Scarface |
1-3-2006 17:50 |
Posts: 6023 |
Brommers kunnen wel achteruit lopen, met eigen ogen gezien (honda mb)
je ontsteking staat idd helemaal verkeerd. haal je vliegwiel er af en zet de ontsteking op tijd en klaar is kees
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
User 927 |
1-3-2006 17:52 |
Posts: 6405 |
Brommer kan wel degelijk achteruit lopen, stelletje naabs. Ook membraan brommers. Martijn (voor wie em gekend heeft ) had op een gegeven moment z'n TSX achteruit aan het lopen.
Maar ligt dus aan je ontsteking. Die staat veels te vroeg, ff verlaten
|
|
|
|
Jarco |
1-3-2006 17:52 |
Posts: 4520 |
|
|
|
|
renoeius |
1-3-2006 17:53 |
Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
maar ik geloof wel dat je door een te late onsteking je brommer achteruit kan aanduwen ,
het lijkt me nog steeds heel stug dat je een brommer aantrapt en dat het blok te verkeerde kant opdraait , omdat een te late onsteking tochn niet echt voor een terugslag zorgt
ik heb net ff een hele uitleg gehad. zal het proberen hier te vertellen
als je ontsteking op tijd staat of wat vroeger, onsteekt hij VOOR het bovenste dode punt. als je ontsteking te laat staat, onsteekt hij NA het bovenste dode punt. de zuiger kan dan terug slaan in de tegengestelde richting en gaat je brommer achteruit lopen. en als die eenmaal loopt, dan blijft ie ook wel achteruit lopen.
dat heb ik hier doorgekregen. en dit is geen onzin verhaaltje
|
|
|
|
christianos |
1-3-2006 17:54 |
Posts: 20445 |
ik heb zelf op de ex mtx van mij achteruit gereden
|
|
|
|
Schrabbekerke |
1-3-2006 17:54 |
Posts: 1812 |
Is al vaker een topic over geweest, het is iig niet goed voor je blok.. de krachten komen op deze manier anders op de zuiger etc.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-3-2006 17:55 |
Posts: 10560 |
na het bdp gaat hij toch al naar beneden , een ontbranding zorgt er dan toch niet voor dat hij harder naar beneden gaat
en ik weet dat een brommer achteruit kan lopen , heb het bij puch's ed wel eens gezien , heb echter nog nooit gehoord van een brommer aantrappen en dan verkeerde kant op draaien
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
User 927 |
1-3-2006 17:55 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
Is al vaker een topic over geweest, het is iig niet goed voor je blok.. de krachten komen op deze manier anders op de zuiger etc.
Heeft met desaxie en dergelijke te maken idd, vrij ingewikkeld verhaal.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
na het bdp gaat hij toch al naar beneden , een ontbranding zorgt er dan toch niet voor dat hij harder naar beneden gaat
en ik weet dat een brommer achteruit kan lopen , heb het bij puch's ed wel eens gezien , heb echter nog nooit gehoord van een brommer aantrappen en dan verkeerde kant op draaien
Dat heb je met teveel voorontsteking, dan word de zuiger gewoon terug geduwd
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 1-3-2006 om 17:56 uur.
|
|
|
|
christianos |
1-3-2006 17:56 |
Posts: 20445 |
het verkloot gewoon je blok enzo..
en niks is er natuurlijk op gebouwd enzo
je zal ook zien dat de ketting heel raar gaat doen
|
|
|
|
R0bby |
1-3-2006 17:58 |
Posts: 203 |
Je ontsteking staat gewoon veel te vroeg. Dit is niet bepaald gezond voor je ketel.
Heb al meerdere brommers gezien die achteruit liepen trouwens, meestal gewoon een kwestie van hard genoeg achteruit aanduwen en soms wil die wel eens komen
|
|
Don't chase dreams, chase paper! |
|
christianos |
1-3-2006 17:59 |
Posts: 20445 |
owja, voor de fanatiekelingen die het zelf willen doen.. me mtx liep alleen op de snstekingsspoel, dus gewoon draadje van de signaalspoel doorgeknipt
heeft het 2 keer gedaan, daarna vonkte de bougie niet meer..
draadje aansluiten en hij liep weer normaal
|
|
|
|
renoeius |
1-3-2006 18:05 |
Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Dat heb je met teveel voorontsteking, dan word de zuiger gewoon terug geduwd
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 1-3-2006 om 17:56 uur.
ontsteking staat te laat. het woord BDP zegt het al, DOOD punt. er zit dus geen kracht meer achter de krukas. als de bougie dan een vronk geeft, wordt de zuiger weer naar beneden geblazen. maar omdat hij op het BDP staat, staat ie niet bepaald 'stevig'. hij kan dan elke kant op gaan die hij wilt, vooruit of achteruit. in dit geval achteruit
anders staat die extreem vroeg, zodat de zuiger niet eens kans heeft om omhoog te komen.
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 1-3-2006 om 18:07 uur.
|
|
|
|
S.Brouwer |
1-3-2006 18:08 |
Posts: 1783 |
ar50 van me broer had het ook na revisatie.
hij ging er mee achteruit rijden en schakelen, hij kwam alleen niet ver want het rijd beroerd
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-3-2006 18:08 |
Posts: 10560 |
net hij zal vooruit gaan omdat hij de keus heeft tussen voor en achteruit en de draaiende kracht van de krukas , vliegwiel , en jouw voet op de kickstarter zullen er voor zorgen dat hij vooruit gaat .
ik zeg niks met zekerheid maar vooronsteking lijkt mij logischer .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
renoeius |
1-3-2006 18:09 |
Posts: 6409 |
voor bmwfreak: zet je ontsteking gewoon op tijd. doet ie dan nog niet normaal, koop een nieuwe ontsteking.
|
|
|
|