Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukaslager krijgt geen koeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35218 - krukaslager krijgt geen koeling
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerarddg 25-2-2006 21:16 Print reply

Posts: 404
Jah ik heb het dus over de rechterkrukas lager. En kan ik zo naar de bromboer lopen en vragen of hij kan kijken oftie wel recht is?
 
gerarddg 25-2-2006 21:17 Print reply

Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


je tiept alleen maar rechter lager, welke is t nou

en je keerring zit wel verkeerd om

afbeelding

luchtdruk kan er van links naar rechts doorheen, andersom niet

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 25-2-2006 om 20:02 uur.


Dus dan heb ik nog kans ook dat ik meer compressie krijg?

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 25-2-2006 om 21:18 uur.
 
christianos 25-2-2006 21:22 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
Jah ik heb het dus over de rechterkrukas lager. En kan ik zo naar de bromboer lopen en vragen of hij kan kijken oftie wel recht is?

neem gewoon een nieuwe..

uhm even en correctie: bij NSR blokken worden allebei de lagrers door het mengsel gesmeerd..

kan je lager zo in je lager zitting duwen???

zoja, dan is ie versleten en zal je er een bus in moeten laten persen.


als ik het ff zo snel lees, zal ik als ik jou was even gaamn kijken of je krukas nog wel recht is..
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-2-2006 21:23 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
[...]


Dus dan heb ik nog kans ook dat ik meer compressie krijg?

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 25-2-2006 om 21:18 uur.



nee
 
gerarddg 25-2-2006 23:45 Print reply

Posts: 404
Nee ik moet de lagers er wel inpersen dus het is nog niet versleten.
Maare kan ik dat laten doen bij de bromboer? na laten kijken of hij nog wel recht is?
 
christianos 25-2-2006 23:47 Print reply

Posts: 20445
de betere brommerhandel kan dat wel ja...


en lager inpersen lijkt me nou ook weer erg overdreven ?

jezus, dit is je 48se topic al gebruik de search es ofzo




Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-2-2006 om 23:48 uur.
 
gerarddg 26-2-2006 10:28 Print reply

Posts: 404
Ok inpersen hoeft nou ook weer niet, maar hij gaat er in iedergeval strak in.
 
barry 26-2-2006 10:49 Print reply

Posts: 7387
je moet niet zo koppig zijn door eerst te zeggen dat je alles wel goed hebt gemonteerd en dat het daar niet aanligt...

als het goed was gemonteerd was het nu nog goed geweest.

je lager heeft gewoon scheefgezeten. dit kan komen door je:
- lager schalen
- of krukas
- of te ruwe montage en niet te centreren na montage

ook een mogelijkheid: smeerkanaal dicht. maar dat lijkt me zeer sterk.

je keering zit ook verkeerd om. de open kant waar je de veer ziet zitten moet naar de kant toe wijzen waar de meeste druk komt te staan. de krukaskant dus.

- nu is het makkelijkte om te kijken of je krukas recht is. is die recht dan moet je naar je carterschalen kijken, zijn die goed. dan heeft het aan de montage gelegen. dat zijn de enige oplossingen

(geen idee of dit allemaal genoemd is. heb niet alles doorgelezen)
 
He?
gerarddg 26-2-2006 10:50 Print reply

Posts: 404
Aan de hand van dit plaatje moet er tussen de rechter krukaslager (links op het plaatje) en de rechterkeering (links op het plaatje) dus die ring (nr 13). Maar bij mtx-sh blok was het zo dat die ring pas tussen het tandwiel komt en de rechterkeering. Hoe zit dit precies? Moet ik het doen zoals op het plaatje staat of zoals het bij mtx-sh blok zo is? En wat is nr 19 eigelijk?



Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:51 uur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
je moet niet zo koppig zijn door eerst te zeggen dat je alles wel goed hebt gemonteerd en dat het daar niet aanligt...

als het goed was gemonteerd was het nu nog goed geweest.

je lager heeft gewoon scheefgezeten. dit kan komen door je:
- lager schalen
- of krukas
- of te ruwe montage en niet te centreren na montage

ook een mogelijkheid: smeerkanaal dicht. maar dat lijkt me zeer sterk.

je keering zit ook verkeerd om. de open kant waar je de veer ziet zitten moet naar de kant toe wijzen waar de meeste druk komt te staan. de krukaskant dus.

- nu is het makkelijkte om te kijken of je krukas recht is. is die recht dan moet je naar je carterschalen kijken, zijn die goed. dan heeft het aan de montage gelegen. dat zijn de enige oplossingen

(geen idee of dit allemaal genoemd is. heb niet alles doorgelezen)


En je hebt het hier boven over centreren na montage. Wat moet ik daar bij voorstellen en hoe gaat dat in z'n werk?

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:56 uur.
 
christianos 26-2-2006 10:52 Print reply

Posts: 20445
dat is een smalle ring die daar gewoon hoort..

heeft niks met die ring in het tandwiel te maken

edit: nummer twaalf is je toerenteller aandrijf/balansasaandrijf as


en heb jij een bus in je keerring?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 26-2-2006 om 10:53 uur.
 
christianos 26-2-2006 10:54 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg



En je hebt het hier boven over centreren na montage. Wat moet ik daar bij voorstellen en hoe gaat dat in z'n werk?

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:52 uur.


het los slaan van de krukas in de lagers zodat ie nergens meer aanloopt

zie ook FAQ blok reviseren

 
gerarddg 26-2-2006 10:54 Print reply

Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
dat is een smalle ring die daar gewoon hoort..

heeft niks met die ring in het tandwiel te maken

edit: nummer twaalf is je toerenteller aandrijf/balansasaandrijf as


en heb jij een bus in je keerring?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 26-2-2006 om 10:53 uur.


Dus ik moet die ring nr 19 daar wel tussen doen? Want die zit er niet!
En ik moet dus die bus nr 13 daar ook plaatsen zoals op het plaatje staat?


Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:56 uur.
 
christianos 26-2-2006 10:56 Print reply

Posts: 20445
heb je een bus in je keerring?
 
gerarddg 26-2-2006 10:58 Print reply

Posts: 404
jah die heb ik wel maar mijn keering was te klein om hem daar tussen te doen. En hier op brommerforum zeiden ze dat ik die dan wel weg kan laten. Maar ik heb al een goeie keering besteld waar hij wel tussen kan. Dus hij zat er niet tussen.

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 26-2-2006 om 10:58 uur.
 
christianos 26-2-2006 10:58 Print reply

Posts: 20445
weg gelaten ?

hoe heb je die ruimte opgevuld??

neem ik aan wel een extra ring ering gedaan?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 26-2-2006 om 10:59 uur.
 

Dit topic is 4918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved