Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukaslager krijgt geen koeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35218 - krukaslager krijgt geen koeling
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4898 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerarddg 26-2-2006 10:59 Print reply

Posts: 404
jah

edit: maar die ring 19 moet er wel tussen? zoals op het plaatje staat?

ik bedoelde nr: 19 inplaats van nr: 12

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 11:00 uur.
 
christianos 26-2-2006 11:01 Print reply

Posts: 20445
ik heb hem zelf nooit gezien eigenlijk en geen last ervan gehjad da ie er niet zat..

maar je hebt wel een ring gedaan op de plaats van de bus????
 
richard3 26-2-2006 11:01 Print reply

Posts: 5198
alles moet gewoon zoals op het plaatje staat lijkt me ?
gebruik je verstand als je een motorblok reviceerd het is allemaal vrij logies hoor :S

 
op naar de grote brommers
gerarddg 26-2-2006 11:04 Print reply

Posts: 404
Ik heb deze keering gebruikt: Krukas rechts : 22x40x8 DGD
En toen ik die gmonteerd had, kwam ik erachter dat die bus er niet meer tussen kon. En ik had gevraagd of die er nog tussen moest maar het kon ook zonder. Dus dat heb ik gedaan. Maar ik heb nu deze keering(28x40x8) besteld, en daar kan wel die bus tussen. Dus die doe ik dan ook op de plaats zoals het op het plaatje staat. Maar zou dat dan de oorzaak van het hele gezijk zijn?
 
Deon 26-2-2006 11:06 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
Ik heb deze keering gebruikt: Krukas rechts : 22x40x8 DGD
En toen ik die gmonteerd had, kwam ik erachter dat die bus er niet meer tussen kon. En ik had gevraagd of die er nog tussen moest maar het kon ook zonder. Dus dat heb ik gedaan. Maar ik heb nu deze keering(28x40x8) besteld, en daar kan wel die bus tussen. Dus die doe ik dan ook op de plaats zoals het op het plaatje staat. Maar zou dat dan de oorzaak van het hele gezijk zijn?


Dat je niet kijkt hoe het moet zitten


haal gewoon de goede keering. En zet het in elkaar zoals op het plaatje..
 
gerarddg 26-2-2006 11:07 Print reply

Posts: 404
Nee het was zo dat ik alle keeringen had besteld zoals in de faq staat. Maar toen ik die gekocht had kwam ik er dus achter dat die bus er niet tussen paste...
 
gerarddg 26-2-2006 11:09 Print reply

Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik heb hem zelf nooit gezien eigenlijk en geen last ervan gehjad da ie er niet zat..

maar je hebt wel een ring gedaan op de plaats van de bus????


Welke ring bedoel je? Ik zie niet een ring op de plaats van de bus.
Dus tussen de rechter krukaslager en de keering zat niks.
 
barry 27-2-2006 12:28 Print reply

Posts: 7387
het busje wat tussen de krukas en krukas keering zit kun je gewoon weglaten. ik snap zowieso niet wat dat busje daar doet. die heeft totaal geen functie.

als je die weglaat moet je dus een dikkere halen.

het maakt overgens niet uit of je het busje nou wel of niet er bij monteerd. met de juiste keering zal die bij geen van beiden gaan lekken.

en je keering heeft niks met je koeling te maken. dus daar hoef je niet naar te kijken.
 
He?
MT70-nolimit 27-2-2006 12:46 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
het busje wat tussen de krukas en krukas keering zit kun je gewoon weglaten. ik snap zowieso niet wat dat busje daar doet. die heeft totaal geen functie.

als je die weglaat moet je dus een dikkere halen.

het maakt overgens niet uit of je het busje nou wel of niet er bij monteerd. met de juiste keering zal die bij geen van beiden gaan lekken
en je keering heeft niks met je koeling te maken. dus daar hoef je niet naar te kijken.


klopt, ik mik die bus ook bij het oud ijzer, dikkere kering werkt ook
 
gaat lang goed
MTX-speed 27-2-2006 13:55 Print reply

Posts: 1229
-Wat voor lagers heb je gebruikt? C3?
-Toch geen gesloten lagers?
-Op de keerring kan het lager niet kapot lopen; hooguit kan je hierdoor onderdruk verliezen waardoor hij slechter loopt. Deze rechterkeerring moet eigelijk een dubbele keerring zijn.
-Heb je originele pakkingen gebruikt tussen je carterhelften. Deze moet de goede dikte hebben anders komt er zijdelingse kracht op je lagers te staan.
-Zitten de lager op hun plek? Eerst moeten deze namelijk op de krukas worden gemonteerd. Dit heeft te maken met de materiaalsoort van krukas en lagerhuis (blok). Zorg ervoor dat waar de lagers op moeten, het helemaal schoon is. Wanneer een lager niet op de krukas pakt dan leg je de krukas eerst in de diepvries (minimaal half uur) En verwarm je het lager met een fohn. Kijk uit dat je hem niet verbrand. Nu kun je het lager zo op de krukas duwen en zit deze er 100% goed op. Wanneer dit dan nog afwijkt, gooi dan je krukas maar weg: dan is hij krom.
Daarna doe je de krukas in het blok en alles zou dan goed op zijn plek moeten zitten.
 
-Wheelie-Johie- 27-2-2006 14:20 Print reply

Posts: 2814
je kan ook net zo goed eerst lagers in carter doen en dan krukas die 24 uur in de vriezer heeft gelegen erin. werkt net zo prima(lees: bij mij altijd en gaat nooit fout)
die ring 19 is ook niet het belangrijkste hoor je kan de krukas ook zonder ring gewoon centreren. alleen als je een hele dikke pakking hebt dan kun je daar eventueel een ring doen.
die bus 13 maakt ook geen zak uit, je kan net zo goed een dikkere keerring erin doen.
en ik heb dat lager van je ook nog niet gezien maar was het wel een goed c3 lager? open???
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Almer 27-2-2006 14:23 Print reply

Posts: 3325
sjim (ring) moet der wel tussen... wat denk jij dat er gebeurt als een draaiend tandwiel of lager de hele tijd tegen je keerring aan zit te werken... Tevens halen deze sjims de speling eruit, wat natuurlijk ook altijd beter is
Zowiezo monteren zoals je het uitelkaar gehaald hebt, weet je ook zeker dat et goed zit

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
je kan ook net zo goed eerst lagers in carter doen en dan krukas die 24 uur in de vriezer heeft gelegen erin. werkt net zo prima(lees: bij mij altijd en gaat nooit fout)
die ring 19 is ook niet het belangrijkste hoor je kan de krukas ook zonder ring gewoon centreren. alleen als je een hele dikke pakking hebt dan kun je daar eventueel een ring doen.
die bus 13 maakt ook geen zak uit, je kan net zo goed een dikkere keerring erin doen.
en ik heb dat lager van je ook nog niet gezien maar was het wel een goed c3 lager? open???


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
-Wheelie-Johie- 27-2-2006 14:30 Print reply

Posts: 2814
het is shim... waarom draait daar een tandwiel of lager tegen je keerring keerring zit als het goed is echt niet tegen het lager aan want dan monteer je hem gewoon verkeerd!

en monteren zoals het was kan alleen er zijn nou eenmaal verbeterde technieken dus waarom zou je daar geen gebruik van maken, denk hierbij dus aan het geval dat keerringen sterker zijn geworden en je dus een grotere wang kan hebben ipv bussen ertussen werken zoals vroegah
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Almer 27-2-2006 14:36 Print reply

Posts: 3325
oke, stel: jij wilt nieuwe technieken toepassen, als je 100% zeker van je zaak wil zijn, pas het dan toe op blokken waar deze techniek standaard al op toegepast wordt, de oude blokken (honda's bv) zijn nog met de oude technieken gebouwd, dus werken ze daar ook gewoon goed mee...
tzou hetzelfde zijn als wanneer jij een turbo op een stoomtrein zou zetten beetje aparte vergelijking)
Stel: elke shim (hmm toch met H) kost de fabrikant 30 cent, en der worden 100.000 blokken gebouwd x 30 cent en 3000000 cent is 30.000 euro/gulden... moeet jij mij niet vertellen dat ze der net zo goed uit kunnen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
het is shim... waarom draait daar een tandwiel of lager tegen je keerring keerring zit als het goed is echt niet tegen het lager aan want dan monteer je hem gewoon verkeerd!

en monteren zoals het was kan alleen er zijn nou eenmaal verbeterde technieken dus waarom zou je daar geen gebruik van maken, denk hierbij dus aan het geval dat keerringen sterker zijn geworden en je dus een grotere wang kan hebben ipv bussen ertussen werken zoals vroegah



Dit bericht is gewijzigd door Almer op 27-2-2006 om 14:36 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
-Wheelie-Johie- 27-2-2006 14:42 Print reply

Posts: 2814
de 2 vergelijkingen zeggen mij al genoeg.... heel verschrikkelijk kansloos
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 4898 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved