Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35347 - schakelen
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 6564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nielstzr 6-3-2006 20:44 Print topicpost
Posts: 1
heej...
ik ga binnenkort een tzr kopen...
maar ik rij neit vaak op schakelbrommers en ik wil weten hoe je nou moet schakelen en wnnr... en waar zit dekoppeling enz...
 

zeno 6-3-2006 20:46 Print reply

Posts: 1595
zijn al tig topics over geweest volgens mij

http://www.brommerforum.nl/showtopic/5048/1

volgens mij moet t zo lukken

 
bier drinken en kut roepen
Tommyofzo 6-3-2006 20:47 Print reply

Posts: 6934
lol

je strart hem dan knijp je de koppelijng in (ding bij linker hand vat) dan zet je hem met je linker voet in de 1e versnelling dan geef je een beetje gas dan laat je de koppeling rustig los en dan ga je rijde en dan als je genoeg toeren maakt laat je het gas los druk je de koppeling weer in swchakel je weer verder laat je de koppeling weer los en geef je weer gas enzenzenz....

edit: oftewel lees dat topic van zeno ff daar staat alles ook wel

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 6-3-2006 om 20:50 uur.
 
zundappchef 6-3-2006 20:50 Print reply

Posts: 4082


beginselen van een brommer


stuur werk het zelfde als bij een fiets

deze keer heb je ook 2 hendels links en rechts rechts is de voorem
links is de koppeling


edit: vanuit je erop zit


het linker hand vat kun je gas me geven


de pedalen
dit keer zitten dezen vast en 2 hendels langs

rechts zit de achter rem als je deze intrapt remt de rem achter

links zit je schakkel pedaal
trek je de koppeling`s hendel in dan kun je 1 keer naar beneden schakelen en 5 keer omhoog
wil je in een versnelling dan trek je de koppeling in klein beetje gas dan dus je het pedaal in een versnelling
en je laat de koppeling`s hendel rustig los
als het goed is ga je dan rijden

de rest wijst zichzelf

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 6-3-2006 om 21:08 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
spoorlijncrosser 6-3-2006 20:51 Print reply

Posts: 2687
haha schakelen leer je zo or
is wel makelijk als je eerst vraagt ja
starten (duuuh)
koppeling inknijpen (das dat ding aan linkerkant van je stuur)
zet je em in zn 1 (linkervoer zit pedaaltje)
geef je heel klijn beetje gas en laat je koppeling langzaam opkomen
geef je dot gas tot ie beetje toeren heeft gemaakt
laat je gas los en knijp je koppeling weer in zet je em in zn 2 en zo gaat ie verder

wel ff handig dat je ff van tevoren vraagt want ik kon dus ook niet schakelen en moest dr meteen 20km mee rijden
was ook niks gezegd van hoe je moet schakelen tegen mij alleen dat zn 1 naar beneden was
dus in zn 1 reed ik netjes weg
ging ik dr vanuit dat zn 2 onder zn 1 zat dus ik koppeling inknijpen en weer naar beneden proberen te schakelen kon niet ik super hard op dat ding stampen en mn oom super hard lachen (reed naast me op de motor)
ben toen maar ff aan kant van de weg gestopt en heeft ie me ff uitgelegd

PS
weet niet waar welke versnel;ling zit bij tzr is wel eens verschillend bij mij is 1e versnel;ling naar beneden maar kan ook naar boven zijn en dan rest naar beneden

 
zeno 6-3-2006 20:51 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef


beginselen van een brommer


stuur werk het zelfde als bij een fiets

deze keer heb je ook 2 hendels links en rechts links is de voorem
rechts is de koppeling

het linker hand vat kun je gas me geven


de pedalen
dit keer zitten dezen vast en 2 hendels langs

rechts zit de achter rem als je deze intrapt remt de rem achter

links zit je schakkel pedaal
trek je de koppeling`s hendel in dan kun je 1 keer naar beneden schakelen en 5 keer omhoog
wil je in een versnelling dan trek je de koppeling in klein beetje gas dan dus je het pedaal in een versnelling
en je laat de koppeling`s hendel rustig los
als het goed is ga je dan rijden

de rest wijst zichzelf




koppeling rechts, vooremlinks? wil je m dood hebben ofzo?

edit: oh sorry volgens mij kijk jij van voren

Dit bericht is gewijzigd door zeno op 6-3-2006 om 20:53 uur.
 
bier drinken en kut roepen
-Martijn- 6-3-2006 20:51 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielstzr
heej...
ik ga binnenkort een tzr kopen...
maar ik rij neit vaak op schakelbrommers en ik wil weten hoe je nou moet schakelen en wnnr... en waar zit dekoppeling enz...


koop een rode tzr svp
 
spoorlijncrosser 6-3-2006 20:53 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef


beginselen van een brommer


stuur werk het zelfde als bij een fiets

deze keer heb je ook 2 hendels links en rechts links is de voorem
rechts is de koppeling

het linker hand vat kun je gas me geven


de pedalen
dit keer zitten dezen vast en 2 hendels langs

rechts zit de achter rem als je deze intrapt remt de rem achter

links zit je schakkel pedaal
trek je de koppeling`s hendel in dan kun je 1 keer naar beneden schakelen en 5 keer omhoog
wil je in een versnelling dan trek je de koppeling in klein beetje gas dan dus je het pedaal in een versnelling
en je laat de koppeling`s hendel rustig los
als het goed is ga je dan rijden

de rest wijst zichzelf


whaha zulke uitleg heb je niet veel aan whahaha
 
Rive-MBX 6-3-2006 20:53 Print reply

Posts: 764
mag ik vragen waarom je begint met een tzr. als je op je bek gaat zal jou tzr dat niet fijn vinden vooral de kappen niet. en zou daarom beginnen op iets dat niet zoveel plastic heeft. maar das mijn mening
 
*zucht*
spoorlijncrosser 6-3-2006 20:54 Print reply

Posts: 2687
grijze tzr is veel mooier
 
Magic-Walker 6-3-2006 20:54 Print reply

Posts: 159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
deze keer heb je ook 2 hendels links en rechts links is de voorem
rechts is de koppeling

het linker hand vat kun je gas me geven
de rest wijst zichzelf


is dat een brommer voor linkshandige mensen ofzo? :P

 
spoorlijncrosser 6-3-2006 20:56 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rive-MBX
mag ik vragen waarom je begint met een tzr. als je op je bek gaat zal jou tzr dat niet fijn vinden vooral de kappen niet. en zou daarom beginnen op iets dat niet zoveel plastic heeft. maar das mijn mening


tja eigenlijk heeft ie wel gelijk ja koop eerst goedkope crosser ofzo als je dan op je bek gaat heb je bijna geen schade
als je dan goedkope crosser neemt zou ik hondamtx, mt5 of suzuki tsx nemen
tsx is wreedste natuurlijk
mt5 uit dit rijtje vind ik persoonlijk kutste uitzien
 
-Martijn- 6-3-2006 20:56 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rive-MBX
mag ik vragen waarom je begint met een tzr. als je op je bek gaat zal jou tzr dat niet fijn vinden vooral de kappen niet. en zou daarom beginnen op iets dat niet zoveel plastic heeft. maar das mijn mening


daar ga je dus niet van uit dat je op je bek gaat, en je moet de eerst 3 weken gewoon rustig aan doen. En vooral niet te hard door de bochten gaan en snelheden goed inschatten
 
Stienzemanrobinson 6-3-2006 20:57 Print reply

Posts: 518
met een standaard, niet ontgrenste tzr kan weinig mis gaan
 
Rive-MBX 6-3-2006 20:57 Print reply

Posts: 764
maar dat kut eruit zien geeft toch niet als je begint met rijden want als je met je tzr op je bek gaat ziet het er nog slechter uit als een oude mt.
 
*zucht*
Royal Club 6-3-2006 20:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rive-MBX
mag ik vragen waarom je begint met een tzr. als je op je bek gaat zal jou tzr dat niet fijn vinden vooral de kappen niet. en zou daarom beginnen op iets dat niet zoveel plastic heeft. maar das mijn mening


ik ben ook begonnen met een tzr en rijd er nu nog steeds op, geen 1x op me smoel, vandaag met sneeuw ook niet,
heb jij ooit am6 gereden?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 6564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved