Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - achteras lagers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 916 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35250 - achteras lagers
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 28-2-2006 16:10 Print reply

Posts: 20445
kan, maar je kan ook gewoon de schroevendraaier op de buitenring zteten en eruit rossen?
 
renoeius 28-2-2006 16:19 Print reply

Posts: 6409
om je lagers uit te krijgen zet je een schroevedraaier (via de andere kant) op de buitenring van je lager en dan tik je hem er met een hamer uit.

om hem erin te krijgen, zet je een dop (van een ratelsleutel), die dezelfde grootte heeft ald de BUITENring van het lager, op het lager en dan tik je deze er met een kuststof hamer voorzichtig terug in. en geen vet op de buitenkant van het lager doen!
 
Frysk 28-2-2006 16:24 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
om je lagers uit te krijgen zet je een schroevedraaier (via de andere kant) op de buitenring van je lager en dan tik je hem er met een hamer uit.

om hem erin te krijgen, zet je een dop (van een ratelsleutel), die dezelfde grootte heeft ald de BUITENring van het lager, op het lager en dan tik je deze er met een kuststof hamer voorzichtig terug in. en geen vet op de buitenkant van het lager doen!

OF om hem erin te doen
kruislinks slaan
12-6-9-3

volgens de klok he
 
giggitybyte
renoeius 28-2-2006 16:27 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

OF om hem erin te doen
kruislinks slaan
12-6-9-3

volgens de klok he


kan ook natuurlijk. maar dat is vooral in het begin, tot je aan het randje van de velg bent. daarna ff een dop erop zetten om het dieper te krijgen

 
Rive-MBX 28-2-2006 16:34 Print reply

Posts: 764
bedankt voor julie hulp ut is gelukt
 
*zucht*
Sypie_Honda 28-2-2006 17:09 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
om je lagers uit te krijgen zet je een schroevedraaier (via de andere kant) op de buitenring van je lager en dan tik je hem er met een hamer uit.

om hem erin te krijgen, zet je een dop (van een ratelsleutel), die dezelfde grootte heeft ald de BUITENring van het lager, op het lager en dan tik je deze er met een kuststof hamer voorzichtig terug in. en geen vet op de buitenkant van het lager doen!


waarom geen vet op de buitenkant?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 28-2-2006 17:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


kan ook natuurlijk. maar dat is vooral in het begin, tot je aan het randje van de velg bent. daarna ff een dop erop zetten om het dieper te krijgen


ja zo ja

@ Sybrand

gewoon
dan draait buitenkant mee moet niet.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 28-2-2006 om 17:30 uur.
 
giggitybyte
khpoppema 28-2-2006 17:35 Print reply

Posts: 3199
als alleen je buitenring van je lager nog in de lagerzitting zit.

dan kun je je die eruit halen door op de buitenste ring in de binnenkant een las te leggen dan afkoelen en dan ploept ie er zo uit.

en nou niet denken daar verneuk je alles mee dit werkt echt
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
MT70-nolimit 28-2-2006 17:43 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
als alleen je buitenring van je lager nog in de lagerzitting zit.
dan kun je je die eruit halen door op de buitenste ring in de binnenkant een las te leggen dan afkoelen en dan ploept ie er zo uit.
en nou niet denken daar verneuk je alles mee dit werkt echt


klopt, zo doe ik et ook
 
gaat lang goed
Sypie_Honda 28-2-2006 17:55 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

ja zo ja

@ Sybrand

gewoon
dan draait buitenkant mee moet niet.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 28-2-2006 om 17:30 uur.


ow oke maare, als ze er al in zitten kan dit wel. toch?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Pauluzzz[Furia]Jovinx 28-2-2006 18:18 Print reply

Posts: 924
Ah lagers, mijn specialiteit :

Lagers uit je wiel halen:

Tik eerst het lager er aan kant van bijv. het tandwiel er aan de BINNENKANT uit met een dunne pin ofzo, je mag dan best op de binnen ring slaan, (het lager is toch al kapot) haal dan de afstandsbus eruit, en dan kun je het andere lager er ook uit halen.

Lagers monteren

Zorg eerst dat je lagerpassingen in je wiel [de uitsparing waar je lager in 'ligt') goed schoon en vet vrij zijn. Ook mogen er geen metaaldeeltjes in zitten. ff uitblazen met compressor ofzo.


Gebruik een bus die net zo groot is als de buitenring van het lager om je lager in de lagerpassing te slaan, of als je geen bus hebt probeer dan een een dop van een dopsleutel. er zijn ook speciale gereedschappen in de handel daarvoor. Maar zorg er in ieder geval voor dat je altijd op de buitenring slaat als je je lager monteerd, want als je op de binnering of op de kogels slaat, loopt je lager zo weer kapot.

Eerst de ene kant er in, dan afstandsbus er weer schoon in. wiel omdraaien andere lager er tot hij tegen de afstandsbus aan zit in slaan en klaar ben je




Soorten lagers

Er zijn veel vershillende soorten lagers in de handel, voor je brommer is een lager dat op .2RSR (platic stof afdichting) of op .2zr (metalen stof afdichting). Dus bijv. een 6004. 2RSR
kan je type lager zijn dat je nodig moet hebben. Sommige brommers en motoren hebben 2 verschillende lagers in een wiel zitten.



Owja je hoeft geen C3 lagers in je achterwiel te hebben (zijn stuk duurder dan gewone lagers), of je moet een brommer hebben die 500km/h loopt ofzo:p

geen dank


(typefouten voorbehouden)

Dit bericht is gewijzigd door Pauluzzz[Furia]Jovinx op 28-2-2006 om 18:20 uur.
 
Rive-MBX 28-2-2006 18:25 Print reply

Posts: 764
iedereen bedankt het zit er allemaal weer in maar het lukte uiteindelijk met een schroeven draaier en flink timmeren.
 
*zucht*
Razor 28-2-2006 19:00 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
en als het blauw wordt kan je naaf weggooien want dan heb je ze te warm gestookt

ik neem liever de verfbrander.. warmt veel mooier op
Als je iets warmstookt (met gasbrander) en het wordt heel heet en het koelt te snel (door water of wat dan ook) dan is het heel hard maar het breekt ook weer veel eerder.

Als je het dan weer opnieuw verhit en rustig af laat koelen heeft t z'n oude eigenschappen weer terug.

volgensmij...

 
blowdown en een powerband te koop!
Almer 28-2-2006 19:21 Print reply

Posts: 3325
nee dus

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]
Als je iets warmstookt (met gasbrander) en het wordt heel heet en het koelt te snel (door water of wat dan ook) dan is het heel hard maar het breekt ook weer veel eerder.

Als je het dan weer opnieuw verhit en rustig af laat koelen heeft t z'n oude eigenschappen weer terug.

volgensmij...



 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
khpoppema 28-2-2006 19:24 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]
Als je iets warmstookt (met gasbrander) en het wordt heel heet en het koelt te snel (door water of wat dan ook) dan is het heel hard maar het breekt ook weer veel eerder.

Als je het dan weer opnieuw verhit en rustig af laat koelen heeft t z'n oude eigenschappen weer terug.

volgensmij...




als een metaal eenmaal gehardt is kan t niet weer verzachten zonder opnew gesmolten te zijn

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.

Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved