Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verbruik bij een bepaalde snelheid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35285 - verbruik bij een bepaalde snelheid
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jarco 2-3-2006 21:23 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

ja waterstof word wel de toekomst denk ik zo

veel mensen denken dat de tijd in de auto branche stil staat, ma in al die labs zijn ze druk aan het ontwikkelen






in amsterdam reden al wat van die bussen op waterstof meende ik, maar @ ts ik denk dat het antwoord al gegeven is:
Je kunt beter minder snel rijden(waarmee je dus verder komt) dan harder rijden en er sneller bent.


 
Almer 2-3-2006 21:46 Print reply

Posts: 3325
was in wageningen ofzo niet? Lijkt me ideaal, gooi je water in je tank... Wat doet u nou buschaufeur? Ja mn bussie hep weer dorst

@TS: was laatst een test in topgear ofzo geloof k, en een auto is zuiniger alstie langzaam rijdt, want de luchtweerstand neem bij een dubbele snelheid met et kwadraat toe ofzo, iig...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]



in amsterdam reden al wat van die bussen op waterstof meende ik, maar @ ts ik denk dat het antwoord al gegeven is:
Je kunt beter minder snel rijden(waarmee je dus verder komt) dan harder rijden en er sneller bent.




 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Johnny B 2-3-2006 21:53 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
was in wageningen ofzo niet? Lijkt me ideaal, gooi je water in je tank... Wat doet u nou buschaufeur? Ja mn bussie hep weer dorst

@TS: was laatst een test in topgear ofzo geloof k, en een auto is zuiniger alstie langzaam rijdt, want de luchtweerstand neem bij een dubbele snelheid met et kwadraat toe ofzo, iig...

[...]



1 onder je quote posten en
2 beter argumenteer je dingen hier heeft echt niemand wat aan
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mr200r 3-3-2006 17:26 Print reply
Posts: 5122
Ik rij met een chaufeur naar zwitserland door mijn gezondheid

met pietje die rijd harder het = 1500 retour 150 liter diesel
met hem ben ik eerder thuis.
met jantje die rijd heel de rit 90 zonder stoppen doe er 2.5
langer op 110 liter diesel zelfde afstand.
De namen zijn anders maar ze krijgen loon,en als hij een tank disel bespaart krijgt hij extra voor het zuinig rijden.
Terwijl bij pietje we nog een aanhanger hadden.
je maat heeft gelijk.
 
mr200r
khaz 3-3-2006 18:01 Print reply

Posts: 1450
de luchtweerstand neemt niet rechtevenredig toe met de snelheid, maar exponencieel. dus als een auto 2x zo hard rijdt is daar 4x zoveel kracht voor nodig. Ook het warmte(energie) verlies wordt groter met meer toeren door meer wrijving. Dus hoe langzamer en hoe minder toeren hoe zuiniger.
Maar sommige (bijv. zware&1 cilinder) motoren lopen toch zuiniger met een bepaalde snelheid of op een hoger toerental. Dit komt omdat de motor delen (bijv. vliegwiel) dan in beweging blijven en dus minder hoeven te acceleren.

ook op 1 snelheid blijven rijden helpt. Met remmen verlies je namelijk je kinetische energie in warmte.

 
HPI |w00t
Hans B 3-3-2006 18:39 Print reply

Posts: 920
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
de luchtweerstand neemt niet rechtevenredig toe met de snelheid, maar exponencieel. dus als een auto 2x zo hard rijdt is daar 4x zoveel kracht voor nodig. Ook het warmte(energie) verlies wordt groter met meer toeren door meer wrijving. Dus hoe langzamer en hoe minder toeren hoe zuiniger.
Maar sommige (bijv. zware&1 cilinder) motoren lopen toch zuiniger met een bepaalde snelheid of op een hoger toerental. Dit komt omdat de motor delen (bijv. vliegwiel) dan in beweging blijven en dus minder hoeven te acceleren.

ook op 1 snelheid blijven rijden helpt. Met remmen verlies je namelijk je kinetische energie in warmte.



zo te horen heb jij er verstand van

 

Dit topic is 1938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved