Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aerox dipt....help:)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35341 - aerox dipt....help:)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4782 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cabrinha 6-3-2006 18:06 Print topicpost

Posts: 1729
de aerox van me meissie loopt heeft t volgende probleem:

koude start:

start vrij goed, daarna als je wegrijdt dan gaat hij als een speer goed in toeren, zodra je gas loslaat en weer gas wil geven dan komt hij opeens niet boven de 35/40 km.u uit ipv 70/75 (onbegrenste uitlaat/varioring onbekend)
hij loopt iets te arm, en met een grotere sproeier komt hij de 2e keer helemaal niet op z'n toeren.
wat hij met een te kleine sproeier wel soms nog eens deed.
choke heeft ook weinig zin....

waar kan dit aan liggen?

kep nu een andere drukveer (orgi rode)
en nu ook 6,5g rolletjes(moeten er nog in)
 

Kerry King 6-3-2006 18:07 Print reply

Posts: 5037
condensator zuigerveren
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
psychopatje 6-3-2006 18:07 Print reply

Posts: 5621
bougie al vervangen?
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Shoot_me 6-3-2006 18:08 Print reply

Posts: 1535
ff kijken of de varioring er wel uit is. Zo ja dan denk ik dat de rolletjes misschien fucked zijn
 
miauw
foxbuster666 6-3-2006 18:09 Print reply

Posts: 670
Dit is te weinig (of niet relevante) informatie
Daarnaast lijken mij de rollen die je erin gaat stoppen gewoon te zwaar.

Kleuren drukveer zeggen helemaal niks, kleur verschilt soms per merk.
De kleur zegt ie over de % stugheid van de veer.
Een rode malossi zou bijvoorbeeld veel te strak zijn voor een originele scooter!

 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
Ollie 6-3-2006 18:10 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: king of the hill
condensator zuigerveren


Ja precies, wat denk je?
Ten 1e zo'n ding heb geen condensator, ten 2e 75 met versleten zuigerveren?


Probeer eerst die 6,5 grams eens en btw. blijft je voorpoulie niet 'plakken'?
Ik weet niet hoe oud die variateur is, maar 't kan zijn (vaak bij afgeragde scooters) dattie niet lekker meer over z'n bussie glijd en dattie dus alstie warm is lama zeggen blijft hangen/plakken...
Maar vervang eerst die rolletjes eens, doet ie dan nog hetzelfde, kijk dan eens of je voorvariateur nog wel lekker is

EDIT: slechte voorpoulie's slopen je rolletjes, speelt ook weer mee...

Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 6-3-2006 om 18:11 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2006 18:11 Print reply

Posts: 10560
lijkt mij stug dat het in het vario gedeelte zit , als het hier aanlag had hij direct de 1e x al problemen gegeven .
heeft hij het wel goed gedaan ?
en als hij niet op toeren komt maakt hij dan ook rare geluiden of trekt hij het gewoon niet
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Shoot_me 6-3-2006 18:13 Print reply

Posts: 1535
je vergeet dat rolletjes slijten
 
miauw
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2006 18:15 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
je vergeet dat rolletjes slijten


jah maar hij zegt , hij trekt even goed en iets later niet meer .
en als rolletjes slijten worden ze ligter
te lichte rollen zorgen voor veel toeren en weinig snelheid .


maar als hij helemaal koud is loopt hij wel goed ?

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Hans B 6-3-2006 18:17 Print reply

Posts: 920
rolletjes vervangen, maar ik denk dat ie niet lekker rijd op 6,5 gram, maar zou het eerst gwooon f proberen
 
Cabrinha 6-3-2006 18:17 Print reply

Posts: 1729
mja het rare is idd dt hij het int begin wel goed doet
vaak de eerste 2/3 met gas geven ook nog wel...

maar hij valt elke keer weer terug
soms na heel lang volgas gaat ie soms weer ff oplopen in toeren...

kga wel ff kijke vanavond, maarja cil. is niet zo heel erg oud (4 maanden)

bougie is ook nieuw...


 
Cabrinha 6-3-2006 18:18 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pannekoek
rolletjes vervangen, maar ik denk dat ie niet lekker rijd op 6,5 gram, maar zou het eerst gwooon f proberen


hoeveel gram dan?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2006 18:18 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cabrinha
mja het rare is idd dt hij het int begin wel goed doet
vaak de eerste 2/3 met gas geven ook nog wel...

maar hij valt elke keer weer terug
soms na heel lang volgas gaat ie soms weer ff oplopen in toeren...

kga wel ff kijke vanavond, maarja cil. is niet zo heel erg oud (4 maanden)

bougie is ook nieuw...





als hij altijd te arm heeft gelopen kan een cilinder van 4 maand oud ook wel op zijn .

maar toen je het spul erop zette dee hij wel goed ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Hans B 6-3-2006 18:19 Print reply

Posts: 920
hoeveel gram had je er eerst in zitten, of ja nu?
 
Ollie 6-3-2006 18:20 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


jah maar hij zegt , hij trekt even goed en iets later niet meer .
en als rolletjes slijten worden ze ligter
te lichte rollen zorgen voor veel toeren en weinig snelheid .


maar als hij helemaal koud is loopt hij wel goed ?



Je snapt het principe van rolletjes blijkbaar niet helemaal, rolletjes slijten over het algemeen niet, alleen als je variateur goed gaar is.
Komt bij dat het 'gewichtje' aan de binnenkant zit, dus dat slijt niet, ook drukken de rolletjes je vario uit elkaar, dus als ze al slijten zal ie de poulies minder ver uit elkaar duwen, al zul je dat niet echt merken...

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2006 18:23 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
[...]


Je snapt het principe van rolletjes blijkbaar niet helemaal, rolletjes slijten over het algemeen niet, alleen als je variateur goed gaar is.
Komt bij dat het 'gewichtje' aan de binnenkant zit, dus dat slijt niet, ook drukken de rolletjes je vario uit elkaar, dus als ze al slijten zal ie de poulies minder ver uit elkaar duwen, al zul je dat niet echt merken...



ik reageer alleen op shoot me die beweert dat rolletje's slijten.
en ik zeg dat ALS rolletjes slijten niet ervoor zorgen dat hij slechte trekt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 4782 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved