Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bidalot Race VS Hebo Manston (70cc) (derbi)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1228 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35298 - Bidalot Race VS Hebo Manston (70cc)...
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 6312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 3-3-2006 18:00 Print topicpost

Posts: 1554
Welke is nou het meeste vermogen mee te behalen... je hoort van alle kanten meningen en weet nou niet welke beter is..?
 
blowdown en een powerband te koop!

Kampersjaak 3-3-2006 18:01 Print reply

Posts: 12285
het meeste ongebruikte vermogen zit in de vorm van je cil kop


 
oderint dum metuant
HayeSM 3-3-2006 18:11 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
het meeste ongebruikte vermogen zit in de vorm van je cil kop





dus een opmaatcilkop laten draaien en je hebt genoeg vermogen

denk dat bida wel leuk koopt.. rijden ze in de sobw ook mee, maar hm loopt ook zeker leuk
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Kampersjaak 3-3-2006 18:13 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
[...]



dus een opmaatcilkop laten draaien en je hebt genoeg vermogen

denk dat bida wel leuk koopt.. rijden ze in de sobw ook mee, maar hm loopt ook zeker leuk


hoop voor je dat het begrijpt, anders zet je je zelf best voor lul
 
oderint dum metuant
Razor 3-3-2006 18:14 Print reply

Posts: 1554
kampersjaak.. kan je dat uitleggen voor me want ze hebben allebei een losse binnenkop..
 
blowdown en een powerband te koop!
senda80cc 3-3-2006 18:15 Print reply

Posts: 3434
denk da de meningen hier heel verschillend over ligge en het er ok aan ligt hoe je em bij laat werken
 
Keep on rockin' in a free world
Kampersjaak 3-3-2006 18:16 Print reply

Posts: 12285
als je 1 van die 2 cilindertjes leuk laat tunen heb je best leuk vermogen.

maar als je gaat beginnen met expirimenteren met de vorm van de binnenkop enzo kun je er nog meer vermogen uit halen door betere verbranding enzo
 
oderint dum metuant
Razor 3-3-2006 18:21 Print reply

Posts: 1554
hoezo? is die binnenkop bij de ??n weer net iets conischer dan de andere ofzo?
 
blowdown en een powerband te koop!
senda80cc 3-3-2006 18:22 Print reply

Posts: 3434
denk dat je allebei de cilinderkoppe hetzelfde kunt make

maar dit heeft toch gewoon met de squid te maken of begrijp ik dat verkeerd kampersjaak??

Dit bericht is gewijzigd door senda80cc op 3-3-2006 om 18:22 uur.
 
Keep on rockin' in a free world
Kampersjaak 3-3-2006 18:23 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
denk dat je allebei de cilinderkoppe hetzelfde kunt make

maar dit heeft toch gewoon met de squid te maken of begrijp ik dat verkeerd kampersjaak??

Dit bericht is gewijzigd door senda80cc op 3-3-2006 om 18:22 uur.

nee niet alleen squish

de VORM

 
oderint dum metuant
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-3-2006 18:24 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
denk dat je allebei de cilinderkoppe hetzelfde kunt make

maar dit heeft toch gewoon met de squid te maken of begrijp ik dat verkeerd kampersjaak??

Dit bericht is gewijzigd door senda80cc op 3-3-2006 om 18:22 uur.


squish is afstand van zuiger tot kop , wat frank wil zeggen is dat afhankelijk van de eigenschappen van de cilinder , een bepaalde vorm in de cilinderkop voor de perfecte ontbranding zorgt , dit is bij elke cilinder anders en hier zit veel winst waar vaak niet naar wordt gekeken
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Kampersjaak 3-3-2006 18:25 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


squish is afstand van zuiger tot kop , wat frank wil zeggen is dat afhankelijk van de eigenschappen van de cilinder , een bepaalde vorm in de cilinderkop voor de perfecte ontbranding zorgt , dit is bij elke cilinder anders en hier zit veel winst waar vaak niet naar wordt gekeken





juist
 
oderint dum metuant
Razor 3-3-2006 18:27 Print reply

Posts: 1554
En hoe moet ik daar naar kijken dan bij vergelijking met die 2 cilinders.. ?

want ik heb bijv bij mij manston ng .. gewoon dat de binnenkop alleen maar schuin (conisch loopt)..
 
blowdown en een powerband te koop!
Kampersjaak 3-3-2006 18:28 Print reply

Posts: 12285
het was meer op de vraag welke cil sneller is,

dat ligt dus helemaal aan je eigen intresse en motivatie in de wil
 
oderint dum metuant
Razor 3-3-2006 18:44 Print reply

Posts: 1554
het is niet voor mezelf eigenlijk maar voor vriend van me maar die zit nooit op fora..

Maar hij is meer van plug en play.. dus hij doet er weinig aanpassingen aan (ook niet aan de kop enzo).. dus hij twijfelt over de echte bidalot race cilnder.. of de Hebo Manston..

en geld speelt geen rol bij hem...


Hoor net van nino.. dat misschien de TJT cilinder ook nog een leuke optie kan zijn..?
 
blowdown en een powerband te koop!
Honda_Zaanstad 3-3-2006 18:45 Print reply

Posts: 712
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
als je 1 van die 2 cilindertjes leuk laat tunen heb je best leuk vermogen.

maar als je gaat beginnen met expirimenteren met de vorm van de binnenkop enzo kun je er nog meer vermogen uit halen door betere verbranding enzo



waarom tunen? ongetuned heb je al een zeer leuk vermogen met beide cilinders.
 
-BT 2F4R-

Dit topic is 6312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved