Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Project MTX80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #35310 - Project MTX80
Pagina 1 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15Volgende pagina >
Dit topic is 29865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

John Huijben 4-3-2006 19:48 Print topicpost

Posts: 2433
Omdat de vorige pagina te vol werd, en ik wat klachten kreeg van vastlopen ect. de pagina wat opgefrist.
Degene die de oude pagina willen zien kunnen hier terecht:

http://www.brommerfo...ojects/showtopic/129


In ieder geval ben ik bezig met een Honda MTX80,

Technische gegevens:

- Honda NS1 cilinder getuned
- Honda NS1 kop aangepast
- 28mm Keihin PWK
- CR125 ontsteking
- CR80 membraan aangepast
- Opmaat uitlaat
- 5 plaats koppeling


Opmaat uitlaat zo goed als klaar


RVS demper


Binnenwerk van de demper is 20mm, tailpipe is 17mm



Ben momenteel wat bezig met het frame.
Alles uit elkaar gehaald, wat opgepoetst, en wat kleine roestige dingetjes netjes geschuurd en gespoten.
ben hier een beetje aan het kijken voor de hoogte.. denk dat ie ietsjes lager word dan orgineel.
Morgen dat u stukje voor de veer wat aanpassen, en wat busjes draaien zodat ik de voorvork er ns goed in kan zetten, voor word ie orginele nsr hoogte. das ook wat lager dan orgineel mtx. dan kan ik mooi een nsr kmteller kabel gebruiken en een nsr remslang.





UPDATE

na f niemer geupdated te hebben toch nog wat fotos.
heb t momenteel erg druk emt staeg, en heb nog wat tjoenwerk voor anderen, dus alles schiet niet op zoals ik wil.. maaar hij staat op wielen.

nog niet af, maar het begin is er


Veertjes erop getigged


Wielen zitten er nog los in, omdat er nog nieuwe wiellagers inmoeten



Morgen alle lagers, keringkjes en viton oringetjes bestellen, dan kan ik verder met het blok.
carters, cilinder en kop moeten nog gedaan worden.
daarna ist n kwestie van in elkaar zetten en rijden. heb geen grote onderdelen meer nodig.



UPDATE

Ondanks n bergje werk voor anderen toch nog aan mn eigen spul toegekomen.
Heb inmiddels mn lagertjes, keringkjes en ringetjes bijna allemaal binnen.
Balansaslagertje gistere geperst, nog eventjes wachten op waterpomplagertje en n naaldbusje en dan kan ik het blok gaan opbouwen.
heb carters ook maar eventjes zwart gespoten. wel zo netjes.

opmaat is klaar.. zitten veertes tussen de uitlaat - tailpipe en tailpipe - demper.
vandeweek nog n dunnere tailpipe draaien voor wat meer vermogen. (nu issie 19mm )
deze is om in te lopen, want met n dikkere tailpipe blijft ie wat koeler, maar mist wat vermogen.

cilinderkop is ook klaar.
toch maar nieuw ontwerpje gemaakt, msv op 24m/s, compressie op 1:13,8, squishband op 40% meen ik.
gewoon net kopje om mee te beginnen.





duss.. lagertjes binnenkrijgen, blokje in elkaar, cilinder nog tunen, zuigertje wat onder handen nemen en dan de kleine dingetjes nog.


miniUPDATE

vandaag maar ff mn zuigertje in n freesbankje ingespannen en wat gaan frezen .
moet namelijk een hap uit bij de inlaatpoort.
dit zorgt dat de boostpoort ook opengetrokken word, waardoor een hogere spoelsnelheid ontstaat, met alle gevolgen van dien.
ook word de inlaatpoort net ff iets eerder opengetrokken.
zijkanten van de zuiger wil ik niet ala malossi gaan aanpassen om div. redenen.








UPDATE

Ben vanochtend bezig geweest met de doorspoeler naar t carter wat meer naar mn zin te maken.
Orgineel is het wat klein en maf.. word ook smaller, niet echt optimaal dus.
Maar gelukkig bied een freesbankje uitkomst! dus ben met n freesje eventjes door mijn carters en cilinder gaan rammelen en denk dat t nu al stukke beter is.


stukken, stukken groter dan orgineel, gaat net qua afdichting


Flowe gekk


ken allemaal net


Hap uit het hemd gefreest, anders heb je geen zak aan een groter kanaal, en de doorspoeler groter dus


Hier zie je de bedoeling als je goed kijkt.. mengsel gaat door de doorspoeler, door het kanaal en door de hap uit het hemd.. zelfde dan orgineel, alleen stukken stukken groter


van onderen bekeken, kanaal is onderin smaller dan bovenin, maar die inlaatpoorten zitten er niet voor niets




UPDATE

Het is alweer ff geleden eerdat er n update heeft plaatsgevonden hier, dus vandaar.
ben aan het experimenteren geweest met de ns1 cilinder .
inlaatpoorten enzo allemaal gedaan alles geegaliseerd.
En sjahben ook bezig geweest met de uitlaatpoorten.
cilinder is opgeboord (49,50 --> 55) en uitlaatpoort moest ook supergroot worden .
wist al wel dat het vlees tussen het kanaal en koelvloeistofgedeelte erg dun werd. maja met n te smalle uitlaatpoort ga ik dus niet rijden.
het is ook lastig te meten wanneer je er precies doorheen zit.. dus lekker frezen
kortom.... gat erin .
ff opgemeten, en de ruimte tussen de cilinderwand en het koelingskanaal was op het dunste plek 2,5mm... kun je nooit een goedlopend kanaal in krijgen.

dus moet je als je zon cilinder zover hebt opgeboord hebt je uitlaatpoort smaller gaan maken... of het koelingskanaal gaan opvullen enzo.

duss andere cilinder, weer wat andere plannen .

gattie




komt nu een andere cilinder voor.
ori mbx80 weer
plan is om m deze keer op te boren tot 54mm, koelingskanaal wat opvullen dan.
voor 55mm zijn bijna geen goede zuigers te krijgen.
de vertex zuiger waar ik mee wou gaan rijden is ook geen mogelijkheid. zitten uitsparingen in de zijkant die er ook voor zorgen dat je je uitlaatpoort niet al te groot kan maken.

maargoed. ori mbx cilinder, 54mm pro-x zuiger, koelingsgat wat opvullen en dan moet het allemaal goed gaan.

verder heb ik mn krukas ook al wat aangepast :






hierdoor moet het weer een stuk harder gaan lopen.

filtertje ook gemaakt.
niet het beste filter wat je kunt bedenken, maar me filter zit toch onder me tank. en dit laat iig genoeg door.




maar ben er laatste tijd wat minder mee bezig geweest dan normaal.
moet ff wachten totdat mn andere cilinder er is, en mn krukas terugkomt van keers.

heb momenteel ook me motorrijbewijs, en een yamaha rd200 . 200cc 2takt.. lekker rijden dus

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 10-12-2006 om 12:28 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

PraatPaal 4-3-2006 19:50 Print reply

Posts: 7977
vette shit, ook je MT8 was leuk, benieuwt wat dit word =)
 
Frysk 4-3-2006 19:52 Print reply

Posts: 34928
netjes
 
giggitybyte
zx7r 4-3-2006 19:55 Print reply

Posts: 3868
dik twee dempers op je mtx

wordt wel leuk volgens mij.
 
tsxj oran 4-3-2006 19:58 Print reply

Posts: 6498
vet project, wat zijn snelheden die je ermee haalt of weet je dat nog niet?
en is dit gebasseerd op trekkracht of topsnelheid?
 
oud
rubbert 4-3-2006 19:58 Print reply

Posts: 8825
ik zou hem iets ophogen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
John Huijben 4-3-2006 20:00 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
vet project, wat zijn snelheden die je ermee haalt of weet je dat nog niet?
en is dit gebasseerd op trekkracht of topsnelheid?


met deze mtx heb ik (met 18 keihin en orgi ontsteking) op autoteller 108 gereden.
niet echt indrukwekkend, maja tandwielverhouding was klote en liep gewoon uit de powerband.
goede tandwielverhouding, cr125 rotor, 28mm mikuni en verhoogde compressie moet daar binnekort verandering in gaan brengen natuurlijk.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
tsxj oran 4-3-2006 20:04 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


met deze mtx heb ik (met 18 keihin en orgi ontsteking) op autoteller 108 gereden.
niet echt indrukwekkend, maja tandwielverhouding was klote en liep gewoon uit de powerband.
goede tandwielverhouding, cr125 rotor, 28mm mikuni en verhoogde compressie moet daar binnekort verandering in gaan brengen natuurlijk.

ja dat lijkt me wel erg leuk project, maar die pijp is echt super als hij vanaf 6 k trekt tot 10k
hoe heb je dat in godsnaam berekent dat hij zo een wijde powerband heeft
 
oud
John Huijben 5-3-2006 18:13 Print reply

Posts: 2433
UPDATE

ff filmpje gemaakt vandaag, je moet toch wat.

[url]http://home.deds.nl/~dhb/Filmpje%20MTX/John's%20MTX.wmv[/url]
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Splendid 5-3-2006 18:17 Print reply

Posts: 8421
loopt leuk
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
tsxj oran 5-3-2006 18:18 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
UPDATE

ff filmpje gemaakt vandaag, je moet toch wat.

[url]http://home.deds.nl/~dhb/Filmpje%20MTX/John's%20MTX.wmv[/url]

het filmpje doet t bij mij niet:( volgens mij ben ik de enige
 
oud
Splendid 5-3-2006 18:19 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

het filmpje doet t bij mij niet:( volgens mij ben ik de enige


moet je ff kopieren en in je adresbalk plakken
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Johnny B 5-3-2006 18:28 Print reply

Posts: 8381
word weer netjes zo te zien
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
John Huijben 5-3-2006 18:29 Print reply

Posts: 2433
jah, maar ben er zelf al echt aan gewend, vind t ook totaal niet snel meer.
waaide overigens nogal hard op die weg daar, zo hard reed ik ook niet.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
honda-mbx 5-3-2006 18:31 Print reply

Posts: 1688
goed werk john, ben benieuwd hoe het gaat lopen met de cr80 cilinder
 
ik vlam je..
tsxj oran 5-3-2006 18:32 Print reply

Posts: 6498
ok dat ziet er weer nasty uit ja,
trekt dat ding nou autowheelies of komt dat omdat je speelt me je koppeling?
 
oud

Dit topic is 29865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved