Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Haperen na tijd hard gereden te hebben

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35363 - Haperen na tijd hard gereden te heb...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 7-3-2006 20:07 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
hij bedoelde een tempratuur meter op je brommer

ik ga in op zijn eerste post
 
tsxj oran 7-3-2006 20:15 Print reply

Posts: 6498
temperatuur meter kan wel veel hebben maar hoeveel je bougie kan hebben dat zie je nu!
als je eeen te lage hittegraad erin hebt gaat hij zo doen als bij de jou gsm(of hij nokt er helemaal mee)
 
oud
denollie(the real one) 7-3-2006 20:20 Print reply

Posts: 501
door zo lang snel te rijden, heb je je cilinder aardig heet gestookt, de temperaturen lopen heel hoog op hierdoor warmt je bougietje mee op, de ontstekingsvonk moet tussen de twee electroden overspringe, dit overspringingsproces mag niet beinvloedbaar zijn door de hoge drukken en temperaturen, steek je een te koude bougie zal je bougie te warm worden dan dat hij aankan en zal hij gaan zelfonsteken , dit duid op een onregelmatige verbrandingsloop, je bougie ontsteekt het mengsel dus vroegtijdig en je motor zal pingelen en geen vermogen meer hebbe, tot als de bougie zijn warmte is kwijtgeraakt,
kijk nr de bougie, er steekt garantie een bh5hs of een 6 in..... probeer maar een 7 of een 8 en kijk dan verder,
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
tsxj oran 7-3-2006 20:24 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
door zo lang snel te rijden, heb je je cilinder aardig heet gestookt, de temperaturen lopen heel hoog op hierdoor warmt je bougietje mee op, de ontstekingsvonk moet tussen de twee electroden overspringe, dit overspringingsproces mag niet beinvloedbaar zijn door de hoge drukken en temperaturen, steek je een te koude bougie zal je bougie te warm worden dan dat hij aankan en zal hij gaan zelfonsteken , dit duid op een onregelmatige verbrandingsloop, je bougie ontsteekt het mengsel dus vroegtijdig en je motor zal pingelen en geen vermogen meer hebbe, tot als de bougie zijn warmte is kwijtgeraakt,
kijk nr de bougie, er steekt garantie een bh5hs of een 6 in..... probeer maar een 7 of een 8 en kijk dan verder,

als je een normale 50cc erop hebt hoef je niet hoger te gaan dan 8
het kan ook zijn dat jou bougie verslechterd
 
oud
--Gilera GSM-- 7-3-2006 20:26 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

als je een normale 50cc erop hebt hoef je niet hoger te gaan dan 8
het kan ook zijn dat jou bougie verslechterd



Dat zou t ook kunnen zijn, want ik heb em 2e hands verkocht en weet niet hoelang er mee doorgereden is...
strx zullen jullie horen wat voor bougie er op dit moment in zit want ik moet eerst ff een proefwerk leren:( en dat (vind ik) gaat toch voor..

Bedankt voor de reacties,
zie jullie later,
Michel

ps: t is een 50 cc

Dit bericht is gewijzigd door --Gilera GSM-- op 7-3-2006 om 20:27 uur.
 
denollie(the real one) 7-3-2006 20:32 Print reply

Posts: 501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

als je een normale 50cc erop hebt hoef je niet hoger te gaan dan 8
het kan ook zijn dat jou bougie verslechterd


vergeet niet da eze 50 cc meer dan 6000 toeren draait en dus in extreme vollast situaties kan verkeren, neem nu bij een 50cctje dat je 7-8 bar compressiedruk hebt of meer, en we nemen dat hij 10000 toeren draait, dit betekent dat het motortje 10000keer per minuut 8 bar levert , dit is heeeeel veel voor een brommertje, een ciao draait maar 5000 toeren fzow dus daar heb je voldoende aan een 5 of zes
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
tsxj oran 7-3-2006 20:34 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
[...]


vergeet niet da eze 50 cc meer dan 6000 toeren draait en dus in extreme vollast situaties kan verkeren, neem nu bij een 50cctje dat je 7-8 bar compressiedruk hebt of meer, en we nemen dat hij 10000 toeren draait, dit betekent dat het motortje 10000keer per minuut 8 bar levert , dit is heeeeel veel voor een brommertje, een ciao draait maar 5000 toeren fzow dus daar heb je voldoende aan een 5 of zes

hij heeft een gsm, en als die helemaal standaard is (op prop na) hoeft er niet meer dan hitte graad 8 in, en hij draait dan zeker geen 10k tpm en de druk die hij opbouwd zal wel rond de 9 bar zitten
 
oud
--Gilera GSM-- 7-3-2006 20:56 Print reply
Posts: 95
ik haal ongeveer 6k a 7k misschien net 8000...

er zit een andere uitlaat op en verder weet ik niet wat er is veranderd, er was wel nog iets veranderd op mechanisch gebied..
er zit een 14. nog wat mm caberateur op en een 50 cc
 
--Gilera GSM-- 7-3-2006 22:57 Print reply
Posts: 95
net ff gereden en ben er achter gekomen dat als je langzaam rijd hij zelfs uitvalt dus zeg ff als mijn redenatie fout is:

Het zal waarschijnlijk aan de benzine toevoer liggen en niet aan de ontsteking want hij valt al bij het afremmen uit (ja ik heb koppeling in gedrukt).
 
mr200r 7-3-2006 23:11 Print reply
Posts: 5122
Is je oliepomp aangesloten?
 
mr200r
--Gilera GSM-- 7-3-2006 23:16 Print reply
Posts: 95
srry voor deze domme vraag maar, hoe kan ik dit checken

ps: het buisje zit er op aangesloten ja (van oliereservoir)
 
richard3 7-3-2006 23:23 Print reply

Posts: 5198
meaby als je kijkt of je olie olie vul ding niet leeg loopt als je stuk gereden hebt ?

wat tank je ?
want als je brommix tankt en je mengt door je olie pompje is het normaal dat ie afslaat want je bougie vindt dat niet leuk zoveel olie
op een nsr met terijke afstelling valt ie bij terug schakelen ook wel es uit
 
op naar de grote brommers
Saknet 7-3-2006 23:35 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: --Gilera GSM--
een temp meter he:P

hoeveel graden moet t ongeveer aankunnen die temp meter:P

naja die van mn af1 bleef altijd stipt op 60 staan maar ding reed ook stipt 60km/u op teller @ precies 8000rpm (max rpm wat ie wou) :p
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
nielsje 89 8-3-2006 9:52 Print reply
Posts: 304
maar als je stel nou een tsx hebt die 10 k draait, dan is zeven dus te laag?
en moet ik een 8 of 9 proberen?
ff tussendoor, anders krijg je weer gezeik van zijn al 100 topics over geweest
 
wreed
--Gilera GSM-- 8-3-2006 23:01 Print reply
Posts: 95
Er zit bij mij (gilera GSM morini engine) een NGK B6E bougie op..

zal het hier aanliggen of niet

ps: oliepomp deed het wel goed
 

Dit topic is 2710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved