goed is .
Heeft niemand anders ervarignen met dat blokje?
|
|
|
|
zeno |
10-3-2006 13:11 |
Posts: 1595 |
naar mij mening is een stugge vering toch altijd lekkerder dan een te softe
maar hoe dat is bij t crossen..
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
Harm |
10-3-2006 13:20 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Moet er iets aan de vering veranderd worden?Ik vind die nu nogal zacht staan ,ik weet niet ofdat zo goed is .
Heeft niemand anders ervarignen met dat blokje?
Bij Tsx kun je die ringen bovenop je veer flink aandraaien, wordt je vering een stuk stugger van. En kijk ff of die oliedemper in je veer niet lek is, komt vaak voor bij tsx.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
honda_freak |
10-3-2006 13:23 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Moet er iets aan de vering veranderd worden?Ik vind die nu nogal zacht staan ,ik weet niet ofdat zo goed is .
Heeft niemand anders ervarignen met dat blokje?
kwestie van uitproberen.. als je het echt goed wilt doen moet je vering meer weerstand bieden tegen uitrekking dan tegen indrukking, zodat hij tog vloeiend inzakt als je een hobbel pakt, maar niet direct weer terug veert, anders lanceer je jezelf als vlak daarna nog een hobbel ligt Verder zou ik uberhaupt kijken of je is kan proberen, te stug is niet goed al is het alleen al omdat je gebroken bent na een half uurtje crossen, je word dan serieus helemaal door elkaar getrimd door elk klein hobbeltje. Bij te zachte vering kan je grip op de ondergrond verminderen en dat wil je ook niet hebben..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Ollie |
10-3-2006 13:35 |
Posts: 2468 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
ja daaar kan ik je geen ongelijk in geven, maar ik heb niet echt verstand van nieuwere crossers, de oude rm's en honda crossers maakte altijd zeer weinig toeren en super veel koppel
Sorry, maar jij lult echt totale onzin
Zoek eens wat cijfers, zul je zien dat een oude rm uit '82 net zoveel toeren jankt als een cr uit 2005
|
|
|
|
Roedi-Loerbeek |
11-3-2006 18:14 |
Posts: 1492 |
Ik wou net zeggen, koppel moet je niet verwachten van een 125, koop dan een cr 500 ofzo
En ik kan niet echt aanraden om met zo'n (wegblok) het land op te gaan.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
westcoastnewbie |
12-3-2006 11:22 |
Posts: 284 |
De setup word dus : 80cc LC (niet bewerkt denk ik)
: 28 mm Mikuni kogyo (verkoper zij dat het een 32mm was maar de dia aan het spruitstuk is 28mm)
: gianelli 80cc uitlaat
: 125cc binnenrotor (hangt ervan af hoe goed die past)
Heeft dit genoeg vermogen om te crossen ?
Weet iemand hoeveel PK dit ongeveer oplevert?
|
|
|
|
buldogo2 |
12-3-2006 11:59 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
De setup word dus : 80cc LC (niet bewerkt denk ik)
: 28 mm Mikuni kogyo (verkoper zij dat het een 32mm was maar de dia aan het spruitstuk is 28mm)
: gianelli 80cc uitlaat
: 125cc binnenrotor (hangt ervan af hoe goed die past)
Heeft dit genoeg vermogen om te crossen ?
Weet iemand hoeveel PK dit ongeveer oplevert?
Is zat om mee te crossen, vermogen kan je zo niet zegen, maar je moet dan gaan denken aan +/- 15 pk hooguit denk ik.
|
|
Born to ride |
|
westcoastnewbie |
12-3-2006 12:06 |
Posts: 284 |
Heeft 80 blok geode gasreactie? Ik dacht dat ik ergens had gelezen van wel .
Ik kan van iemand een gratis gebruikte achterband krijgen van een
wrf 250 ,zou die passen? Kan ook aan een gratis voorband komen van een 125cc yz 2004 met excel velgen ,ik weet de maat ook niet juist .
|
|
|
|
buldogo2 |
12-3-2006 12:06 |
Posts: 2101 |
vanmidag ga ik van maat van me met tsx80 blokje, k zal wel filmpje maken
|
|
Born to ride |
|