Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - gilera GSM, setup hulp nodig

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3532 - gilera GSM, setup hulp nodig
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sneks 15-4-02?18:06 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: MT5 Racer?

dat draaid niet aan stront hoor, dat ding is berekent op 125cc en er kan tot 110cc op.



Waar baseer je dit op? De cilinder met de grootste inhoud die ervoor te koop is is 72cc, meende ik. Is dit net zo'n loze uitspraak als dat hij op 125cc berekent is?


 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rudy 15-4-02?18:56 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-?.

bedankt voor jullie hulp, meer hulp welkom uiteraard.
ik heb mazzel, plaatselijke dealer kan er nog 1 leveren.
ik zie het wel.
zeg nou zelf, hij ziet er wel goed uit.
en dat die tandwielen snel aan gort gaan geloof ik geen reet van want zoals dinges al zei hij's berekent op 125 cc. (km teller gaat tot 120)
zulu is wel een kutding zeg, tiefus


Hou als je blief eens op met die kinder praat denk je werkelijk dat zon ding gemaakt is voor 125cc ga toch fietsen.
Zon zulu/gsm hebben ten 1e veel te zwakke krukas, versn bak om het vermogen van een 125 aan te kunnen.
Ten 2e is het frame veel te slap voor een 125cc.En als het zo is waarom past een 125cc er niet op?????

[This message is edited by rudy willemsen on 15-4-02 19:01]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
BeWaRe 15-4-02?23:16 Print reply
Posts: 201
ik heb een paar vrienden met zulke dingen :

Gilera GSM
- 74cc Evo cilinder
- Orginele carb.
- Metra kit uitlaat
- Andere vertanding voor en achter
Top 130 op teller met 13.500 toeren

Gilera Zulu
- 70cc Metra kit cilinder
- 21mm carb.
- Metra kit uitlaat
- Groter tandwiel voor (15 tands),
achter orgineel 68 tands
Top 100 op teller met 14.000 toeren

Derbi Sm
- Orginele cilinder
- Orginele carb.
- Orginele uitlaat met groter bochtje
- Orginele vertanding
Top 75 op teller met 8.000 toeren

Derbi GPR
- 74cc Evo cilinder
- 21mm carb.
- Gianelli uitlaat
Top 120 op teller (gaat niet verder) met 9.000 toeren, de teller blijft stil staan maar de toeren gaan door tot 15.000 ! dus ongeveer 130 / 135 op de teller...
 
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken....................
Neonlampje 15-4-02?23:25 Print reply

Posts: 14825
Ik heb ook vrienden!!
 
B3AST 16-4-02?09:18 Print reply
Posts: 2469
ja is allemaal mooi en aardig hoor...

maar ik denk wel dat die vriendjes van jou zowat constant bezig moeten zijn met flink onderhoud en revisie van die dingen, anders ben ik bang dat die vriendjes van jou over een paar 1000km allemaal krukassen als bananen, eliptische lagers, versnellingsbakken als braadworsten en carters als kartonnen dozen hebben...

nouhjah is misschien beetje sterk overdreven allemaal natuurlijk maar mij overtuig je niet dat de kwaliteit van de nieuwe generatie schakelbrommers zo geweldig is! Dat het hard gaat is een feit... de onderdelen zijn gewoon gruwelijk snel, daar kunnen we niet onderuit helaas

EDIT:

Quote:
Originally posted by: BeWaRe
Derbi GPR
- 74cc Evo cilinder
- 21mm carb.
- Gianelli uitlaat
Top 120 op teller (gaat niet verder) met 9.000 toeren, de teller blijft stil staan maar de toeren gaan door tot 15.000 ! dus ongeveer 130 / 135 op de teller...


Wat ook een keihard feit is dat de mensch ook eens moet stoppen zijn analoge tellerbak heilig te stellen

whahaha dis echt debiel: 120 bij 9000 rpm, als ie 0 rpm maakt staat ie stil, dus:
(120/9.000)*15.000 = 200km/h
volgens de geweldig betrouwbare rekensom rijdt die derbi dus 200 MY ASS

conclusie: de tellers kloppen voor geen HOL, misschien rijden die dingen de helft langzamer en halen ze 5000 toeren minder, want die tellers weizen dus echt POEP aan...

tjsha... goedgelovigheid is niet altijd een goede eigenschap he...

[This message is edited by B3AST on 16-4-02 09:29]

EDIT2:

Quote:
Originally posted by: BeWaRe

Derbi Sm
- Orginele cilinder
- Orginele carb.
- Orginele uitlaat met groter bochtje
- Orginele vertanding
Top 75 op teller met 8.000 toeren




Ow, volgens mijn berekening rijdt dat ding dus (aangezien ie met originele tand rijdt) toen ie nog std. was (45km/h) maar 4800 toeren? lijkt me ook een beetje sterk niet?

ik wil hiermee zeggen: die telleropgaven kloppen echt van geen kant, kom eens met digitale ge-eikte cijfers...

[This message is edited by B3AST on 16-4-02 16:52]
 
- insane in the brain -
renegade 22-12-02?11:49 Print reply

Posts: 1064
eyy kerel heb toch wel eens van een fietscomputer gehoord toch nou die dingen zijn zekerzz wel te vertouwen jah de km teller dan. voor de toeren koop je zo'n vtm ding. dies digi en zet je zo vast op je ontsteking. klaar probleem opgelost . punt 2 mijn setup op de gsm is tanwiel 13 sproeier 89 en een blauwe mk trekt als een gek en rijd zekerzz te weten 105 digi!!
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
wipe-out 22-12-02?12:19 Print reply

Posts: 7672
hmm, beetje een oud topic omhoog gekickt, van april
 
Schuimpie 22-12-02?12:20 Print reply
Posts: 376
dan vraag ik me toch af waarom jij met een standaard 50cc 105 digi gaat... een de meeste 70 cc scoots met nrx en die zooi dat soms niet eens halen...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Blukaap 22-12-02?12:27 Print reply

Posts: 10006
70cc+NRX, denk dat je daar je antwoord al hebt.
 
Bastila is lief
User 927 22-12-02?12:30 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

Ik heb ook vrienden!!


Mag je wel liegen van je moeder?
 
Blorn 22-12-02?12:36 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

70cc+NRX, denk dat je daar je antwoord al hebt.
WHAHAHAH
scooterrijder denkt: huh, das toch een snelle uitlaat??

harrie: op een dr zal hij het misschien nog aardig doen
 
Chris. 22-12-02?13:49 Print reply
Posts: 83
Quote:
Originally posted by: Sneks

Quote:
Originally posted by: MT5 Racer?

dat draaid niet aan stront hoor, dat ding is berekent op 125cc en er kan tot 110cc op.



Waar baseer je dit op? De cilinder met de grootste inhoud die ervoor te koop is is 72cc, meende ik. Is dit net zo'n loze uitspraak als dat hij op 125cc berekent is?



fout de grootste is 75cc (metra kit SP) de metra kit handmade is 72,5 die heb ik ook aleen is de mijne nou 73 of 74 cc want hij is uitgehoond. En ik kan je vertellen dat deze cilinder samen met een 19mm del en metra kit uitlaat echt bruut hard gaat!!!!!! of een gsm voor 125cc geschikt is weet ik niet.
 
Siepie Wokkel 22-12-02?15:42 Print reply
Posts: 3888
lolzzz niet spotten met 70cc en nrx :p heheeh

maare ik vind het altijd zulke onzin, dat nieuwe brommers zo snel slijten enzo.... ja honda is vet goed want het rijd al vet lang en 20 jaar enzo... ja vraag je eerst maares af hoevaak je blokje is gereviceert... en dan komt er nog bij dat het nieuwe spul sneller slijt omdat het harder gaat, maar zoveel zal het niet schelen, en een maat van mij heeft een derbi gpr onbegrenst, ander tandwieltje, dik bochtje.... en die rijd 100 teller en dat is 90 op een auto teller... en ongeveer 11000 toeren... en wou je zeggen dat die honda shit wel klopt..? nou dan maakte mijn mtx 125cc dus de 14000 toeren, d8 het niet dus, en na 45000 km is elke brommer wel versleten... ik vind het gewoon van die dikke onzin dat honda hier god is ofzo... oke is ''honda forum''maja honda is het beste en honda gaat het langst mee enzo, en gaat nooit stuk blabla en veel beter dan die nieuwe troep.. naja vind et maar onzin, oke honda is wel goed, zeg niet dat het slecht is, maar of het nou beter is dan die nieuwe shit?


maja die zulu's zijn idd kut, qua bedrading, enhet spruitstuk bevriest ofzo, daar was iets mee... maar die nieuwen hebben derbi blok, dus al vooruitgang
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Hans F 22-12-02?16:48 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: flakfazer
voor de toeren koop je zo'n vtm ding. dies digi en zet je zo vast op je ontsteking.


Gast, VTM is een uitlaatmerk/bouwer.... en geen digi toerenteller...

Je bedoeld waarschijnlijk een MVT teller (zelfde als HPI teller). Deze schijnen echter erg brak te zijn en snel kapot te gaan. Beter neem je een AIM of een Daytona.

[Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-12-02 16:55]
 
-Zeroed in- 22-12-02?20:25 Print reply

Posts: 3255
woehahahha, dit topic herinner ik me nog.
1 van de eerste, toen ik nog h?lemaal geen verstand had.
beetje lomp om en nu nog naar boven te halen, heb me gsm inmiddels al eeuwen en hij rijdt prima, maar ik heb inderdaad dat probleem dat siep beschrijft dat me spruitstuk bevroren is.
nouwja dan maar ontdooien he?
maar er komt binnekort toch een 21mm op.
en ik ga conti shit aanschaffen op vakantie (ja, is er ook voor gsm)

de bedrading van gsm is niet slecht, maar ook niet erg goed.
pruts er niet teveel aan zou ik zeggen

enne, flakfazer, ik weet wat het probleem is dat we hebben.
zoals ik al zei, het spruitstuk is bevroren en daarom word onze benzine nu gaar ofzo.
dus ga NIET rijden voordat je dat spruitstuk "ontdooit" hebt ofzo.
de beste oplossing is om een nieuwe carb + spruitstuk te kopen.
wat ik dus ga doen, de 21mm van arjan aka ts75x

edit: rudy ben jij altijd zo lomp tegen nieuwkomers :a :n

[Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 22-12-02 20:29]
 

Dit topic is 2192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved