Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - crossen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 673 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #35389 - crossen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr.honda 8-3-2006 17:38 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

volgens mij als je een 250 hebt ,draait dat zeer weinig toeren aangezien een crossmotor bijna geen pk's heeft maar wel veel nm koppel


250cc zal wat minder toeren draaien...de nieuwe honda cr125r heeft 30kw/41 pk bij 11.500 toeren

edit: de 250cc heeft zijn topvermogen al bij 8000 toeren


Dit bericht is gewijzigd door mr.honda op 8-3-2006 om 17:38 uur.
 
superior mt7 8-3-2006 17:38 Print reply

Posts: 2675
crosser draaien veel toeren...en halen hun koppel dmv bijv powervalve

en ik zou die tsx lekker laten met 10000 toeren, als jem hoogtoerig gaat maken verlies je rkacht onderin en moet je hem hele tijd hoog in toeren houden om vermogen te houden

Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 8-3-2006 om 17:39 uur.
 
V8
tsxj oran 8-3-2006 17:39 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
crosser draaien veel toeren...en halen hun koppel dmv bijv powervalve

oudere niet,, suzuki rm bijv
 
oud
superior mt7 8-3-2006 17:41 Print reply

Posts: 2675
daarom zeg ik ook bijvoorbeeld...

maar met powervalve heb je wel de mogelijkheid om van 2 walletjes te eten,, en de kracht van hoogtoerig vermogen, en de kracht van het koppel bij lage toeren
 
V8
tsxj oran 8-3-2006 17:42 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
daarom zeg ik ook bijvoorbeeld...

maar met powervalve heb je wel de mogelijkheid om van 2 walletjes te eten,, en de kracht van hoogtoerig vermogen, en de kracht van het koppel bij lage toeren

ja daaar kan ik je geen ongelijk in geven, maar ik heb niet echt verstand van nieuwere crossers, de oude rm's en honda crossers maakte altijd zeer weinig toeren en super veel koppel
 
oud
westcoastnewbie 8-3-2006 21:02 Print reply

Posts: 284
Moet er iets aan de vering veranderd worden?Ik vind die nu nogal zacht staan ,ik weet niet ofdat zo goed is .

Heeft niemand anders ervarignen met dat blokje?
 
zeno 10-3-2006 13:11 Print reply

Posts: 1595
naar mij mening is een stugge vering toch altijd lekkerder dan een te softe
maar hoe dat is bij t crossen..
 
bier drinken en kut roepen
Harm 10-3-2006 13:20 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Moet er iets aan de vering veranderd worden?Ik vind die nu nogal zacht staan ,ik weet niet ofdat zo goed is .

Heeft niemand anders ervarignen met dat blokje?

Bij Tsx kun je die ringen bovenop je veer flink aandraaien, wordt je vering een stuk stugger van. En kijk ff of die oliedemper in je veer niet lek is, komt vaak voor bij tsx.
 
http://www.durtikkers.tk
honda_freak 10-3-2006 13:23 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Moet er iets aan de vering veranderd worden?Ik vind die nu nogal zacht staan ,ik weet niet ofdat zo goed is .

Heeft niemand anders ervarignen met dat blokje?


kwestie van uitproberen.. als je het echt goed wilt doen moet je vering meer weerstand bieden tegen uitrekking dan tegen indrukking, zodat hij tog vloeiend inzakt als je een hobbel pakt, maar niet direct weer terug veert, anders lanceer je jezelf als vlak daarna nog een hobbel ligt Verder zou ik uberhaupt kijken of je is kan proberen, te stug is niet goed al is het alleen al omdat je gebroken bent na een half uurtje crossen, je word dan serieus helemaal door elkaar getrimd door elk klein hobbeltje. Bij te zachte vering kan je grip op de ondergrond verminderen en dat wil je ook niet hebben..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Ollie 10-3-2006 13:35 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja daaar kan ik je geen ongelijk in geven, maar ik heb niet echt verstand van nieuwere crossers, de oude rm's en honda crossers maakte altijd zeer weinig toeren en super veel koppel


Sorry, maar jij lult echt totale onzin
Zoek eens wat cijfers, zul je zien dat een oude rm uit '82 net zoveel toeren jankt als een cr uit 2005


 
Roedi-Loerbeek 11-3-2006 18:14 Print reply

Posts: 1492
Ik wou net zeggen, koppel moet je niet verwachten van een 125, koop dan een cr 500 ofzo

En ik kan niet echt aanraden om met zo'n (wegblok) het land op te gaan.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
westcoastnewbie 12-3-2006 11:22 Print reply

Posts: 284
De setup word dus : 80cc LC (niet bewerkt denk ik)
: 28 mm Mikuni kogyo (verkoper zij dat het een 32mm was maar de dia aan het spruitstuk is 28mm)
: gianelli 80cc uitlaat
: 125cc binnenrotor (hangt ervan af hoe goed die past)

Heeft dit genoeg vermogen om te crossen ?
Weet iemand hoeveel PK dit ongeveer oplevert?

 
buldogo2 12-3-2006 11:59 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
De setup word dus : 80cc LC (niet bewerkt denk ik)
: 28 mm Mikuni kogyo (verkoper zij dat het een 32mm was maar de dia aan het spruitstuk is 28mm)
: gianelli 80cc uitlaat
: 125cc binnenrotor (hangt ervan af hoe goed die past)

Heeft dit genoeg vermogen om te crossen ?
Weet iemand hoeveel PK dit ongeveer oplevert?



Is zat om mee te crossen, vermogen kan je zo niet zegen, maar je moet dan gaan denken aan +/- 15 pk hooguit denk ik.
 
Born to ride
westcoastnewbie 12-3-2006 12:06 Print reply

Posts: 284
Heeft 80 blok geode gasreactie? Ik dacht dat ik ergens had gelezen van wel .
Ik kan van iemand een gratis gebruikte achterband krijgen van een
wrf 250 ,zou die passen? Kan ook aan een gratis voorband komen van een 125cc yz 2004 met excel velgen ,ik weet de maat ook niet juist .
 
buldogo2 12-3-2006 12:06 Print reply

Posts: 2101
vanmidag ga ik van maat van me met tsx80 blokje, k zal wel filmpje maken
 
Born to ride

Dit topic is 3151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved