Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Lamp gaat zwak branden bij meer toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3538 - Lamp gaat zwak branden bij meer toe...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hier_ben_ik - Administrator 15-4-02?13:48 Print topicpost

Posts: 8499
Ik heb zaterdag zelf een kabelboom in elkaar gedraait, beetje afgekeken van zo'n plaatje in de faq, alleen ik heb er nog 5 loze kabels ingedraait voor aanhanger(toeter) en nog meer leuke ideetjes die ik in de toekomst is erop wil gaan bouwen. Alles werkt wel, alleen als men brommer stationair loopt brand de lamp gewoon zoals het moet, maar als ik dan gas geef gaat hij zwakker branden... Brand in alle toeren even zwak, behalve stationair dan. Wie weet dit komt, of nog beter: hoe gaat het over?

want normaal is het toch dat je lamp stationair een beetje flikkerd (doet die van mij dus ook) en als je dan gas geeft dat hij gewoon scherp brand he??
 
Members zijn vervelend :-|

frankarnhe 15-4-02?14:16 Print reply
Posts: 1213
Dan heb je denk toch iets verkeerd gedaan

Eerst had ik ook zoiets bij me nsr heel vaag. (alleen) Bij vet hoge toeren ging de voorlamp zwakker schijnen, Achterlamp niet. Na een tijdje ging die lamp kapot, nu er een nieuwe inzit is het weg.
Dus misschien ff nieuwe lamp proberen
 
DeAmOnChiLd 15-4-02?15:50 Print reply
Posts: 875
Hmmzzzzz........

misschien te dunne draden gebruikt waardoor ze het vermogen bij stationair wel aankunnen maar hogere toeren dus bij meer vermogen de draden toch teveel weerstand bieden en je dus een zwakkere doorstroom hebt van je stroom : :a
zoiets zou et dus kunnen zijn.

of ja eeuuhhmm kijk eens naar het aantal watt van je lampjes misschien moet je dat juist ff opschroefen ofzo of juist wat lager maken.

bij mijn mb was et zo dat als ik gasgaf me achterlicht uitging en me voorlamp veller ging branden kwa ie laag in toeren dan deed ie et beter en branden alletwee me lampen.

toen had ik bij leerthouwer in soest gevraagd hoe dat zo kon en dat bleek gewoon aan een te hoog wattage te liggen dus minder hoge wattage lampen erin en me licht deed et weer perfect.


TRY IT

[This message is edited by Mb bLaCk DeAmOn on 15-4-02 16:04]
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
SkaBla [Pim] 15-4-02?17:08 Print reply

Posts: 4659
nou ok, op een ander forum:
michiel antwoord: nieuwe accu kopen
Ps3ud0 antwoord: zeker dat het aan de accu ligt

het lijkt me dat je accu gewoon leeg is of kapot is en zo geen of weinig stroom door geeft. of je gelijkrichter of condensator(dat heeft er toch ook mee te maken)
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Hier_ben_ik - Administrator 15-4-02?17:42 Print reply

Posts: 8499
mmm accu heb ik net een nieuwe dus dat zal het wel niet zijn. draden zijn gewoon 230v van zo'n grote rol bij de elektrodinges winkel dus die zullen hoop ik ook wel goed zijn, dan maar een keer een ander bolletje proberen (-: laat wel weten of dat het was
 
Members zijn vervelend :-|
-Michiel RS- 16-4-02?00:40 Print reply
Posts: 2803
Skabla: dat is alleen bij Suzuki.
 
SkaBla [Pim] 16-4-02?07:48 Print reply

Posts: 4659
Correctie: JOU suzuki
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Nick - Administrator 16-4-02?09:55 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Ik heb zaterdag zelf een kabelboom in elkaar gedraait, beetje afgekeken van zo'n plaatje in de faq, alleen ik heb er nog 5 loze kabels ingedraait voor aanhanger(toeter) en nog meer leuke ideetjes die ik in de toekomst is erop wil gaan bouwen. Alles werkt wel, alleen als men brommer stationair loopt brand de lamp gewoon zoals het moet, maar als ik dan gas geef gaat hij zwakker branden... Brand in alle toeren even zwak, behalve stationair dan. Wie weet dit komt, of nog beter: hoe gaat het over?

want normaal is het toch dat je lamp stationair een beetje flikkerd (doet die van mij dus ook) en als je dan gas geeft dat hij gewoon scherp brand he??

Ja op die manier moet je licht inderdaad branden.
Ik denk dat het wordt veroorzaakt door een defecte gelijkrichter, OF dat je licht niet op de licht draad maar op de gestabiliseerde draad zit aangesloten.
Oftewel: je licht moet op de gele draad maar zit misschien op de witte(->rode->zwarte, hangt af van op welk punt van je brommer je kijkt.) draad.
Door de gele draad kan namelijk veel meer stroom lopen. De witte draad is puur voor een paar kleine dingetjes op je brommer (o.a. je accu, met daaraan verbonden dingen).
Maar kijk daar ff naar.
Check anders ff de verlichting FAQ, daar heb ik het eea over die verschillende draden gepost.

Quote:
Originally posted by: bart@blaah?bosma

Met mijn MB bedrading heb ik ook zon vaag probleem,
Als ik het licht aanzette werkte mn voor en achterlicht+dashboardlichties gewoon perfect, maar zodra ik de rem intrapte werkte het remlicht wel, maar heel zwak, en de gewone verlichting werd dan ook een stuk zwakker.

Zat zelf te denken aan slechte massa,
iemand die ut weet? alles ligt nu uit elkaar dus kan ut probleem nu ez verhelpen

Mja het lijkt me duidelijk wat oorzaak van dit probleem is: zodra je je rem intrapt lekt blijkbaar alle stroom weg, omdat alles zwak gaat branden. Oftewel: ergens tussen je rem pedaal en je achterlicht lekt stroom weg naar je frame. Ff alles doormeten en dan kom je er wel achter.
 
B3AST 16-4-02?10:34 Print reply
Posts: 2469
Heeej ik heb helaas geen antwoord
maar nu we het toch over kabelbomen hebben....

mijn NSR bekabeling is 1 dikke puinhoop, en ik wil zelf een kabelboom maken. Want als ik een nieuwe koop heb ik weer 300 loze stekkertjes wat ik toch niet gebruik!

Dus. ik wou vragen of iemand hier simpele (zelf gemaakte ?) schema's heeft

eentje waarin bv. alleen het ontstekingsgebeuren is opgenomen ofso.

Ik wil namelijk eerst alleen de bougie het laten doen (met contactslot), en vervolgens die boom uitbreiden met een accu waar kop en achterlamp op werken, en meer hoef ik niet! ik wordt helemaal geflipt van al die loze draadjes... heeft iemand hier zoiets?
 
- insane in the brain -
Neonlampje 16-4-02?11:04 Print reply

Posts: 14825
neem gewoon die boom die je nu hebt, en haal alle draadjer eruit die je tot nergens kan herleiden!
Maar volgens mij verloopt ook de gelijkrichter via het contactslot, dus ik weet niet of je die zomaar kan "vergeten".
 

Dit topic is 1671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved