Omdat de vorige pagina te vol werd, en ik wat klachten kreeg van vastlopen ect. de pagina wat opgefrist.
Degene die de oude pagina willen zien kunnen hier terecht:
http://www.brommerfo...ojects/showtopic/129
In ieder geval ben ik bezig met een Honda MTX80,
Technische gegevens:
- Honda NS1 cilinder getuned
- Honda NS1 kop aangepast
- 28mm Keihin PWK
- CR125 ontsteking
- CR80 membraan aangepast
- Opmaat uitlaat
- 5 plaats koppeling
Opmaat uitlaat zo goed als klaar
RVS demper
Binnenwerk van de demper is 20mm, tailpipe is 17mm
Ben momenteel wat bezig met het frame.
Alles uit elkaar gehaald, wat opgepoetst, en wat kleine roestige dingetjes netjes geschuurd en gespoten.
ben hier een beetje aan het kijken voor de hoogte.. denk dat ie ietsjes lager word dan orgineel.
Morgen dat u stukje voor de veer wat aanpassen, en wat busjes draaien zodat ik de voorvork er ns goed in kan zetten, voor word ie orginele nsr hoogte. das ook wat lager dan orgineel mtx. dan kan ik mooi een nsr kmteller kabel gebruiken en een nsr remslang.
UPDATE
na f niemer geupdated te hebben toch nog wat fotos.
heb t momenteel erg druk emt staeg, en heb nog wat tjoenwerk voor anderen, dus alles schiet niet op zoals ik wil.. maaar hij staat op wielen.
nog niet af, maar het begin is er
Veertjes erop getigged
Wielen zitten er nog los in, omdat er nog nieuwe wiellagers inmoeten
Morgen alle lagers, keringkjes en viton oringetjes bestellen, dan kan ik verder met het blok.
carters, cilinder en kop moeten nog gedaan worden.
daarna ist n kwestie van in elkaar zetten en rijden. heb geen grote onderdelen meer nodig.
UPDATE
Ondanks n bergje werk voor anderen toch nog aan mn eigen spul toegekomen.
Heb inmiddels mn lagertjes, keringkjes en ringetjes bijna allemaal binnen.
Balansaslagertje gistere geperst, nog eventjes wachten op waterpomplagertje en n naaldbusje en dan kan ik het blok gaan opbouwen.
heb carters ook maar eventjes zwart gespoten. wel zo netjes.
opmaat is klaar.. zitten veertes tussen de uitlaat - tailpipe en tailpipe - demper.
vandeweek nog n dunnere tailpipe draaien voor wat meer vermogen. (nu issie 19mm
)
deze is om in te lopen, want met n dikkere tailpipe blijft ie wat koeler, maar mist wat vermogen.
cilinderkop is ook klaar.
toch maar nieuw ontwerpje gemaakt, msv op 24m/s, compressie op 1:13,8, squishband op 40% meen ik.
gewoon net kopje om mee te beginnen.
duss.. lagertjes binnenkrijgen, blokje in elkaar, cilinder nog tunen, zuigertje wat onder handen nemen en dan de kleine dingetjes nog.
mini
UPDATE
vandaag maar ff mn zuigertje in n freesbankje ingespannen en wat gaan frezen
.
moet namelijk een hap uit bij de inlaatpoort.
dit zorgt dat de boostpoort ook opengetrokken word, waardoor een hogere spoelsnelheid ontstaat, met alle gevolgen van dien.
ook word de inlaatpoort net ff iets eerder opengetrokken.
zijkanten van de zuiger wil ik niet ala malossi gaan aanpassen om div. redenen.
UPDATE
Ben vanochtend bezig geweest met de doorspoeler naar t carter wat meer naar mn zin te maken.
Orgineel is het wat klein en maf.. word ook smaller, niet echt optimaal dus.
Maar gelukkig bied een freesbankje uitkomst! dus ben met n freesje eventjes door mijn carters en cilinder gaan rammelen en denk dat t nu al stukke beter is.
stukken, stukken groter dan orgineel, gaat net qua afdichting
Flowe gekk
ken allemaal net
Hap uit het hemd gefreest, anders heb je geen zak aan een groter kanaal, en de doorspoeler groter dus
Hier zie je de bedoeling als je goed kijkt.. mengsel gaat door de doorspoeler, door het kanaal en door de hap uit het hemd.. zelfde dan orgineel, alleen stukken stukken groter
van onderen bekeken, kanaal is onderin smaller dan bovenin, maar die inlaatpoorten zitten er niet voor niets
UPDATE
Het is alweer ff geleden eerdat er n update heeft plaatsgevonden hier, dus vandaar.
ben aan het experimenteren geweest met de ns1 cilinder
.
inlaatpoorten enzo allemaal gedaan alles geegaliseerd.
En sjahben ook bezig geweest met de uitlaatpoorten.
cilinder is opgeboord (49,50 --> 55) en uitlaatpoort moest ook supergroot worden
.
wist al wel dat het vlees tussen het kanaal en koelvloeistofgedeelte erg dun werd. maja met n te smalle uitlaatpoort ga ik dus niet rijden.
het is ook lastig te meten wanneer je er precies doorheen zit.. dus lekker frezen
kortom.... gat erin
.
ff opgemeten, en de ruimte tussen de cilinderwand en het koelingskanaal was op het dunste plek 2,5mm... kun je nooit een goedlopend kanaal in krijgen.
dus moet je als je zon cilinder zover hebt opgeboord hebt je uitlaatpoort smaller gaan maken... of het koelingskanaal gaan opvullen enzo.
duss andere cilinder, weer wat andere plannen
.
gattie
komt nu een andere cilinder voor.
ori mbx80 weer
plan is om m deze keer op te boren tot 54mm, koelingskanaal wat opvullen dan.
voor 55mm zijn bijna geen goede zuigers te krijgen.
de vertex zuiger waar ik mee wou gaan rijden is ook geen mogelijkheid. zitten uitsparingen in de zijkant die er ook voor zorgen dat je je uitlaatpoort niet al te groot kan maken.
maargoed. ori mbx cilinder, 54mm pro-x zuiger, koelingsgat wat opvullen en dan moet het allemaal goed gaan.
verder heb ik mn krukas ook al wat aangepast
:
hierdoor moet het weer een stuk harder gaan lopen.
filtertje ook gemaakt.
niet het beste filter wat je kunt bedenken, maar me filter zit toch onder me tank. en dit laat iig genoeg door.
maar ben er laatste tijd wat minder mee bezig geweest dan normaal.
moet ff wachten totdat mn andere cilinder er is, en mn krukas terugkomt van keers.
heb momenteel ook me motorrijbewijs, en een yamaha rd200
. 200cc 2takt.. lekker rijden dus
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 10-12-2006 om 12:28 uur.