Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aerox dipt....help:)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35341 - aerox dipt....help:)
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cabrinha 6-3-2006 18:51 Print reply

Posts: 1729
even voor de goede orde, kben geen noob in brommers.

wel in scooters:P

de cil. heeft dus niet altijd arm gelopen alleen SINDS het opboren van die uitlaat begrenzing...
dus ben daarom nu aan het afstellen.
(opboren hebk gedaan omdat ie maar 35 liep...)


 
Hans B 6-3-2006 18:53 Print reply

Posts: 920
35? vind ik knap die dingen lopen standaard echt wel harder
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2006 18:55 Print reply

Posts: 10560
nieuwe verklaring :

vacuum probleempje :
als je hem aantrapt loopt hij effe goed , als je het gas dicht doet en weer open , heeft hij te weinig benzine om weer op toeren te komen . met een grote sproeier zuigt hij de vlotterbak helemaal leeg .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
chineesboer 6-3-2006 18:57 Print reply

Posts: 3676
uhuh,.. dan zou ik het probleem ergens anders zoeken .. cilinder oid
 
Tjap 6-3-2006 19:06 Print reply
Posts: 63
Je zegt dat je een rode drukveer hebt, dit is niet origineel. Origineel is wit, bij een rode moet de brommer heel veel toeren maken wil dat ding vooruit komen...

Misschien heeft die dip ookwel te maken met je v-snaar die op knallen staat. Heb ik vandaag ook gehad, ding kwam niet in toeren, wel met de shoke erop en toen harde knal, v-snaar in kleine stukjes.

Dus pak even een witte drukveer en controleer je v-snaar zou ik zeggen...
 
bart de scootergek 6-3-2006 19:25 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tjap
Je zegt dat je een rode drukveer hebt, dit is niet origineel. Origineel is wit, bij een rode moet de brommer heel veel toeren maken wil dat ding vooruit komen...

Misschien heeft die dip ookwel te maken met je v-snaar die op knallen staat. Heb ik vandaag ook gehad, ding kwam niet in toeren, wel met de shoke erop en toen harde knal, v-snaar in kleine stukjes.

Dus pak even een witte drukveer en controleer je v-snaar zou ik zeggen...



rode drukveer van malossi is idd een veel te sterke veer, de witte van malossi is voor setupjes met een ander uitlaatje, beter gewoon een ori drukveer erin.

wat je beschrijft klopt eigenlijk wel met een te zware drukveer, veel toeren maken bij wegrijden, maar gewoonweg nauwelijks tot niet oppakken bij opnieuw gasgeven. duw er een ori drukveer in, en kijk of het probleem dan verholpen is.

rolletjes slijten wel degelijk, ook als je vario niet gaar is.
 
Honda RC-33
Tjap 6-3-2006 20:08 Print reply
Posts: 63
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



rode drukveer van malossi is idd een veel te sterke veer, de witte van malossi is voor setupjes met een ander uitlaatje, beter gewoon een ori drukveer erin.

wat je beschrijft klopt eigenlijk wel met een te zware drukveer, veel toeren maken bij wegrijden, maar gewoonweg nauwelijks tot niet oppakken bij opnieuw gasgeven. duw er een ori drukveer in, en kijk of het probleem dan verholpen is.

rolletjes slijten wel degelijk, ook als je vario niet gaar is.


witte drukveer is wat goedkoper dan de originele drm zei ik da, het zou ook echt niet onverstandig zijn om even je v-snaar te controleren...
 
Cabrinha 7-3-2006 19:26 Print reply

Posts: 1729
oke vandaag t volgende gedaan:

NIEUW erin:

Witte drukveer
4,6g rolletjes
sproeier 82 dellgroot
bougie

hij trekt nu super op
maar onder het goed optrekken zakt ie weer terug naar de 30 km.u zonder toeren...
elke keer als ik even stilsta ergens en weer optrekt rijdt hij weer goed....en dan zakt ie weer terug

v-snaar ziet er goed uit?

vario begrenzing was/is eruit.
 
Saknet 7-3-2006 19:28 Print reply

Posts: 10355
carburatie toch nalopen lijkt me op verstopping benzkraantje enzo tjekke

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 7-3-2006 om 19:28 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zundappchef 7-3-2006 19:30 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cabrinha
oke vandaag t volgende gedaan:

NIEUW erin:

Witte drukveer
4,6g rolletjes
sproeier 82 dellgroot
bougie

hij trekt nu super op
maar onder het goed optrekken zakt ie weer terug naar de 30 km.u zonder toeren...
elke keer als ik even stilsta ergens en weer optrekt rijdt hij weer goed....en dan zakt ie weer terug

v-snaar ziet er goed uit?

vario begrenzing was/is eruit.



de vlotterbak naald is mischien kapot of niet helemaal hondert meer

maar klinkt ook als kapotte bobine

 
1000 v twin rotax biatch
Tjap 10-3-2006 13:43 Print reply
Posts: 63
Vlakbij je benzinetank zit een vierkantje met twee slangetjes eraan, volgens mij noemen ze dat een vacuumpompje ofzo. Misschien is die wel gedeeltelijk kapot ofzo.

Ik zeg het toch nog maar een keer, controleer die v-snaar, misschien is hij versleten en loopt hij over de poelie heen. Controleer je v-snaar op eventuele slijtageplekken aan de zijkanten(op sommige plaatsen smaller dan de andere) en op scheurtjes aan de binnenkant.

succes
 
Sr eunt Wo0t 10-3-2006 13:53 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cabrinha
mja het rare is idd dt hij het int begin wel goed doet
vaak de eerste 2/3 met gas geven ook nog wel...

maar hij valt elke keer weer terug
soms na heel lang volgas gaat ie soms weer ff oplopen in toeren...

kga wel ff kijke vanavond, maarja cil. is niet zo heel erg oud (4 maanden)

bougie is ook nieuw...





ik zet mijn geld op je ontsteking, miss is je cdi wel kut en zo'n ding heeft dus wel een condensator zit geloof ik alleen in de cdi unit dus los vervangen heb je niks aan. miss wel je gelijkrichter of niet te vergeten je spanningsregelaar, heb ik ook gruwelijk last van gehad!!! maar kijk iig heel je ontsteking maar eens na daar zal t wel aan liggen.

en rolletjes heeft alleen met de toeren te maken dus als ie eerst wel goed loopt als ie koud is en dan de 2e keer kut ligt het niet aan je rolletjes alhoewel i 6,5 gram zwaar vind voor minarelli blok ik heb zelf nl. nu 4.8 grams rollen onder mijn sr viper (nog met minarelli blok) en nu is de mijne begrenst op +- 8000 toeren en rijd 100 op origi cilinder dus... maar iig kun je miss ook wel ff kijken op scootergfreaks want ik weet toevallig dat ze daar zo'n hele FAQ over hebben welke rolletjes het beste bij welke setup past..

duss...
 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!

Dit topic is 4781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved