Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schijfremmen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35316 - Schijfremmen
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zx7r 5-3-2006 16:19 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

ja, bij van die classics

bijvoorbeeld de xl500, de van veen kreidlers ed.
 
Remco RS 5-3-2006 16:20 Print reply

Posts: 11463
Voordeel van de schijfrem is dat de remkracht evenredig met de drukkracht van de blokken en dat de dosering dus erg makkelijk is. Nadeel is dat de drukkrachten vrij groot moeten zijn om enige vertraging van betekenis te hebben, zodat in auto's met schijfremmen altijd een rembekrachtiger moet zitten. Dit in tegenstelling tot trommelremmen, die een zelfversterkend effect kennen, waardoor de bedieningskracht minder kan zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijfrem
 
zx7r 5-3-2006 16:20 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dan doen ze toch gaatjes in de schijf, want dat was voor de vuilafvoer .

[...]



ik vroeg je net iets, bedenk dat argument nou eens.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 5-3-2006 om 16:19 uur.

ze praten elkaar een beetje tegen
 
Joostvdw 5-3-2006 16:20 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dan doen ze toch gaatjes in de schijf, want dat was voor de vuilafvoer .

[...]



ik vroeg je net iets, bedenk dat argument nou eens.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 5-3-2006 om 16:19 uur.


en de remklauw dan? die word ook vies en gaat vastzitten
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
bart de scootergek 5-3-2006 16:20 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]



Op een auto doen ze het meestal achter omdat je daar nie zoveel remvermogen nodig hebt,

Schijfremmen zijn wel degelijk beter, maar moet ff in zon stom boek opzoeken wrm precies



nou, in mijn schoolboeken staat iig dat schijfremmen nauwelijks beter remmen.

ik doe hts auto-techniek, dus denk niet dat die boeken fout zijn
 
Honda RC-33
tsxj oran 5-3-2006 16:21 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
Voordeel van de schijfrem is dat de remkracht evenredig met de drukkracht van de blokken en dat de dosering dus erg makkelijk is. Nadeel is dat de drukkrachten vrij groot moeten zijn om enige vertraging van betekenis te hebben, zodat in auto's met schijfremmen altijd een rembekrachtiger moet zitten. Dit in tegenstelling tot trommelremmen, die een zelfversterkend effect kennen, waardoor de bedieningskracht minder kan zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijfrem

waarom dan geen luchtdruk remmen op je auto als er een rembekrachtiger tussen moet zitten?
 
oud
Evilmex 5-3-2006 16:21 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



nou, in mijn schoolboeken staat iig dat schijfremmen nauwelijks beter remmen.

ik doe hts auto-techniek, dus denk niet dat die boeken fout zijn


ligt er ook maar aan wat voor trommel rem je hebt, een enkele zuiger zal zkr niet beter remmen, maar een dubbelwerkende remt al veel beter
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
zx7r 5-3-2006 16:23 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]


ligt er ook maar aan wat voor trommel rem je hebt, een enkele zuiger zal zkr niet beter remmen, maar een dubbelwerkende remt al veel beter

en we hebben het nu over schijfremmen in het algemeen dus ook enkel zuiger
 
Remco RS 5-3-2006 16:26 Print reply

Posts: 11463
maar waarom is volgens jullie schijfrem dan niet beter dan trommelrem?

en waarom wordt schijfrem dan veel vaker gebruikt dat trommelrem?
 
tsxj oran 5-3-2006 16:28 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
maar waarom is volgens jullie schijfrem dan niet beter dan trommelrem?

en waarom wordt schijfrem dan veel vaker gebruikt dat trommelrem?

onderhoudsvriendelijker, het kan met minder ruimte in beslag nemen meer remkracht uitoefenen(door bijv dubbelzuigerige remklauwen of meerderen remklauwen)
 
oud
bart de scootergek 5-3-2006 16:29 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
maar waarom is volgens jullie schijfrem dan niet beter dan trommelrem?

en waarom wordt schijfrem dan veel vaker gebruikt dat trommelrem?



dan kom je op het hele punt, er word voor een schijfrem gekozen omdat het makkelijker en goedkoper is met onderhoud. het neemt minder ruimte in en er zijn vast nog wat voordelen. maar wat ik al zei, grote zware vrachtwagens en bussen rijden er nog steeds mee, dus slecht remmen doet het niet.

maar een schijfrem remt per defenitie niet beter dan een trommelrem, en daar ging het om.
 
Honda RC-33
tsxj oran 5-3-2006 16:31 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dan kom je op het hele punt, er word voor een schijfrem gekozen omdat het makkelijker en goedkoper is met onderhoud. het neemt minder ruimte in en er zijn vast nog wat voordelen. maar wat ik al zei, grote zware vrachtwagens en bussen rijden er nog steeds mee, dus slecht remmen doet het niet.

maar een schijfrem remt per defenitie niet beter dan een trommelrem, en daar ging het om.

vrachtwagens en bussen rijden ermee, door die fading omdat die op luchtdruk remmen rijden, met luchtdruk kan je veel meer kracht uitoefenen op een remblok(tegen de schijf) en dat is bij een vrachtwagen van 50 ton wel nodig, en een schijf word dan ook fucking heet en daar gebruiken ze bij vrachtwagens VAAK schijven
 
oud
Remco RS 5-3-2006 16:31 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dan kom je op het hele punt, er word voor een schijfrem gekozen omdat het makkelijker en goedkoper is met onderhoud. het neemt minder ruimte in en er zijn vast nog wat voordelen. maar wat ik al zei, grote zware vrachtwagens en bussen rijden er nog steeds mee, dus slecht remmen doet het niet.

maar een schijfrem remt per defenitie niet beter dan een trommelrem, en daar ging het om.

ik bedoelde ook niet per definitie , maar in het algemeen

mja boeiend

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 5-3-2006 om 16:32 uur.
 
Joostvdw 5-3-2006 16:32 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dan kom je op het hele punt, er word voor een schijfrem gekozen omdat het makkelijker en goedkoper is met onderhoud. het neemt minder ruimte in en er zijn vast nog wat voordelen. maar wat ik al zei, grote zware vrachtwagens en bussen rijden er nog steeds mee, dus slecht remmen doet het niet.

maar een schijfrem remt per defenitie niet beter dan een trommelrem, en daar ging het om.


niet per definitie nee, maar meestal als trommelremmen en schijfremmen worden vergeleken is het een slechte oude trommel met (aftermarket) schijfremset

bijvoorbeeld het simpele voorbeeld van MT trommelrem en MB schijf, de MT trommelrem is gewoon kut, een andere klasse dan de MB schijf, maar een dubbel oplopende grote trommel van een kreidler ofzo heeft evenveel/meer remkracht dan een MB schijf

het ligt er dus maar net aan wat je met wat vergelijkt.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
bart de scootergek 5-3-2006 16:32 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

ik bedoelde ook niet per definitie , maar in het algemeen

mja boeiend

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 5-3-2006 om 16:32 uur.



je had het moeten onderbouwen, want je riep maar iets in het rond. daarom ging ik de discussie aan.

wat bedoel je met in het algemeen?
 
Honda RC-33

Dit topic is 6891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved