Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda nsr ontsteking probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35264 - Honda nsr ontsteking probleem
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3172 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scarface 1-3-2006 17:50 Print reply

Posts: 6023
Brommers kunnen wel achteruit lopen, met eigen ogen gezien (honda mb)
je ontsteking staat idd helemaal verkeerd. haal je vliegwiel er af en zet de ontsteking op tijd en klaar is kees
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
User 927 1-3-2006 17:52 Print reply

Posts: 6405
Brommer kan wel degelijk achteruit lopen, stelletje naabs. Ook membraan brommers. Martijn (voor wie em gekend heeft ) had op een gegeven moment z'n TSX achteruit aan het lopen.

Maar ligt dus aan je ontsteking. Die staat veels te vroeg, ff verlaten
 
Jarco 1-3-2006 17:52 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
maar ik geloof wel dat je door een te late onsteking je brommer achteruit kan aanduwen ,
het lijkt me nog steeds heel stug dat je een brommer aantrapt en dat het blok te verkeerde kant opdraait , omdat een te late onsteking tochn niet echt voor een terugslag zorgt



ik spreek uit ervaring, zon ding die wil echt wel achteruit :P
 
renoeius 1-3-2006 17:53 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
maar ik geloof wel dat je door een te late onsteking je brommer achteruit kan aanduwen ,
het lijkt me nog steeds heel stug dat je een brommer aantrapt en dat het blok te verkeerde kant opdraait , omdat een te late onsteking tochn niet echt voor een terugslag zorgt


ik heb net ff een hele uitleg gehad. zal het proberen hier te vertellen

als je ontsteking op tijd staat of wat vroeger, onsteekt hij VOOR het bovenste dode punt. als je ontsteking te laat staat, onsteekt hij NA het bovenste dode punt. de zuiger kan dan terug slaan in de tegengestelde richting en gaat je brommer achteruit lopen. en als die eenmaal loopt, dan blijft ie ook wel achteruit lopen.

dat heb ik hier doorgekregen. en dit is geen onzin verhaaltje
 
christianos 1-3-2006 17:54 Print reply

Posts: 20445
ik heb zelf op de ex mtx van mij achteruit gereden
 
Schrabbekerke 1-3-2006 17:54 Print reply

Posts: 1812
Is al vaker een topic over geweest, het is iig niet goed voor je blok.. de krachten komen op deze manier anders op de zuiger etc.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-3-2006 17:55 Print reply

Posts: 10560
na het bdp gaat hij toch al naar beneden , een ontbranding zorgt er dan toch niet voor dat hij harder naar beneden gaat


en ik weet dat een brommer achteruit kan lopen , heb het bij puch's ed wel eens gezien , heb echter nog nooit gehoord van een brommer aantrappen en dan verkeerde kant op draaien
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
User 927 1-3-2006 17:55 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
Is al vaker een topic over geweest, het is iig niet goed voor je blok.. de krachten komen op deze manier anders op de zuiger etc.



Heeft met desaxie en dergelijke te maken idd, vrij ingewikkeld verhaal.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
na het bdp gaat hij toch al naar beneden , een ontbranding zorgt er dan toch niet voor dat hij harder naar beneden gaat


en ik weet dat een brommer achteruit kan lopen , heb het bij puch's ed wel eens gezien , heb echter nog nooit gehoord van een brommer aantrappen en dan verkeerde kant op draaien


Dat heb je met teveel voorontsteking, dan word de zuiger gewoon terug geduwd

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 1-3-2006 om 17:56 uur.
 
christianos 1-3-2006 17:56 Print reply

Posts: 20445
het verkloot gewoon je blok enzo..

en niks is er natuurlijk op gebouwd enzo

je zal ook zien dat de ketting heel raar gaat doen
 
R0bby 1-3-2006 17:58 Print reply

Posts: 203
Je ontsteking staat gewoon veel te vroeg. Dit is niet bepaald gezond voor je ketel.

Heb al meerdere brommers gezien die achteruit liepen trouwens, meestal gewoon een kwestie van hard genoeg achteruit aanduwen en soms wil die wel eens komen
 
Don't chase dreams, chase paper!
christianos 1-3-2006 17:59 Print reply

Posts: 20445
owja, voor de fanatiekelingen die het zelf willen doen.. me mtx liep alleen op de snstekingsspoel, dus gewoon draadje van de signaalspoel doorgeknipt

heeft het 2 keer gedaan, daarna vonkte de bougie niet meer..

draadje aansluiten en hij liep weer normaal
 
renoeius 1-3-2006 18:05 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]

Dat heb je met teveel voorontsteking, dan word de zuiger gewoon terug geduwd

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 1-3-2006 om 17:56 uur.


ontsteking staat te laat. het woord BDP zegt het al, DOOD punt. er zit dus geen kracht meer achter de krukas. als de bougie dan een vronk geeft, wordt de zuiger weer naar beneden geblazen. maar omdat hij op het BDP staat, staat ie niet bepaald 'stevig'. hij kan dan elke kant op gaan die hij wilt, vooruit of achteruit. in dit geval achteruit

anders staat die extreem vroeg, zodat de zuiger niet eens kans heeft om omhoog te komen.

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 1-3-2006 om 18:07 uur.
 
S.Brouwer 1-3-2006 18:08 Print reply

Posts: 1783
ar50 van me broer had het ook na revisatie.

hij ging er mee achteruit rijden en schakelen, hij kwam alleen niet ver want het rijd beroerd
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-3-2006 18:08 Print reply

Posts: 10560
net hij zal vooruit gaan omdat hij de keus heeft tussen voor en achteruit en de draaiende kracht van de krukas , vliegwiel , en jouw voet op de kickstarter zullen er voor zorgen dat hij vooruit gaat .



ik zeg niks met zekerheid maar vooronsteking lijkt mij logischer .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
renoeius 1-3-2006 18:09 Print reply

Posts: 6409
voor bmwfreak: zet je ontsteking gewoon op tijd. doet ie dan nog niet normaal, koop een nieuwe ontsteking.
 

Dit topic is 3172 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved