Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - GSM valt uit, van hoge toeren naar nul.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 746 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35299 - GSM valt uit, van hoge toeren naar ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sjaan_Banaan 3-3-2006 18:52 Print topicpost

Posts: 254
hey,

ik heb probleme met me Gilera GSM.
hij start nog steeds gewoon met 1x kicken met choke aan, maar als ik dan vol gas geef en de choke slaat uit blijft ie een tijdje in hoge toeren en dan valt ie ineens helemaal uit. met aan het een soort Tssss geluid uit de uitlaat.
klasgenoot zei dat dit waarschijnlijk me ontsteking zou zijn. ik me vliegwielkap eraf, allemaal vloeistof eruit. dus zal wel natte ontsteking zijn.
ik een vliegwiel trekker gehaald. ik wil het vliegwiel eraf halen. draai ik het hele schroefdraad van de vliegwiel trekker glad. ik heb hem ook paar keer laten 'schrikken' en klap erop gegeve in de hoop dat ie soort van los zou trillen. maar het mocht nie baten....

dus alle sugesties zijn welkom...
 

-Bassie- 3-3-2006 18:55 Print reply

Posts: 6617
vliegwiel kan je er ook afhalen met een poulytrekker.

is je motor dan koud of warm???

anders is je onsteking nat geworden.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Sjaan_Banaan 3-3-2006 18:57 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
vliegwiel kan je er ook afhalen met een poulytrekker.

is je motor dan koud of warm???

anders is je onsteking nat geworden.


ik zal is ff informere over poulytrekker.

hij start goed als tie koud is.
 
Johnny B 3-3-2006 18:57 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
vliegwiel kan je er ook afhalen met een poulytrekker.

is je motor dan koud of warm???

anders is je onsteking nat geworden.

vlieg wiel trekker of pouli trekker
zou dat niet toevallig het zelfde zijn?
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
-Bassie- 3-3-2006 19:03 Print reply

Posts: 6617
vliegwiel trekker draai je in het schroefdraad van je vliegwiel en pouly trekker heeft 2/3/4 poten en die zetje in de gaten van je vliegwiel.


dus heb je geen last van je schoefdraad dat lam word.


maar als je hem start en hem op de choke laat warm draaien en dan rijd doet hij dan het zelfde???
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Sjaan_Banaan 3-3-2006 19:13 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project

maar als je hem start en hem op de choke laat warm draaien en dan rijd doet hij dan het zelfde???


hij blijft even draaien, met choke aan. hij red hooguit een seconde of 15-30. dan valt ie ook uit.

hij heeft verder gewoon genoeg compressie en zit net nieuwe bougie in en die zag er nog wel goed uit.
 
-Bassie- 3-3-2006 19:17 Print reply

Posts: 6617
en als je even de stationair schoef effe wat in draait???

blijft hij dan wel hoog in toeren draaien met choke???

en anders even spelen met lucht schoef.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Sjaan_Banaan 3-3-2006 19:23 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
en als je even de stationair schoef effe wat in draait???

blijft hij dan wel hoog in toeren draaien met choke???

en anders even spelen met lucht schoef.


zal het morge probere... thnx iig.
 
-Bassie- 3-3-2006 19:32 Print reply

Posts: 6617
heb je trouwens geen valse lucht bij pakking of keering???


als je je lucht schoef helemaal in hebt en hele grote sproeier(veel grotere dan andere mensen met die setup) kan je daar last van hebben.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Sjaan_Banaan 3-3-2006 19:51 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
heb je trouwens geen valse lucht bij pakking of keering???


als je je lucht schoef helemaal in hebt en hele grote sproeier(veel grotere dan andere mensen met die setup) kan je daar last van hebben.


heb nieuwe pakking tusse cilinder enzo zitte dus dat denk ik niet. verder niet denk.
 
roy gsm 3-3-2006 20:55 Print reply
Posts: 319
heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn gsm.
alles vervangen en schoongemaakt. laten doormeten alles was goed.
en toen had ik hem weggebracht naar de brommerdealer. en die had een andere ontsteking geprobeert en toen deed hij het wel..
dus wss is je ontsteking dood. ik hoop het niet voor je maar ik denk het wel.
 
tsxj oran 3-3-2006 20:58 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

vlieg wiel trekker of pouli trekker
zou dat niet toevallig het zelfde zijn?

neej vliegwiel trekker is eigenlijk een schroefdraad trekker en is wat anders dan een pouli trekker
 
oud
Sjaan_Banaan 3-3-2006 21:12 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy gsm
heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn gsm.
alles vervangen en schoongemaakt. laten doormeten alles was goed.
en toen had ik hem weggebracht naar de brommerdealer. en die had een andere ontsteking geprobeert en toen deed hij het wel..
dus wss is je ontsteking dood. ik hoop het niet voor je maar ik denk het wel.


oh ok.. das iig klare taal. nie zo blij om te hore. wat was je ongeveer kwijt?
 
roy gsm 4-3-2006 19:47 Print reply
Posts: 319
300 euro maar was voor meer dingen. en ontsteking is ook niet te vinden dus zit nu een andere ducatie ontsteking op dus alle draden moesten verandert worden enzo.
 
-Bassie- 4-3-2006 19:52 Print reply

Posts: 6617
als ik jouw was zou ik eerst andere dingen proberen.

en als dat egt niet lukt een HPI kopen ben je zelfs goedkoper uit.

maar eerst kijken of je niet je condensator moet vervangen of dat het allemaal kortsluiting heeft gemaakt.



 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
spiemel 4-3-2006 20:00 Print reply

Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
als ik jouw was zou ik eerst andere dingen proberen.

en als dat egt niet lukt een HPI kopen ben je zelfs goedkoper uit.

maar eerst kijken of je niet je condensator moet vervangen of dat het allemaal kortsluiting heeft gemaakt.






nergens voor nodig deed de mijne ook kreeg te veel benzine
en mijn bougie was klote
moet je andere afstelling en een champion bougie kope klaar
 

Dit topic is 2425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved