Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project: Z?ndapp KS50-540

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 960 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #35268 - Project: Z?ndapp KS50-540
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 18513 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R0bby 1-3-2006 20:21 Print topicpost

Posts: 203





Hoi,

Op mijn 17e kocht ik mijn eerste brommer: een Zündapp KS50-540. Ding was “verbeterd” als de neten en had er destijds €400 voor betaald. Achteraf gezien teveel geld omdat die toch al een beetje rot was, maar heb er meer dan genoeg plezier voor teruggekregen. Ben er zelfs eens mee naar Normandië gereden!
Heb al heeel wat avonden en nachtjes aan sleutelen aan dat ding besteed, dus ik ken hem letterlijk helemaal van binnen en buiten.

Nu ben ik van plan om de brommer eens naar behoren op te knappen zodat het ook daadwerkelijk een apparaat wordt waarmee ik in het nieuwe verzekeringsjaar gezien wil worden. Het idee is dat hij in ieder geval vóór 1 mei af moet zijn
Aangezien ik al een tijd terug besloten had om hem nooit meer weg te doen, moest dit toch vroeg of laat gebeuren.

Zo zag hij er in het begin uit:

[img]http://img128.imageshack.us/img128/5306/zunzun230lh.jpg [/img]
[img]http://img339.imageshack.us/img339/1351/zunzun75vc.jpg [/img]

Setup was destijds een 70cc Eurocilindro cil met 20 mm carburateur. Dit is volgens mij ook de voornaamste reden waarom de dapp dringend aan revisatie toe was.

Na een tijdje was ik het zat en besloot ik om de brommer “op te knappen”. Aangezien het mijn allereerste opknapproject was, zat het eindresultaat boordevol “foutjes”:



De grootste fout is toch ongetwijfeld de bagger lak die ik erop gespoten heb. Bladerde links en rechts overal af en de velgen waren na 2 keer rijden al helemaal niet meer wit.

Na wat Esso rommelolie in de tank te hebben gegooid liep mijn cilinder vast. Dit was zo’n beetje het eind van mijn brommertijd. Ging me rijbewijs halen en was blij dat ik niet meer afhankelijk was van die tweetakt zooi.

Tja en na een tijdje gaat het toch jeuken hè! Zeker nu in de winter nu ik me eigen rot verveel enzo.

Daarom heb ik besloten om het ding maar eens de nodige liefde te gaan schenken die hij verdiend!

Doelstelling
Een mooie brommer bouwen! Ik ben niet van plan de brommer 100% origineel te maken, maar hij moet uiteindelijk gewoon “fatsoenlijk” ogen, dat is het voornaamste.

Tijdsduur
Hij moet vóór 1 mei 2006 af zijn

Kleurstelling
Zilver in combinatie met glans zwart. Frame zal matzwart worden.

Setup
- 50cc origineel
- 12mm bing
- jamarcol uitlaat
- contactpuntenontsteking
- toeter

Dat ze opgevoerd heerlijk zijn te rijden weet ik onderhand wel. Wil ook even afkloppen dat ik met dit beestje nooit de rollerbank heb mogen laten janken.

Zodra hij af is zal ik een mooi filmpje ervan schieten en dat zeker weten met jullie delen.
Foto-updates zullen in deze openingspost bijgehouden worden

Hier alvast een foto van de meest complete 540 die ik op het net tegenkwam:



Kan al meteen vertellen wat er nog mist aan de mijne: kuip, kettingkast en achterspatbord. Ik zal deze proberen te marktplaatsen. Iemand die deze toevallig nog heeft rondslingeren mag zeker contact met mij opnemen!

Alle opmerkingen/suggesties/kritiek is van harte welkom!

Fotoreportage

1 maart 2006

Allemaal vieze onderdeeltjes...



3 maart

Frame gespoten:



inclusief paar andere delen :



5 maart

blokje is klaar en zgan!



9 maart

Tank en zijkappen fatsoenlijk gespoten.



11 maart

Op eigen benen staan



13 maart

voorspatbord en koplamp gemonteerd:




9 april
Bijna af...


Zijaanzicht:


Kont:




Dit bericht is gewijzigd door R0bby op 21-6-2006 om 19:32 uur.
 
Don't chase dreams, chase paper!

Jarco 1-3-2006 20:23 Print reply

Posts: 4520
ga je nog wat aan de setup doen?

 
tsxj oran 1-3-2006 20:25 Print reply

Posts: 6498
dus je gaat het eigenlijk gewoon opknappen, en naar jou zin maken, wel mooi ding ze gaan gruwelijk hard met 50cc dat weet ik wel
 
oud
Kawasaa 1-3-2006 20:27 Print reply

Posts: 778
wordt zo te zien wel een leuk project, mooi om weer eens een keer een oldtimer opgeknapt te zien worden

succes
 
R0bby 1-3-2006 20:29 Print reply

Posts: 203
Hij zal motorisch lekker origineel worden. Heb laatst op de Z?ndapp beurs in Wijchen een 12mm Bing carburateurtje gescoord voor ?10 en een goede 50cc cilinder voor ?15. Voordeel van dit spul is dat het vooral zuinig, onverwoestbaar en boetebestendig is. Wil ja geen punten op mijn rijbewijs gaan scoren met me dapp .
 
Don't chase dreams, chase paper!
Tombrom 1-3-2006 20:30 Print reply

Posts: 15925
suc6 kerol
 
Dikke Dennes 1-3-2006 21:40 Print reply

Posts: 4337
Gij heb op dat kutzundappforum gezeten, en zeker wijs genoeg geweest om weg te gaan? Goed idee in ieder geval...

Ik ken je nog wel

Succes met je 540!

(Ik heb een 448)

(Hebben 't zelfde frame en andere delen )

Heb je misschien een schrijfremvoorvork over?

Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 1-3-2006 om 21:43 uur.
 
Drive it like you stole it.
R0bby 1-3-2006 21:44 Print reply

Posts: 203
Nouja kutforum wil ik het niet noemen, maar de sfeer op dit forum is wel een stuk gezelliger vind ik!
 
Don't chase dreams, chase paper!
Magic-Walker 2-3-2006 11:55 Print reply

Posts: 159
voor zundapps is het zundapp forum 10x beter als brommerforum imo
het niveau ligt op brommerforum toch redelijk laag met de meesten dingen, zeker er zijn ook mensen die er genoeg vanaf weten maar
de meesten gokken zelf ook maar wat
 
R0bby 2-3-2006 12:03 Print reply

Posts: 203
Ach op het Z?ndapp forum is het al lang niet meer interessant om een z?ndapp opgeknapt te zien worden aangezien er toch al genoeg voorgangers zijn geweest. En al helemaal geen 540, omdat ze die een beetje als buitenbeentje zien . Hier op het brommerforum daarentegen is het nog wel redelijk uniek. Vind het ook veel leuker om z?ndapp hier een beetje te promoten, want hier kunnen de mensen blijkbaar nog wel wat over dit fantastische merk leren!

btw Magic-Walker jij zit bij mij op school gek

Dit bericht is gewijzigd door R0bby op 2-3-2006 om 12:06 uur.
 
Don't chase dreams, chase paper!
Magic-Walker 2-3-2006 16:04 Print reply

Posts: 159
das waar, maar als je echt met un probleem zit kan je beter na het dappforum gaan

welke school bedoel je btw? ik doe atm een avondschool
 
rubbert 2-3-2006 16:13 Print reply

Posts: 8825
ik heb nog wel een complete 50cc uitvoering van jou brommer liggen miss heb je interesse. hij is alles behalve orrigineel kwa kleur (hij is helemaal zwart en de velgen zijn zwart met rood)er zit 50cc onder en 15 bing
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
rubbert 2-3-2006 16:21 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
dus je gaat het eigenlijk gewoon opknappen, en naar jou zin maken, wel mooi ding ze gaan gruwelijk hard met 50cc dat weet ik wel


best wel ja ik reed 90 met 50cc eronder en trok ook nog heel lekker

edit: maar ik had er wel 17 mm erachter

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 2-3-2006 om 16:22 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
R0bby 2-3-2006 20:41 Print reply

Posts: 203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik heb nog wel een complete 50cc uitvoering van jou brommer liggen miss heb je interesse. hij is alles behalve orrigineel kwa kleur (hij is helemaal zwart en de velgen zijn zwart met rood)er zit 50cc onder en 15 bing

Hey naamgenoot

Tja zou misschien wel wat onderdeeltjes kunnen gebruiken, maar de hele brommer wordt lastig. Woon zo'n beetje het verste weg wat iemand nog in dit land kan wonen

@ Magic-Walker: Jij zat toen ook op Arcus in Heerlen. Toen kwam ik je brommer nog bewonderen omdat die zo sjiek was
 
Don't chase dreams, chase paper!
rubbert 2-3-2006 20:44 Print reply

Posts: 8825
wat zou je dan willen hebben?

maar hoe ga je hem dan verzekeren want het is toch een frame van een 80 of is het een 50 bij jou zit er trouwens een schrijfrem voor die heb ik niet komt miss omdat ik een gts heb en jij een ks maar het is wel allebij een 540 (die van mij is trouwens een 540-12)


Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 2-3-2006 om 20:49 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
R0bby 2-3-2006 20:58 Print reply

Posts: 203
Is gewoon 50 frame hoor.

Heb je toevallig nog een voorspatbord (rvs zonder gaten), achterspatbord of een kettingkast?

 
Don't chase dreams, chase paper!

Dit topic is 18513 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved