Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project: Z?ndapp KS50-540

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #35268 - Project: Z?ndapp KS50-540
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R0bby 4-3-2006 6:01 Print reply

Posts: 203
Ok laat ik eens een bekend/berucht Z?ndapp probleem toelichten...

Namelijk de achterbrug.

Jammer dat ik geen foto's heb gemaakt van het loshalen van dat ding, want dat was al een avontuur op zichzelf. Omdat die achterbrug na verloop van tijd helemaal vastgeroest zit, moet je dus een gat boren in het speciaal daarvoor bedoelde uitsteeksel:



Vervolgens duw je er een 10mm stalen staaf door en ga je er als een malloot met de zware hamer op tekeer... Uiteindelijk hoor je hem piepend loskomen

Hulde aan de heren destijds aan de tekentafel, aangezien dit uitsteeksel echt heel belangrijk is!

Zodra die achterbrug eruit is, komen de motorsteunen/bushouders of hoe het ook mag heten aan het licht:



De linkse had ik al met een staalborstel bijgewerkt, en daardoor viel me de bus ook pas op. Bij de rechter is duidelijk geen reet te zien...

Die bussen eruit krijgen bleek ook nog niet zo simpel. Had ze eerst met de gasbrander warm gestookt. Een 20mm dop is de perfecte grootte om de bussen eruit te meppen. De nieuwe bussen er daarna in slaan is kinderspel:



Kijk en oordeel zelf!


Owjah en zo zien me witte velgen er uit :



Stay tuned! Morgen zijn de tank, velgen, blok en kappen aan de beurt!





 
Don't chase dreams, chase paper!
RB 4-3-2006 9:09 Print reply

Posts: 504
leuk een zundapp project,heeft wel iets sportiefs zo'n 540 ik vind ze er beter uitzien als een 448.
ergens wel jammer dat ie helemaal standaard wordt,zo'n 70 6p met 20mm loopt toch erg leuk op zo'n zundapp


 
R0bby 4-3-2006 14:09 Print reply

Posts: 203
Nou ik denk toch dat ik ga afzien van dat 100% standaard maken hoor. Ten eerste omdat ik zo'n grijze Z?ndapp niet mooi vind, en ten tweede omdat het horror is om alle kleine prutsonderdeeltjes weer bij mekaar zien te krijgen voor dit model.

Maargoed, vanavond weer foto-update.
 
Don't chase dreams, chase paper!
Harm 4-3-2006 14:39 Print reply

Posts: 3032
Owh gaat die as er zo uit Chef heeft het volgens mij iets minder subtiel aangepakt
 
http://www.durtikkers.tk
zundappchef 4-3-2006 15:43 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R0bby
Ok laat ik eens een bekend/berucht Z?ndapp probleem toelichten...

Namelijk de achterbrug.

Jammer dat ik geen foto's heb gemaakt van het loshalen van dat ding, want dat was al een avontuur op zichzelf. Omdat die achterbrug na verloop van tijd helemaal vastgeroest zit, moet je dus een gat boren in het speciaal daarvoor bedoelde uitsteeksel:

afbeelding

Vervolgens duw je er een 10mm stalen staaf door en ga je er als een malloot met de zware hamer op tekeer... Uiteindelijk hoor je hem piepend loskomen

Hulde aan de heren destijds aan de tekentafel, aangezien dit uitsteeksel echt heel belangrijk is!

Zodra die achterbrug eruit is, komen de motorsteunen/bushouders of hoe het ook mag heten aan het licht:

afbeelding

De linkse had ik al met een staalborstel bijgewerkt, en daardoor viel me de bus ook pas op. Bij de rechter is duidelijk geen reet te zien...

Die bussen eruit krijgen bleek ook nog niet zo simpel. Had ze eerst met de gasbrander warm gestookt. Een 20mm dop is de perfecte grootte om de bussen eruit te meppen. De nieuwe bussen er daarna in slaan is kinderspel:

afbeelding

Kijk en oordeel zelf!


Owjah en zo zien me witte velgen er uit :

afbeelding

Stay tuned! Morgen zijn de tank, velgen, blok en kappen aan de beurt!







het beruchte achterburg probleem


ik heb het ook gehad

ik pakte het alsvolgt aan



je draait de moer los

je last een bout aan de andere kant in de achterbrug as

je draait met een moment sleutel ruim meter lang da ding los

toen heb ik het geheel uitgeboort naar 36 mm

heb een nieuwe as gemaakt en die 35.80 gemaakt
ding er in
van te voren heb ik er een smeernippel in gezet
precies in het midden had ik een smeerkamer gemaakt

resultaat was

geen spelling meer op de achterbrug



nu 4 maanden later begint de achter brug zelf los te gaan zitten
denk er over uhm nu vast te gaan lassen op de achterbrug as
ding hoeft er toch nooit uit

 
1000 v twin rotax biatch
R0bby 5-3-2006 4:29 Print reply

Posts: 203
Seau da's wel erg Spartaans dat probleem oplossen .

Heb zelf echt lang met dat probleem gezeten en telkens maar weer afgevraagd hoe die as er in vredesnaam uit kon komen. Er zit dus gewoon aan ??n kant van de achterbrug zelf schroefdraad, en daar weer achter zit die grote moer. Dat schroefdraad in die achterbrug zelf verwacht dus niemand volgens mij.

Maargoed ik zit nu zelf te kijken dus. Brommerboer verkoopt dat type as nou weer net niet. En hij is te zwaar beschadigd om terug erin te steken. Had een beetje enthousiast met de zware hamer erop staan meppen.

Morgen maak ik de tank, kappen en het kontje (hopelijk) af.
 
Don't chase dreams, chase paper!
rubbert 5-3-2006 10:28 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R0bby
Is gewoon 50 frame hoor.

Heb je toevallig nog een voorspatbord (rvs zonder gaten), achterspatbord of een kettingkast?



ik heb er zo'n chrome spatbord op maar die is er niet van want die punten komen niet overeen maar het past wel (gewoon met twee schroevjes vast) en wat voor achterspatbord bedoel je het kontje of het witte ding wat daaronder zit(die is bij mij een beetje bijgewerkt met de flex enzo het kontje is nog wel goed)

btw ik heb hetzelfd probleem gehad met die achterbrug toen heb ik hem maar gewoon laten zitten daar ben ik achteraf gezien wel blij mee en bij mij zag je een alluminium bus in het midden en daarom heen gewoon de achterbrug heb er vlink op gehufd maar hij kwam niet los

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-3-2006 om 10:36 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Dikke Dennes 5-3-2006 10:47 Print reply

Posts: 4337
Succes!

En s'ja het bekende achterbrug probleem...
Zundappchef zijn manier voldoet!

Waarom gooi je er geen 284 met 20mm Mikuni op en Homoet?
 
Drive it like you stole it.
Hellie112 5-3-2006 17:17 Print reply

Posts: 28
Leuk project zo een z?ndapp opknappen.
Heb nu zelf ook een z?ndapp, maar een tijdje ervoor was ik meer z'n scooter fan met een menaliteit van z?ndapp is oud, dus het is prul.
Tegenwoordig weet ik wel beter. ik heb met de tijd ervaren dat ze gewoon van kwaliteit zijn en niet kapot te krijgen zijn.
Dat moest ik ff kwijt.


In iedergeval nog veel plezier met je bouwpakket en wens ik je veel suc6 verder.

Z?ndapp 4ever



 
YoU AiN'T DuTcH Y0u AIn'T mUcH
zundappchef 5-3-2006 17:39 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R0bby
Seau da's wel erg Spartaans dat probleem oplossen .

Heb zelf echt lang met dat probleem gezeten en telkens maar weer afgevraagd hoe die as er in vredesnaam uit kon komen. Er zit dus gewoon aan ??n kant van de achterbrug zelf schroefdraad, en daar weer achter zit die grote moer. Dat schroefdraad in die achterbrug zelf verwacht dus niemand volgens mij.

Maargoed ik zit nu zelf te kijken dus. Brommerboer verkoopt dat type as nou weer net niet. En hij is te zwaar beschadigd om terug erin te steken. Had een beetje enthousiast met de zware hamer erop staan meppen.

Morgen maak ik de tank, kappen en het kontje (hopelijk) af.




gelukkig kwam ik er achter dat er schroef draad in zat

je kunt bijna niks anders doen als dat geen wat ik gedaan heb



ik had nog 1 alternatief gevonden en dat is
een 529 achterburg er in te zetten en lagers in je achterbrug kloppen nadeel is ik weet niet hoe je uhm moet smeren

 
1000 v twin rotax biatch
rubbert 5-3-2006 21:11 Print reply

Posts: 8825
ik snap het nog steeds niet waar zit nou dat schroefdraad in en hoe kan je die eruit krijgen?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Dikke Dennes 5-3-2006 21:22 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




gelukkig kwam ik er achter dat er schroef draad in zat

je kunt bijna niks anders doen als dat geen wat ik gedaan heb



ik had nog 1 alternatief gevonden en dat is
een 529 achterburg er in te zetten en lagers in je achterbrug kloppen nadeel is ik weet niet hoe je uhm moet smeren



Geen vieze 529 delen op 540's!
 
Drive it like you stole it.
R0bby 6-3-2006 4:15 Print reply

Posts: 203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik snap het nog steeds niet waar zit nou dat schroefdraad in en hoe kan je die eruit krijgen?

Schroefdraad zit in de achterbrug zelf, daarna komt die grote moer er pas op:



Vandaag niet veel verder gekomen dan de zijkappen spuiten. Deze week weer school en stage, dus ik heb in ieder geval tot donderdag maar zo'n 4 uurtjes per dag te besteden aan me projectje. Maar het schiet tot nu toe best goed op vind ik.
 
Don't chase dreams, chase paper!
R0bby 9-3-2006 22:04 Print reply

Posts: 203
Ok dan maar weer een update. Heb de tank en de zijkappen gespoten. Had het hele gedoe opnieuw kunnen doen omdat er door de kou allemaal rommel in gevallen was. Dag erna de tent maar goed heet gestookt en de deur pas na een kwartier open gemaakt. Huis ruikt nu nog naar dat spul .

Maarja het is weekend voor mij dus de komende dagen hoop ik jullie met nieuwe updates te kunnen voorzien.



Vind het vrij aardig gelukt, zie mezelf terug in de zijkappen .
 
Don't chase dreams, chase paper!
zundappchef 9-3-2006 22:09 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R0bby
Ok dan maar weer een update. Heb de tank en de zijkappen gespoten. Had het hele gedoe opnieuw kunnen doen omdat er door de kou allemaal rommel in gevallen was. Dag erna de tent maar goed heet gestookt en de deur pas na een kwartier open gemaakt. Huis ruikt nu nog naar dat spul .

Maarja het is weekend voor mij dus de komende dagen hoop ik jullie met nieuwe updates te kunnen voorzien.

afbeelding

Vind het vrij aardig gelukt, zie mezelf terug in de zijkappen .



netjes

maar waarom maak je het kontje wit?
 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 18514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved