schijfremmen remmen in principe slechter dan trommelremmen omdat schijven niet zelfbekrachtigend zijn zoals een trommel. maar bij auto's worden tegenwoordig bijna all1 maar schijven gebruikt omdat deze bijna geen rem verschil hebben en trommels wel (denk bij een oude mini dat je remt en daardoor rechts afslaat). en bij motoren is het denk ik gedaan puur voor het gewicht en de betrouwbaar heid (trommelremmen moet je continu stellen)
en dan heb ik nog gelezen dat iemand zei dat je op een vrachtwagen beter schijven kan hebben dan trommels dat is niet waar want dat slijt allemaal veel sneller. en onder de zware belastingen die bij een vrachtwagen voorkomen willen scijven het nog wel eens begeven.
en dat schijfremmen een optie is bij vrachtwagens. zo zijn trommelremmen een optie bij trailers en die er bijna altyd nog opgaan op wens van de klant. en dat zal wel nmiet voor niets zijn
Quote:Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86
schijfremmen remmen in principe slechter dan trommelremmen omdat schijven niet zelfbekrachtigend zijn zoals een trommel. maar bij auto's worden tegenwoordig bijna all1 maar schijven gebruikt omdat deze bijna geen rem verschil hebben en trommels wel (denk bij een oude mini dat je remt en daardoor rechts afslaat). en bij motoren is het denk ik gedaan puur voor het gewicht en de betrouwbaar heid (trommelremmen moet je continu stellen)
en dan heb ik nog gelezen dat iemand zei dat je op een vrachtwagen beter schijven kan hebben dan trommels dat is niet waar want dat slijt allemaal veel sneller. en onder de zware belastingen die bij een vrachtwagen voorkomen willen scijven het nog wel eens begeven.
en dat schijfremmen een optie is bij vrachtwagens. zo zijn trommelremmen een optie bij trailers en die er bijna altyd nog opgaan op wens van de klant. en dat zal wel nmiet voor niets zijn
Quote:Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86
schijfremmen remmen in principe slechter dan trommelremmen omdat schijven niet zelfbekrachtigend zijn zoals een trommel. maar bij auto's worden tegenwoordig bijna all1 maar schijven gebruikt omdat deze bijna geen rem verschil hebben en trommels wel (denk bij een oude mini dat je remt en daardoor rechts afslaat). en bij motoren is het denk ik gedaan puur voor het gewicht en de betrouwbaar heid (trommelremmen moet je continu stellen)
en dan heb ik nog gelezen dat iemand zei dat je op een vrachtwagen beter schijven kan hebben dan trommels dat is niet waar want dat slijt allemaal veel sneller. en onder de zware belastingen die bij een vrachtwagen voorkomen willen scijven het nog wel eens begeven.
en dat schijfremmen een optie is bij vrachtwagens. zo zijn trommelremmen een optie bij trailers en die er bijna altyd nog opgaan op wens van de klant. en dat zal wel nmiet voor niets zijn
ik zij niet dat het beter was, ik zij dat het af en toe voorkomt, op vrachtwagens komt vooral trommel remmen voor
(en op vrachtwagens kan je geen hydraulische remmen zetten iig niet op 1 van 50 ton)
ik zij niet dat het beter was, ik zij dat het af en toe voorkomt, op vrachtwagens komt vooral trommel remmen voor
(en op vrachtwagens kan je geen hydraulische remmen zetten iig niet op 1 van 50 ton)
nee maar ook de pneumatische schijfremmen is grote rommel.. omdat je de schijven gewoon scheuren en de klauwen continue kapot gaan.. ik ben geen voor of tegenstander van bijde maar het licht eraan bij welk gebruik.
nee maar ook de pneumatische schijfremmen is grote rommel.. omdat je de schijven gewoon scheuren en de klauwen continue kapot gaan.. ik ben geen voor of tegenstander van bijde maar het licht eraan bij welk gebruik.
ja idd, maar er bestaan wel vrachtwagens met schijven, ik weet nite hoe ze dat probleem hebben opgelost van verbrande blokken en schijven en scheuren klauwen e.d. maar ze bestaan wel