Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1291 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35388 - mt probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scorp 8-3-2006 16:52 Print topicpost

Posts: 271
ik heb dus die honda mt
die maar neit wil lopen
omdat hij waarschijnlijk valse lucht binnenkrijgt

nu heb ik het zo voor elkaar gekregen dat hij
(als hij opgewarmt is met de choke)
als ik een ringetje op de choke-hendel plaats (2mm)
dat hij dat mooi aan blijft.. anders valt hij uit

ik heb pakkingen nagekeken, ook die van de carbo en het spruitstuk..

wat ik me nu afvraag..
voor dat ik er 50cc op had, zat er 70cc op..
nu zit dezelfde membraan van die 70cc nog op de cilinder zegmaar..

heeft een 70cc blok een andere membraan als een 50cc blok?
en zo ja, wat voor invloed kan dat hebben op mijn startprobleem?
wat voor verschillen zitten er dan tussen? (50cc-70cc membraam)

help!
 

christianos 8-3-2006 16:53 Print reply

Posts: 20445
membraan is gewoon hetzelfde..

en welke setup en sproeier heb je?
 
Scorp 8-3-2006 16:55 Print reply

Posts: 271
-13mm keihin carborateur (origineel)
- geen power filter
-92 sproeier (om meer benzine te geven omdat hij dus meer lucht krijgt, maar dat is onzeker valse lucht)
-originele uitlaat
-standaard 50cc
 
christianos 8-3-2006 16:56 Print reply

Posts: 20445
zet er eerst maar een een filter op voordat je gaat afstellen...
 
Scorp 8-3-2006 16:58 Print reply

Posts: 271
mijn vraag is vooral:
waarom valt hij uit??
hij hoort zonder choke aan te blijven..
en dat die 2mm ring soms net genoeg is dat hij aan blijft staan
vind ik ook erg verwonderlijk..
 
christianos 8-3-2006 16:58 Print reply

Posts: 20445
waarschijnlijk omdat er geen filter opzit

of je hebt valse lucht

of je hebt een versleten cilinder
 
Scorp 8-3-2006 17:00 Print reply

Posts: 271
- cilinder is niet versleten..
-valse lucht? waarschijnlijk wel... maar waar vandaan?!
de pakkingen heb ik nagekeken, ook bij de krukaskering dinges
en blokkeert een filter zo veel dat het weer gemiddeld moet gaan lopen?
 
christianos 8-3-2006 17:01 Print reply

Posts: 20445
ja filter kan heel veel uitmaken!


en hoe heb je de pakkingen nagekeken?
 
Scorp 8-3-2006 17:07 Print reply

Posts: 271
de krukaskeerring heb ik nagekeken dmv van een beetje olie erop te smeeren en dan te trappen, als hij zou lekken of iets dergelijks zou hij dus die olie naar binnen moeten zuigen...
deed hij niet, olie bleef neutraal liggen, bewoog niet of iets dergelijks..
de pakking van het spruitstuk hebben we vast gezet met vloeibare pakking, van dat blauwe spul als je dat kent, geen teken waar het onderbroken was of iets dergelijks.. (we hebben het er dus afgehaald)
hetzelfde met de membraan pakking

 
richard3 8-3-2006 17:09 Print reply

Posts: 5198
probeer maar met filter dat maakt zeker wel verschil !

 
op naar de grote brommers
joep1001 8-3-2006 17:09 Print reply
Posts: 23
als die draait moet je er ff deodorant op bepaalde plekke spuiten en als die dan naar een hoger toerental schiet is er valse lucht
 
Scorp 8-3-2006 17:11 Print reply

Posts: 271
bepaalde plekken?
 
jww 8-3-2006 17:12 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scorp
bepaalde plekken?

Gewoon rond carb en cil.
 
Dus...
joep1001 8-3-2006 17:19 Print reply
Posts: 23
of als het lukt bij je vliegwiel voor je linkerkrukas keering lek is
 
tsxj oran 8-3-2006 17:20 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joep1001
of als het lukt bij je vliegwiel voor je linkerkrukas keering lek is

je kan dan beter het zekere voor het onzeker nemen en ff je blok splitsen en ff lagertjes vervangen meteen, ben je daar ook weer vanaf
 
oud
Scorp 8-3-2006 17:24 Print reply

Posts: 271
ik heb er in totaal nog geen 3 weken mee gereden, daarvoor heb ik het hele blok gereviseerd
vervangen is niet nodig neem ik aan...
 

Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved