Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mb 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 555 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35244 - honda mb 4takt
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joss 1-3-2006 14:15 Print reply
Posts: 88
Neem een CB50 blok. Dit blok lijkt veel op een MT5 blok en zal niet al te moeilijk te pas te maken zijn.
 
stefvosje 1-3-2006 15:25 Print reply
Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joss
Neem een CB50 blok. Dit blok lijkt veel op een MT5 blok en zal niet al te moeilijk te pas te maken zijn.


hier heb je wel gelijk in maar het probleem met deze blokken is dat er verdomd weinig snel spul voor te krijgen is en bovendien zijn ze wat slechter te vinden als een blok met liggende cilinder

oftewel hier kan ik maar ??n conclusie uit trekken, wil je niet lang hoeven zoeken, en wil je een sneller blok waar je gemakkelijk onderdelen voor kunt krijgen - prijzen daar gelaten - ga dan voor het blok met de liggende cilinder zoals die te vinden zijn op een ss / cd / dax / etc.

hou je toch meer van de looks met de staande cilinder, en wil je niet al teveel geld uitgeven, ga dan voor het blok met de staande cilinder zoals die te vinden zijn op een cb 50.

ik persoonlijk zou voor een liggende cilinder gaan , of voor een cb 125 twin blok , maar hiervan is de verkrijgbaarheid qua onderdelen n?g lager dan dat van een cb 50 blok.

leuk detail , ik heb me laten vertellen dat een cb 50 ontsteking uitwisselbaar is met die van een honda mt. wat dat voor gevolgen heeft kun je bij jezelf nagaan.
 
instrumentmaker in opleiding
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-3-2006 15:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefvosje
[...]
leuk detail , ik heb me laten vertellen dat een cb 50 ontsteking uitwisselbaar is met die van een honda mt. wat dat voor gevolgen heeft kun je bij jezelf nagaan.


dat je een vonk krijgt tussen de uitlaat en inlaatslag
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
stefvosje 1-3-2006 15:35 Print reply
Posts: 116
ik kan me vergissen hoor , maar zoiets is me verteld. of een deel van de ontsteking , weet ik even niet meer. dus onder voorbehoud.
 
instrumentmaker in opleiding
Sypie_Honda 1-3-2006 16:10 Print reply

Posts: 13830
cb heeft contactpunten, mt niet he!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Steve 4takt 3-3-2006 22:18 Print reply

Posts: 422
whahaha 1 op 60.... das theoretisch... ik heb max 1.38 gehaald met 70 cc op 100 km rechte weg in france...


en nu heb ik een 14 liter tankje + 2 liter reserve (of meer) met 1 op 40 ong dusss... 640 km op zn gemak...

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 3-3-2006 om 22:20 uur.
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen

Dit topic is 4040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved