Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - blok lekt olie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35296 - blok lekt olie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 3-3-2006 16:10 Print topicpost

Posts: 2464
heejs


mijn blok lekt olie bij de as van het voortandwiel ik heb ut blok nu uit elkar gehaald want die moest nog gereviseerd worden en daar zit een soort kering kan ik deze vervangen ??? want het lijkt wel ofdat hij vast gelijmt zit ik krijg hem er namelijk niet uit


 

tsxj oran 3-3-2006 16:11 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt51989
heejs


mijn blok lekt olie bij de as van het voortandwiel ik heb ut blok nu uit elkar gehaald want die moest nog gereviseerd worden en daar zit een soort kering kan ik deze vervangen ??? want het lijkt wel ofdat hij vast gelijmt zit ik krijg hem er namelijk niet uit



ja die kan je vervangen, als hij vast gelijmd/gekidd zit moet je dat maar lostrekken denk ik( is door een beuner gedaan wss)
 
oud
MTRudolf 3-3-2006 16:18 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rive-MBX
weet je cker dat hij dar lekt want het kan ook van je caburateur af komen en tussen je carter kap naar benden op je as komen




jij bedoelt cker dat hij benzine lekt het is motorblok olie en die komt denk ik niet in je carburateur anders is er iets goed mis
 
robinmt5 3-3-2006 17:51 Print reply

Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt51989
[...]



jij bedoelt cker dat hij benzine lekt het is motorblok olie en die komt denk ik niet in je carburateur anders is er iets goed mis


benzine :S dat denk ik niet het is gewoon blok olie en die keering is dat kapot heb ik ook gehad, kun je vervangen
 
Honda mt power of heaven
Almer 3-3-2006 18:21 Print reply

Posts: 3325
keerring tik je der zo uit met een hamer en schroevedraaier, neem je die mee naar je lokale bromboer en die verkoopt jou een nieuwe (oude ring WEL meenemen) en dan kan je die derin duwen, of met een dop van je ratelset, of andere dop/staaf die ongeveer dezelfde diameter heeft alst gat waar dit in moet, en tik je em der zo met een hamer in Beetje vet derop, klaar
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
MTRudolf 3-3-2006 18:30 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
keerring tik je der zo uit met een hamer en schroevedraaier, neem je die mee naar je lokale bromboer en die verkoopt jou een nieuwe (oude ring WEL meenemen) en dan kan je die derin duwen, of met een dop van je ratelset, of andere dop/staaf die ongeveer dezelfde diameter heeft alst gat waar dit in moet, en tik je em der zo met een hamer in Beetje vet derop, klaar



thanks maar wou het proberen maar er zit nog een lager voor deze kan ik er niet uit tikken omdat die kering ervoor zit en die kering krijg ik er niet uit om dat die lager ervoor zit dus schiet niet egt op maar hoe krijg ik deze lager eruit
 
koekie - Administrator 3-3-2006 18:32 Print reply

Posts: 12588
je kan poroberen om hem er tog met een schroevendraaier hem er aan de kant van het keerring eruit te peuteren.. aangezien hij tog oud is.. en anders kan je een schroevendraaier door je lager steken en dan achter het lager, op het randje van je keerring, hem eruit tikken
heb ik ook gedaan bij mijn honda.. werkte perfect..

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 3-3-2006 om 18:33 uur.
 
Haaks de hoek om!
Almer 3-3-2006 18:40 Print reply

Posts: 3325
klopt, gewoon een schroevedraaier onder je keerring werken, kan ook wel, werk je met een soort hefboomwerking en werk je het ringetje der zo uit, lager moet je voorzichtiger behandelen als je em weer wilt gebruiken, wat best kan omdat het alleen maar voor te starten gebruikt wordt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
je kan poroberen om hem er tog met een schroevendraaier hem er aan de kant van het keerring eruit te peuteren.. aangezien hij tog oud is.. en anders kan je een schroevendraaier door je lager steken en dan achter het lager, op het randje van je keerring, hem eruit tikken
heb ik ook gedaan bij mijn honda.. werkte perfect..

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 3-3-2006 om 18:33 uur.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
MTRudolf 3-3-2006 18:53 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
klopt, gewoon een schroevedraaier onder je keerring werken, kan ook wel, werk je met een soort hefboomwerking en werk je het ringetje der zo uit, lager moet je voorzichtiger behandelen als je em weer wilt gebruiken, wat best kan omdat het alleen maar voor te starten gebruikt wordt

[...]





deze lager is toch voor je voortandwielas of niet ? want deze gaat best wel stroef of maakt dat niet zoveel uit want ik wou hem eik vervangen maar als dat niet hoeft scheelt dat natuurlijk weer centen
 
koekie - Administrator 3-3-2006 18:55 Print reply

Posts: 12588
als je eraan draait.. en het voelt gaar en verrot.. ( niet helemaal strak en gladjes ) dan kan je hem het beste vervangen.. als het nog helemaal gladjes draait.. is er nx aan de hand..

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 3-3-2006 om 18:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 3-3-2006 om 18:56 uur.
 
Haaks de hoek om!

Dit topic is 788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved