Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - crossen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #35389 - crossen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3138 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

westcoastnewbie 8-3-2006 16:55 Print topicpost

Posts: 284
Is een een tsx met 80cc LC blok ,28mm ,(uitlaat weet ik nog niet) een beetje geschikt om te mee crossen ?Dus in vrij diepe zand en met een paar heuveltjes ,niet echt jumps .In dat geval koop ik een rad en pakkingen en ga ik hiermee lekker crossen .Heeft zo'n blok wat vermogen ,welke tandwielverhouding raden jullie aan ?
 

christianos 8-3-2006 16:55 Print reply

Posts: 20445
naja, het is natuurlijk veel beter en leuker om een leuke 125 xx crosser te kopen, crosst veel leuker

Honda CR ofzo
 
Ollie 8-3-2006 17:02 Print reply

Posts: 2468
80cc lc met 28mm moet prima voorruit komen in het zand hoor!
Vriend van mij reed vroeger met z'n tsx70cc icm 20mm op de baan van leusden!
Das verdomme zwaar daar hoor

Gewoon mee crossen dus!
 
westcoastnewbie 8-3-2006 17:17 Print reply

Posts: 284
Het is dus best te doen? Misch dat ikeen opmaat maak maar tot hoeveel toeren moet ik die berekenen? een top van 10.000 ?
Nog iemand ervaring met 80cc LC blokje? Ik heb ook nog een binnenrotor van een 125cc ,is dit moeilijk pas te maken ?
 
tsxj oran 8-3-2006 17:19 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Het is dus best te doen? Misch dat ikeen opmaat maak maar tot hoeveel toeren moet ik die berekenen? een top van 10.000 ?
Nog iemand ervaring met 80cc LC blokje? Ik heb ook nog een binnenrotor van een 125cc ,is dit moeilijk pas te maken ?

hmm, ik zou je powerband juist laag houden, als je powerband hoog licht en je schakelt over valt hij verder terug in toeren, als je powerband lager licht valt hij minder ver terug in toeren bij overschakelen dus blijft hij beter in zij powerband zitten
 
oud
S1lv3r 8-3-2006 17:21 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

hmm, ik zou je powerband juist laag houden, als je powerband hoog licht en je schakelt over valt hij verder terug in toeren, als je powerband lager licht valt hij minder ver terug in toeren bij overschakelen dus blijft hij beter in zij powerband zitten


valt evenver terug hoor, alleen krijgt em makkelijker weer hoger in de toeren vanwege de bredere powerband
 
Dikke Dennes 8-3-2006 17:22 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Is een een tsx met 80cc LC blok ,28mm ,(uitlaat weet ik nog niet) een beetje geschikt om te mee crossen ?Dus in vrij diepe zand en met een paar heuveltjes ,niet echt jumps .In dat geval koop ik een rad en pakkingen en ga ik hiermee lekker crossen .Heeft zo'n blok wat vermogen ,welke tandwielverhouding raden jullie aan ?


Het is een Suzuki TSX, die valt in de catagorie ''crossers'' met 80cc...

Nee, absoluut niet crossen, die dingen mogen alleen op de weg h?, die kunnen niet offroad...



( )
 
Drive it like you stole it.
tsxj oran 8-3-2006 17:23 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


valt evenver terug hoor, alleen krijgt em makkelijker weer hoger in de toeren vanwege de bredere powerband

valt niet even ver terug, hoe hoger je toerental is hoe verder hij terug valt
als ik in zijn 5 3000 rpm draai en overschakel naar 6 valt hij maar 500 tpm terug, als ik van zijn van 5 naar zijn 6 overschakel bij 10000 tpm valt hij 1500 tpm terug
oftewel hij valt verder terug hoger in toeren
 
oud
Johnny B 8-3-2006 17:24 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
80cc lc met 28mm moet prima voorruit komen in het zand hoor!
Vriend van mij reed vroeger met z'n tsx70cc icm 20mm op de baan van leusden!
Das verdomme zwaar daar hoor

Gewoon mee crossen dus!

leusden zwaar?
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
westcoastnewbie 8-3-2006 17:25 Print reply

Posts: 284
Hmmm ik vind 10.000 toeren niet echt hoog ,wat radden jullie dan aan ?Moet ik die binnenrotor gewoon zo zette dat de stand van de spoelen overeenkomt met die van de vorige ontsteking?Verlies je iets door een binnenrotorontsteking te gebruiken ? (buiten je licht )
 
tsxj oran 8-3-2006 17:26 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Hmmm ik vind 10.000 toeren niet echt hoog ,wat radden jullie dan aan ?Moet ik die binnenrotor gewoon zo zette dat de stand van de spoelen overeenkomt met die van de vorige ontsteking?Verlies je iets door een binnenrotorontsteking te gebruiken ? (buiten je licht )

hmm, weet je hoeveel tpm crossers draaien??? volgens mij niet meer dan 8000 ofso
aangezien die dingen gruwelijk koppel hebben, en daar gaat het om bij crossen
 
oud
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 8-3-2006 17:27 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Hmmm ik vind 10.000 toeren niet echt hoog ,wat radden jullie dan aan ?Moet ik die binnenrotor gewoon zo zette dat de stand van de spoelen overeenkomt met die van de vorige ontsteking?Verlies je iets door een binnenrotorontsteking te gebruiken ? (buiten je licht )


kan minder tegen weerstand, traktors van vroege hadden ook mega vliegwielen want dan zit er gewoon meer kracht met een omwenteling van de krukas maar je word er wel sneller van
 
westcoastnewbie 8-3-2006 17:29 Print reply

Posts: 284
Hmmmm misch 8000-9000 toeren dan Wat vinden jullie btw van het programma 2T exhaust calculator 2.0b ?Ik had al een uitlaat berekend met een paar andere formules maar dan had ik als uitkomst een expansie van 1.1m en het dikste stuk 7cm .

Welke is de beste als het toch om lage toeren gaat : een ori 80 of gia ?

Dit bericht is gewijzigd door westcoastnewbie op 8-3-2006 om 17:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door westcoastnewbie op 8-3-2006 om 17:33 uur.
 
mr.honda 8-3-2006 17:36 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

hmm, weet je hoeveel tpm crossers draaien??? volgens mij niet meer dan 8000 ofso
aangezien die dingen gruwelijk koppel hebben, en daar gaat het om bij crossen


crossers zoals cr125 ofzo draaien echt wel wat meer toeren hoor
 
tsxj oran 8-3-2006 17:37 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr.honda
[...]


crossers zoals cr125 ofzo draaien echt wel wat meer toeren hoor

volgens mij als je een 250 hebt ,draait dat zeer weinig toeren aangezien een crossmotor bijna geen pk's heeft maar wel veel nm koppel
 
oud
tsxj oran 8-3-2006 17:37 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Hmmmm misch 8000-9000 toeren dan Wat vinden jullie btw van het programma 2T exhaust calculator 2.0b ?Ik had al een uitlaat berekend met een paar andere formules maar dan had ik als uitkomst een expansie van 1.1m en het dikste stuk 7cm .

Welke is de beste als het toch om lage toeren gaat : een ori 80 of gia ?

Dit bericht is gewijzigd door westcoastnewbie op 8-3-2006 om 17:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door westcoastnewbie op 8-3-2006 om 17:33 uur.

gia 80 loopt dacht ik tot 9000 tpm(correct me if im wrong)
 
oud

Dit topic is 3138 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved