Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schijfremmen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1327 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35316 - Schijfremmen
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 5-3-2006 16:33 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



je had het moeten onderbouwen, want je riep maar iets in het rond. daarom ging ik de discussie aan.

wat bedoel je met in het algemeen?

dat een gewone personenauto met schijfremmen sneller zal stilstaan dan een gewone auto met trommelremmen
 
tsxj oran 5-3-2006 16:34 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

dat een gewone personenauto met schijfremmen sneller zal stilstaan dan een gewone auto met trommelremmen

een nissan micra zal niet sneller stilstaan met trommel remmen dan met schijven
maar dit ligt ook aan de grote van de trommel en schijf
 
oud
bart de scootergek 5-3-2006 16:34 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

dat een gewone personenauto met schijfremmen sneller zal stilstaan dan een gewone auto met trommelremmen



kun je zo niet zeggen, dat hangt echt van zoveel dingen af.

maar we dwalen een beetje af zie ik .
 
Honda RC-33
Suzuki-SLK Rijder 5-3-2006 16:35 Print reply

Posts: 3167
Quote:

Schijfremmen kunnen een grotere belasting aan dan trommelremmen.





Bron: http://www.autolouwes.nl/remmen.htm

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 5-3-2006 om 16:35 uur.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Remco RS 5-3-2006 16:35 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]

maar we dwalen een beetje af zie ik .

nogal
 
zx7r 5-3-2006 16:37 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

nogal

overtuigd meneertje?
 
RUTGER_86 5-3-2006 16:58 Print reply

Posts: 1183
schijfremmen remmen in principe slechter dan trommelremmen omdat schijven niet zelfbekrachtigend zijn zoals een trommel. maar bij auto's worden tegenwoordig bijna all1 maar schijven gebruikt omdat deze bijna geen rem verschil hebben en trommels wel (denk bij een oude mini dat je remt en daardoor rechts afslaat). en bij motoren is het denk ik gedaan puur voor het gewicht en de betrouwbaar heid (trommelremmen moet je continu stellen)

en dan heb ik nog gelezen dat iemand zei dat je op een vrachtwagen beter schijven kan hebben dan trommels dat is niet waar want dat slijt allemaal veel sneller. en onder de zware belastingen die bij een vrachtwagen voorkomen willen scijven het nog wel eens begeven.

en dat schijfremmen een optie is bij vrachtwagens. zo zijn trommelremmen een optie bij trailers en die er bijna altyd nog opgaan op wens van de klant. en dat zal wel nmiet voor niets zijn
 
DE MANNE VAN JANNE
zx7r 5-3-2006 17:00 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86
schijfremmen remmen in principe slechter dan trommelremmen omdat schijven niet zelfbekrachtigend zijn zoals een trommel. maar bij auto's worden tegenwoordig bijna all1 maar schijven gebruikt omdat deze bijna geen rem verschil hebben en trommels wel (denk bij een oude mini dat je remt en daardoor rechts afslaat). en bij motoren is het denk ik gedaan puur voor het gewicht en de betrouwbaar heid (trommelremmen moet je continu stellen)

en dan heb ik nog gelezen dat iemand zei dat je op een vrachtwagen beter schijven kan hebben dan trommels dat is niet waar want dat slijt allemaal veel sneller. en onder de zware belastingen die bij een vrachtwagen voorkomen willen scijven het nog wel eens begeven.

en dat schijfremmen een optie is bij vrachtwagens. zo zijn trommelremmen een optie bij trailers en die er bijna altyd nog opgaan op wens van de klant. en dat zal wel nmiet voor niets zijn

hydrolische trommelrem heb je ook nog
 
RUTGER_86 5-3-2006 17:02 Print reply

Posts: 1183
tja en als die steller dan kapot gaat daar heb je met schijfremmen geen last van

 
DE MANNE VAN JANNE
tsxj oran 5-3-2006 17:08 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86
schijfremmen remmen in principe slechter dan trommelremmen omdat schijven niet zelfbekrachtigend zijn zoals een trommel. maar bij auto's worden tegenwoordig bijna all1 maar schijven gebruikt omdat deze bijna geen rem verschil hebben en trommels wel (denk bij een oude mini dat je remt en daardoor rechts afslaat). en bij motoren is het denk ik gedaan puur voor het gewicht en de betrouwbaar heid (trommelremmen moet je continu stellen)

en dan heb ik nog gelezen dat iemand zei dat je op een vrachtwagen beter schijven kan hebben dan trommels dat is niet waar want dat slijt allemaal veel sneller. en onder de zware belastingen die bij een vrachtwagen voorkomen willen scijven het nog wel eens begeven.

en dat schijfremmen een optie is bij vrachtwagens. zo zijn trommelremmen een optie bij trailers en die er bijna altyd nog opgaan op wens van de klant. en dat zal wel nmiet voor niets zijn

ik zij niet dat het beter was, ik zij dat het af en toe voorkomt, op vrachtwagens komt vooral trommel remmen voor

(en op vrachtwagens kan je geen hydraulische remmen zetten iig niet op 1 van 50 ton)
 
oud
zx7r 5-3-2006 17:09 Print reply

Posts: 3868
het was meer voor het constant stellen
 
tsxj oran 5-3-2006 17:10 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
het was meer voor het constant stellen

ok sorry mijn fout
 
oud
RUTGER_86 5-3-2006 17:12 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ik zij niet dat het beter was, ik zij dat het af en toe voorkomt, op vrachtwagens komt vooral trommel remmen voor

(en op vrachtwagens kan je geen hydraulische remmen zetten iig niet op 1 van 50 ton)

nee maar ook de pneumatische schijfremmen is grote rommel.. omdat je de schijven gewoon scheuren en de klauwen continue kapot gaan.. ik ben geen voor of tegenstander van bijde maar het licht eraan bij welk gebruik.
 
DE MANNE VAN JANNE
zx7r 5-3-2006 17:14 Print reply

Posts: 3868
een nadeel van schijven is bij hitte het kromtrekken van de bladen.(dit vaak bij de goedkopere rommel)
 
tsxj oran 5-3-2006 17:14 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86
[...]

nee maar ook de pneumatische schijfremmen is grote rommel.. omdat je de schijven gewoon scheuren en de klauwen continue kapot gaan.. ik ben geen voor of tegenstander van bijde maar het licht eraan bij welk gebruik.

ja idd, maar er bestaan wel vrachtwagens met schijven, ik weet nite hoe ze dat probleem hebben opgelost van verbrande blokken en schijven en scheuren klauwen e.d. maar ze bestaan wel
 
oud

Dit topic is 6887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved