Quote:Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
Jah ik heb het dus over de rechterkrukas lager. En kan ik zo naar de bromboer lopen en vragen of hij kan kijken oftie wel recht is?
neem gewoon een nieuwe..
uhm even en correctie: bij NSR blokken worden allebei de lagrers door het mengsel gesmeerd..
kan je lager zo in je lager zitting duwen???
zoja, dan is ie versleten en zal je er een bus in moeten laten persen.
als ik het ff zo snel lees, zal ik als ik jou was even gaamn kijken of je krukas nog wel recht is..
Nee ik moet de lagers er wel inpersen dus het is nog niet versleten.
Maare kan ik dat laten doen bij de bromboer? na laten kijken of hij nog wel recht is?
je moet niet zo koppig zijn door eerst te zeggen dat je alles wel goed hebt gemonteerd en dat het daar niet aanligt...
als het goed was gemonteerd was het nu nog goed geweest.
je lager heeft gewoon scheefgezeten. dit kan komen door je:
- lager schalen
- of krukas
- of te ruwe montage en niet te centreren na montage
ook een mogelijkheid: smeerkanaal dicht. maar dat lijkt me zeer sterk.
je keering zit ook verkeerd om. de open kant waar je de veer ziet zitten moet naar de kant toe wijzen waar de meeste druk komt te staan. de krukaskant dus.
- nu is het makkelijkte om te kijken of je krukas recht is. is die recht dan moet je naar je carterschalen kijken, zijn die goed. dan heeft het aan de montage gelegen. dat zijn de enige oplossingen
(geen idee of dit allemaal genoemd is. heb niet alles doorgelezen)
Aan de hand van dit plaatje moet er tussen de rechter krukaslager (links op het plaatje) en de rechterkeering (links op het plaatje) dus die ring (nr 13). Maar bij mtx-sh blok was het zo dat die ring pas tussen het tandwiel komt en de rechterkeering. Hoe zit dit precies? Moet ik het doen zoals op het plaatje staat of zoals het bij mtx-sh blok zo is? En wat is nr 19 eigelijk?
Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:51 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: barry
je moet niet zo koppig zijn door eerst te zeggen dat je alles wel goed hebt gemonteerd en dat het daar niet aanligt...
als het goed was gemonteerd was het nu nog goed geweest.
je lager heeft gewoon scheefgezeten. dit kan komen door je:
- lager schalen
- of krukas
- of te ruwe montage en niet te centreren na montage
ook een mogelijkheid: smeerkanaal dicht. maar dat lijkt me zeer sterk.
je keering zit ook verkeerd om. de open kant waar je de veer ziet zitten moet naar de kant toe wijzen waar de meeste druk komt te staan. de krukaskant dus.
- nu is het makkelijkte om te kijken of je krukas recht is. is die recht dan moet je naar je carterschalen kijken, zijn die goed. dan heeft het aan de montage gelegen. dat zijn de enige oplossingen
(geen idee of dit allemaal genoemd is. heb niet alles doorgelezen)
En je hebt het hier boven over centreren na montage. Wat moet ik daar bij voorstellen en hoe gaat dat in z'n werk?
Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:52 uur.
Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:56 uur.
jah die heb ik wel maar mijn keering was te klein om hem daar tussen te doen. En hier op brommerforum zeiden ze dat ik die dan wel weg kan laten. Maar ik heb al een goeie keering besteld waar hij wel tussen kan. Dus hij zat er niet tussen.
Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:58 uur.