heej...
ik ga binnenkort een tzr kopen...
maar ik rij neit vaak op schakelbrommers en ik wil weten hoe je nou moet schakelen en wnnr... en waar zit dekoppeling enz...
je strart hem dan knijp je de koppelijng in (ding bij linker hand vat) dan zet je hem met je linker voet in de 1e versnelling dan geef je een beetje gas dan laat je de koppeling rustig los en dan ga je rijde en dan als je genoeg toeren maakt laat je het gas los druk je de koppeling weer in swchakel je weer verder laat je de koppeling weer los en geef je weer gas enzenzenz....
edit: oftewel lees dat topic van zeno ff daar staat alles ook wel
Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 6-3-2006 om 20:50 uur.
deze keer heb je ook 2 hendels links en rechts rechts is de voorem
links is de koppeling
edit: vanuit je erop zit
het linker hand vat kun je gas me geven
de pedalen
dit keer zitten dezen vast en 2 hendels langs
rechts zit de achter rem als je deze intrapt remt de rem achter
links zit je schakkel pedaal
trek je de koppeling`s hendel in dan kun je 1 keer naar beneden schakelen en 5 keer omhoog
wil je in een versnelling dan trek je de koppeling in klein beetje gas dan dus je het pedaal in een versnelling
en je laat de koppeling`s hendel rustig los
als het goed is ga je dan rijden
de rest wijst zichzelf
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 6-3-2006 om 21:08 uur.
haha schakelen leer je zo or
is wel makelijk als je eerst vraagt ja
starten (duuuh)
koppeling inknijpen (das dat ding aan linkerkant van je stuur)
zet je em in zn 1 (linkervoer zit pedaaltje)
geef je heel klijn beetje gas en laat je koppeling langzaam opkomen
geef je dot gas tot ie beetje toeren heeft gemaakt
laat je gas los en knijp je koppeling weer in zet je em in zn 2 en zo gaat ie verder
wel ff handig dat je ff van tevoren vraagt want ik kon dus ook niet schakelen en moest dr meteen 20km mee rijden
was ook niks gezegd van hoe je moet schakelen tegen mij alleen dat zn 1 naar beneden was
dus in zn 1 reed ik netjes weg
ging ik dr vanuit dat zn 2 onder zn 1 zat dus ik koppeling inknijpen en weer naar beneden proberen te schakelen kon niet ik super hard op dat ding stampen en mn oom super hard lachen (reed naast me op de motor)
ben toen maar ff aan kant van de weg gestopt en heeft ie me ff uitgelegd
PS
weet niet waar welke versnel;ling zit bij tzr is wel eens verschillend bij mij is 1e versnel;ling naar beneden maar kan ook naar boven zijn en dan rest naar beneden
deze keer heb je ook 2 hendels links en rechts links is de voorem
rechts is de koppeling
het linker hand vat kun je gas me geven
de pedalen
dit keer zitten dezen vast en 2 hendels langs
rechts zit de achter rem als je deze intrapt remt de rem achter
links zit je schakkel pedaal
trek je de koppeling`s hendel in dan kun je 1 keer naar beneden schakelen en 5 keer omhoog
wil je in een versnelling dan trek je de koppeling in klein beetje gas dan dus je het pedaal in een versnelling
en je laat de koppeling`s hendel rustig los
als het goed is ga je dan rijden
de rest wijst zichzelf
koppeling rechts, vooremlinks? wil je m dood hebben ofzo?
edit: oh sorry volgens mij kijk jij van voren
Dit bericht is gewijzigd door zeno op 6-3-2006 om 20:53 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: nielstzr
heej...
ik ga binnenkort een tzr kopen...
maar ik rij neit vaak op schakelbrommers en ik wil weten hoe je nou moet schakelen en wnnr... en waar zit dekoppeling enz...
deze keer heb je ook 2 hendels links en rechts links is de voorem
rechts is de koppeling
het linker hand vat kun je gas me geven
de pedalen
dit keer zitten dezen vast en 2 hendels langs
rechts zit de achter rem als je deze intrapt remt de rem achter
links zit je schakkel pedaal
trek je de koppeling`s hendel in dan kun je 1 keer naar beneden schakelen en 5 keer omhoog
wil je in een versnelling dan trek je de koppeling in klein beetje gas dan dus je het pedaal in een versnelling
en je laat de koppeling`s hendel rustig los
als het goed is ga je dan rijden
mag ik vragen waarom je begint met een tzr. als je op je bek gaat zal jou tzr dat niet fijn vinden vooral de kappen niet. en zou daarom beginnen op iets dat niet zoveel plastic heeft. maar das mijn mening
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Rive-MBX
mag ik vragen waarom je begint met een tzr. als je op je bek gaat zal jou tzr dat niet fijn vinden vooral de kappen niet. en zou daarom beginnen op iets dat niet zoveel plastic heeft. maar das mijn mening
tja eigenlijk heeft ie wel gelijk ja koop eerst goedkope crosser ofzo als je dan op je bek gaat heb je bijna geen schade
als je dan goedkope crosser neemt zou ik hondamtx, mt5 of suzuki tsx nemen
tsx is wreedste natuurlijk
mt5 uit dit rijtje vind ik persoonlijk kutste uitzien
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Rive-MBX
mag ik vragen waarom je begint met een tzr. als je op je bek gaat zal jou tzr dat niet fijn vinden vooral de kappen niet. en zou daarom beginnen op iets dat niet zoveel plastic heeft. maar das mijn mening
daar ga je dus niet van uit dat je op je bek gaat, en je moet de eerst 3 weken gewoon rustig aan doen. En vooral niet te hard door de bochten gaan en snelheden goed inschatten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Rive-MBX
mag ik vragen waarom je begint met een tzr. als je op je bek gaat zal jou tzr dat niet fijn vinden vooral de kappen niet. en zou daarom beginnen op iets dat niet zoveel plastic heeft. maar das mijn mening
ik ben ook begonnen met een tzr en rijd er nu nog steeds op, geen 1x op me smoel, vandaag met sneeuw ook niet,
heb jij ooit am6 gereden?
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten