Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vespa si

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35350 - vespa si
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ludeman 6-3-2006 22:55 Print topicpost
Posts: 27
hallo
ik heb een vespa piaggio si (hij is al wel meer dan 25 jaar oud) hij loopt 39 maar ik wil hem graag rond de 50 laten lopen. hij trekt alleen niet snel op en daarom wil ik de poelie nietveranderen omdat die dan minder snel optrekt. verder heb ik er een ander uitlaatje (proma snel si) op en een 48 sproeier. voor de rest is alles standaart. wie kan mij helpen??
 

Lemmuh 6-3-2006 23:59 Print reply

Posts: 314
is het een brommerblok of een snor blok
bij een brommerblok werkt een 13/13 carburateur wel fijn, en misschien is het door de leeftijd niet onverstandig een keer cilinder uit te honen en een nieuwe zuiger erin te bouwen
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
ludeman 7-3-2006 14:24 Print reply
Posts: 27
het is een brommer(geel plaatje voorop
 
ludeman 7-3-2006 14:26 Print reply
Posts: 27
zou je ook de dingen die ik kan doen ff willen uitleggen had namelijk al moeite met de sproeier te verwisselen!!
 
Blijhoofd 7-3-2006 14:27 Print reply

Posts: 7378
nieuw bougitje en zuigertje en ff ontsteking na kijken
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
ruud1 7-3-2006 14:31 Print reply

Posts: 806
honen dat is het "uit laten boren" van je cilinderwand, dan halen ze rondom (afhankelijk van de staat van de cilinder) een stukje van het materiaal van de binnenkant van de cilinder (waar de zuiger in op en neer gaat) weg, en dan komt er een overmaat zuiger in die dan weer goed past in de "nieuwe" cilinder.
hij wordt als het ware opgefrist
 
ludeman 7-3-2006 14:40 Print reply
Posts: 27
kan ik dat ook zelf?

 
kawasaki_sgoutum 7-3-2006 18:22 Print reply

Posts: 39
nee alleen een revisie bedrijf
 
ludeman 9-3-2006 17:15 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
nieuw bougitje en zuigertje en ff ontsteking na kijken


zou je kunnen uitleggen?
 
tsxj oran 9-3-2006 17:18 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ludeman
[...]


zou je kunnen uitleggen?

bougie is dat ding wat bovenop je cilinder(kop) staat en waar een kabel aan vast zit, als je een brommer hebt die lang stil heeft gestaan wil een nieuwe bougie wel is helpen,
ontsteking zorg voor de vonk die uit de bougie komt, en bij oude brommers kunnen de contactpunten wel is versleten zijn, of niet meer goed open en dicht gaan
 
oud
Lemmuh 9-3-2006 17:21 Print reply

Posts: 314
een nieuwe bougie is een kwestie van die kabel voor je blok (bougiekabel + dop) eraf trekken, dan kun je bij je bougie, deze kun je eruit draaien en dan bji de brommerzaak een andere halen
Een zuiger verwisselen is iets meer werk. Je moet dan je uitlaat eraf halen, daarna moet je de cilinderkop met 3 moertjes losdraaien en dan kun je alles eraf halen. Dan kun je met een beetje gepriegel de pistonclipjes (in de zuiger zit een asje en die wordt geborgt door de pistonclipjes) de as kun je eruit drukken en dan een nieuwe zuiger op de omgedraaide volgorde monteren. Alleen moet je goed opletten wat de inlaat en uitlaatkant van de zuiger is. De cilinder terug op je blok monteren is nogal vervelend bij vespa. Je moet namelijk de zuigerveren bij elkaar houden en dit is soms nogal een gehengst...
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
tsxj oran 9-3-2006 17:22 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh
een nieuwe bougie is een kwestie van die kabel voor je blok (bougiekabel + dop) eraf trekken, dan kun je bij je bougie, deze kun je eruit draaien en dan bji de brommerzaak een andere halen
Een zuiger verwisselen is iets meer werk. Je moet dan je uitlaat eraf halen, daarna moet je de cilinderkop met 3 moertjes losdraaien en dan kun je alles eraf halen. Dan kun je met een beetje gepriegel de pistonclipjes (in de zuiger zit een asje en die wordt geborgt door de pistonclipjes) de as kun je eruit drukken en dan een nieuwe zuiger op de omgedraaide volgorde monteren. Alleen moet je goed opletten wat de inlaat en uitlaatkant van de zuiger is. De cilinder terug op je blok monteren is nogal vervelend bij vespa. Je moet namelijk de zuigerveren bij elkaar houden en dit is soms nogal een gehengst...

stop je je zuiger eerst in je cilinder, en dan doe je je cilinder erop ben je van dat"gehengst" af
 
oud
mtx freak 9-3-2006 17:25 Print reply

Posts: 2711
als je er zo weinig van af weet zou ik het samen doen met iemand die er wel verstand van heeft, anders kan het namelijk wel eens goed fout gaan
 
ludeman 9-3-2006 17:35 Print reply
Posts: 27
het lukt me denk ik wel alleen weet niet waar alles zit en wat de functie is voor de rest ben ik redelijk handig. maar ff terug op het onderwerp:
heeft het zin om nieuw te kopen:
cilinder?
carburateur?


Dit bericht is gewijzigd door ludeman op 9-3-2006 om 17:37 uur.
 

Dit topic is 827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved