Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - FS1 opgevoerd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3527 - FS1 opgevoerd
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 13-4-02?19:15 Print topicpost

Posts: 6863
Ik ben er dus achter dat yamaha eenstuk moeilijker opvoert en sleuteld als honda maar toch is het gelukt
Een vriend van me heeft dus een fs1 en daar zat op:
-13mm mikuni
-standaard pijp
-roterende inlaat
-60cc imi
-top 65

Nou dat moest dus wat beter dus er moest een snellere inlaat schijf in de ontsteking moest vervroegt.
Ik heb dus alle schroeven IN het blok uit moeten boren omdat het vastgetolde kruiskoppen waren van zacht metaal.
en de grondplaat was niet verdraaibaar, dus die heb ik uit moeten frezen.
Wat ben ik blij dat ik zelf een honda heb :P

Maar okay de setup is nu:
-16mm mikuni
-standaard pijp met ingekorte binnenbuis
-snelle inlaat schijf
-60cc imi
-vervroegde ontsteking

En de top is 87km per uur naast de auto als ik er zelf op reed ging ie harder want ik weeg 10kg minder maar die gast heeft geen rijbewijs dus die kon niet in de auto.

Ik vind het toch wel een nette prestatie zonder expansie pijp en het trekt hard op ook


Dit is dus de brommer, de tank wordt binnenkort metallic zwart en vlammen erop ge-airbrusht.


 
achter de maan is alles beter

MBBBBBB 13-4-02?19:47 Print reply
Posts: 2340
Ik d8 juist dat ze makkelijk op te voeren waren.....

Maar rijdt nu toch netjes
Grappige brommertjes vind ik het, misschien die van me baas binnenkort ook ff restaureren.
 
Martijn 14-4-02?22:09 Print reply
Posts: 10000
ja dat dacht ik ook...maar het was geloof ik een kawasaki AR1 ofzo...die waren makkelijk te dingesen...

dit zijn vieze dingen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 14-4-02?22:37 Print reply
Posts: 2803
Hmm dat blok ziet er niet snel uit als je het zo ziet (de hele brommer ook trouwens) maar blijkbaar komt t toch wel vooruit!

Komt zeker door dat grote Openluchtfilter
 
frankarnhe 14-4-02?22:39 Print reply
Posts: 1213
Zo'n kerel (duderude van motorforum) heeft een fs1 gehad met daar een 125cc crossmotorblok onder geflext met zelfgemaakte uitlaat enz..
Dat was pas een bruut opgefokt ding :n !!
Alleen die site waar die op staat is pleite

 
Rens 14-4-02?23:33 Print reply

Posts: 6863
Het is geen open luchtfilter zit aangesloten op het frame en de andere kant op het motorblok waar de carb in zit.
 
achter de maan is alles beter
frankarnhe 15-4-02?09:19 Print reply
Posts: 1213
luchtfilter bij fs1 is dat ronde trommelachtige ding boven de cilinder.
Met welke vertanding rijd die fs1?
Was die al ingereden dan nu je al de topsnelheid weet
 
Hier_ben_ik - Administrator 15-4-02?13:19 Print reply

Posts: 8499
De vader van een vriend van mij had vroeger ook een fs1 en die liep 130, wat hij gedaan had weet ik zo niet...
 
Members zijn vervelend :-|
Neonlampje 15-4-02?13:33 Print reply

Posts: 14825
een koektrommel carb??
 
Rens 15-4-02?15:33 Print reply

Posts: 6863
De vertanding is 15-??
ik denk dat als je er een homoet op zet dat ie wel een powerband heeft en je er een veel zwaardere vertanding op kan zetten want de powerband is er nu amper door dat er geen expanzie uitlaat op zit, die komt er voorlopig ook nie op om te voorkomen dat die gast zich dood rijd.
 
achter de maan is alles beter
HondaMiX 15-4-02?15:49 Print reply
Posts: 246
Je zegt dat hij een roterende inlaat heeft. Is dat standaard bij zo'n brommer? Zo nee heb je het zelf gemaakt? Kan het ook bij Honda (MT)? Hoe moet je dit maken?

Beetje veel vragen
 
verwijderd 15-4-02?16:17 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: HondaMiX?-

Je zegt dat hij een roterende inlaat heeft. Is dat standaard bij zo'n brommer? Zo nee heb je het zelf gemaakt? Kan het ook bij Honda (MT)? Hoe moet je dit maken?

Beetje veel vragen



tuurlijk kan dit op honda mb blok, ken wel iemamd die dat heeft, heeft ook gelijk een 90cc LC cilinder erop en 32mm en opmaat uitlaat :n loopt mooi man
 
HondaMiX 15-4-02?16:44 Print reply
Posts: 246
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
tuurlijk kan dit op honda mb blok, ken wel iemamd die dat heeft, heeft ook gelijk een 90cc LC cilinder erop en 32mm en opmaat uitlaat :n loopt mooi man


Daar kan ik me wel iets bij voorstellen dat dat goed loopt
Maar heb je ook enig idee hoe je dit maakt of is dat super ingewikkeld?
 
wipe-out 15-4-02?16:49 Print reply

Posts: 7672
zo'n inlaat is standaard op een fs1
 
DeAmOnChiLd 15-4-02?16:49 Print reply
Posts: 875
roterende inlaat is super relaxed ik ken kreidlers die dat hebben.

van veen race kreidlers werden daar af en toe mee uitgevoerd en dat reed gewoon 140 145 MAAAAAAR met expansie uitlaat indeed want een roterende inlaat heeft vanzichzelf totaal geen powerband dat komt doordat er een totaal andere benzine puls ontstaat.

en eeuuhmm je kan het weloplossen met een expansie uitlaat maar kies dan wel voor homoet onderlangs die werd namelijk ook gebruikt op de van veen race kreidlers en daarna ken je met twv gaan kloten
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
HondaMiX 15-4-02?16:55 Print reply
Posts: 246
Maar hoe kan je zo'n roterende inlaat nou zelf maken?
Want dan heb ik misschien kans om met mijn 50cc snel een 70cc bij te houden
 

Dit topic is 1938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved