Kampersjaak |
3-3-2006 18:01 |
Posts: 12285 |
het meeste ongebruikte vermogen zit in de vorm van je cil kop
|
|
oderint dum metuant |
|
HayeSM |
3-3-2006 18:11 |
Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
het meeste ongebruikte vermogen zit in de vorm van je cil kop
dus een opmaatcilkop laten draaien en je hebt genoeg vermogen
denk dat bida wel leuk koopt.. rijden ze in de sobw ook mee, maar hm loopt ook zeker leuk
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
Kampersjaak |
3-3-2006 18:13 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
[...]
dus een opmaatcilkop laten draaien en je hebt genoeg vermogen
denk dat bida wel leuk koopt.. rijden ze in de sobw ook mee, maar hm loopt ook zeker leuk
hoop voor je dat het begrijpt, anders zet je je zelf best voor lul
|
|
oderint dum metuant |
|
Razor |
3-3-2006 18:14 |
Posts: 1554 |
kampersjaak.. kan je dat uitleggen voor me want ze hebben allebei een losse binnenkop..
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
senda80cc |
3-3-2006 18:15 |
Posts: 3434 |
denk da de meningen hier heel verschillend over ligge en het er ok aan ligt hoe je em bij laat werken
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
Kampersjaak |
3-3-2006 18:16 |
Posts: 12285 |
als je 1 van die 2 cilindertjes leuk laat tunen heb je best leuk vermogen.
maar als je gaat beginnen met expirimenteren met de vorm van de binnenkop enzo kun je er nog meer vermogen uit halen door betere verbranding enzo
|
|
oderint dum metuant |
|
Razor |
3-3-2006 18:21 |
Posts: 1554 |
hoezo? is die binnenkop bij de ??n weer net iets conischer dan de andere ofzo?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
senda80cc |
3-3-2006 18:22 |
Posts: 3434 |
denk dat je allebei de cilinderkoppe hetzelfde kunt make
maar dit heeft toch gewoon met de squid te maken of begrijp ik dat verkeerd kampersjaak??
Dit bericht is gewijzigd door senda80cc op 3-3-2006 om 18:22 uur.
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
Kampersjaak |
3-3-2006 18:23 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
denk dat je allebei de cilinderkoppe hetzelfde kunt make
maar dit heeft toch gewoon met de squid te maken of begrijp ik dat verkeerd kampersjaak??
Dit bericht is gewijzigd door senda80cc op 3-3-2006 om 18:22 uur.
nee niet alleen squish
de VORM
|
|
oderint dum metuant |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
3-3-2006 18:24 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
denk dat je allebei de cilinderkoppe hetzelfde kunt make
maar dit heeft toch gewoon met de squid te maken of begrijp ik dat verkeerd kampersjaak??
Dit bericht is gewijzigd door senda80cc op 3-3-2006 om 18:22 uur.
squish is afstand van zuiger tot kop , wat frank wil zeggen is dat afhankelijk van de eigenschappen van de cilinder , een bepaalde vorm in de cilinderkop voor de perfecte ontbranding zorgt , dit is bij elke cilinder anders en hier zit veel winst waar vaak niet naar wordt gekeken
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Kampersjaak |
3-3-2006 18:25 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
squish is afstand van zuiger tot kop , wat frank wil zeggen is dat afhankelijk van de eigenschappen van de cilinder , een bepaalde vorm in de cilinderkop voor de perfecte ontbranding zorgt , dit is bij elke cilinder anders en hier zit veel winst waar vaak niet naar wordt gekeken
juist
|
|
oderint dum metuant |
|
Razor |
3-3-2006 18:27 |
Posts: 1554 |
En hoe moet ik daar naar kijken dan bij vergelijking met die 2 cilinders.. ?
want ik heb bijv bij mij manston ng .. gewoon dat de binnenkop alleen maar schuin (conisch loopt)..
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Kampersjaak |
3-3-2006 18:28 |
Posts: 12285 |
het was meer op de vraag welke cil sneller is,
dat ligt dus helemaal aan je eigen intresse en motivatie in de wil
|
|
oderint dum metuant |
|
Razor |
3-3-2006 18:44 |
Posts: 1554 |
het is niet voor mezelf eigenlijk maar voor vriend van me maar die zit nooit op fora..
Maar hij is meer van plug en play.. dus hij doet er weinig aanpassingen aan (ook niet aan de kop enzo).. dus hij twijfelt over de echte bidalot race cilnder.. of de Hebo Manston..
en geld speelt geen rol bij hem...
Hoor net van nino.. dat misschien de TJT cilinder ook nog een leuke optie kan zijn..?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Honda_Zaanstad |
3-3-2006 18:45 |
Posts: 712 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
als je 1 van die 2 cilindertjes leuk laat tunen heb je best leuk vermogen.
maar als je gaat beginnen met expirimenteren met de vorm van de binnenkop enzo kun je er nog meer vermogen uit halen door betere verbranding enzo
waarom tunen? ongetuned heb je al een zeer leuk vermogen met beide cilinders.
|
|
-BT 2F4R- |
|