Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blok splijten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35192 - blok splijten
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 23-2-2006 21:07 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


dikke aap, dan gaat het op die punten toch lekken..



hangt er vanaf waar je het doet als je het bij zo'n ophangingspunt doe van je blok is er niks aan de hand en anders pleur je daar wat vloeibare pakking bij tussen

bij sommige blokken zitten er gaatjes in waar je een schroevedraaier in kan stoppen (dt bijv.)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 23-2-2006 om 21:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 23-2-2006 om 21:08 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
rubbert 23-2-2006 21:08 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



hangt er vanaf waar je het doet als je het bij zo'n ophangingspunt doe van je blok is er niks aan de hand en anders pleur je daar wat vloeibare pakking bij tussen

bij sommige blokken zitten er gaatjes in waar je een schroevedraaier in kan stoppen (dt bijv.)


 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
suzuki gt50 23-2-2006 21:10 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



hangt er vanaf waar je het doet als je het bij zo'n ophangingspunt doe van je blok is er niks aan de hand en anders pleur je daar wat vloeibare pakking bij tussen

bij sommige blokken zitten er gaatjes in waar je een schroevedraaier in kan stoppen (dt bijv.)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 23-2-2006 om 21:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 23-2-2006 om 21:08 uur.



goed bezig
 
MT70-nolimit 23-2-2006 21:11 Print reply

Posts: 4322
anders quote je jezelf ff

blok splitsen kun je het beste doen door gewoon ff een perssetje te maken waarmee je door druk op de uitgaande assen te zetten het blok uit mekaar duwd
 
gaat lang goed
renoeius 23-2-2006 21:12 Print reply

Posts: 6409
tik met een kunststofhamer een beetje op een carter. miss dat ie dan wat los komt. anders op je krukas tikken en tegelijker tijd 1 van de carters naar buiten trekken. koppelingskant gaat denk ik het makkelijkst.
 
mr. Spock 25-2-2006 11:11 Print reply

Posts: 48
de veilige manier is: ontekingplaat eraf en in de scroefgaten draadeinden draaien, een brug over de draadeinden en afdrukken op de krukas (beschadig je de afdichtingrand van je carter niet)
 
Live long and prosper..
MT70-nolimit 25-2-2006 11:12 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr. Spock
de veilige manier is: ontekingplaat eraf en in de scroefgaten draadeinden draaien, een brug over de draadeinden en afdrukken op de krukas (beschadig je de afdichtingrand van je carter niet)


dat zeg ik net
 
gaat lang goed
mr. Spock 25-2-2006 11:18 Print reply

Posts: 48
probeerde er een schetsje bij te zetten, is niet gelukt, hoe doe je dit?

 
Live long and prosper..
jeroen 25-2-2006 11:22 Print reply

Posts: 15066
wat doeje moeilijk :S beetje aan blok trekken, schroevendraaier tussen de zooi waar geen olie komt..wil prima.

hou ontsteking kant boven..pak de carters daarvast..en trek em in de lucht..beetje schudden..komt wel wa speling..en dna trek je em zo open.
 
Hier_ben_ik - Administrator 25-2-2006 14:06 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
grote schroevendraaier ertussen slaan en dan los wrikken


als dat niet lukt kun je hem ook even naar een schredder brengen zeker?
 
Members zijn vervelend :-|
zundappchef 25-2-2006 14:08 Print reply

Posts: 4082
ik denk dat je toch nog ergens een boutje vast hebt zitten mischien wel meer

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Bij Zundapp moet je even de koppeling inknijpen, dan duwt hij zichzelf los... Misschien werkt het hier ook zo?




meestal valt hij der vanzelf af bij zundapp
maar handig om te weten dat als ie wat vaster zit dat je de koppeling er voor kunt gebruiken

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 25-2-2006 om 14:12 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
Mike de klerk 25-2-2006 14:19 Print reply
Posts: 211
Ik zou zowiezo eerst ff al je olie uit je blok laten lopen (als je dat nog niet gedaan hebt). Zit een bout aan de onderkant van het blok als je die eruit draait stroomt het eruit. Deze bout zou ik er ook uit laten, ik zelf weet niet of deze vast zit aan de andere carter helft.
Je moet zowiezo nieuwe vloeibare pakking er tussen doen als je hem weer in elkaar wilt zetten.

Misschien met een luchtcompressor in dat gaatje spuiten waar die olie uitloopt? Dan krijgty egaal van binnen uit wat 'klappen'.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, ga anders even naar de dealer en vraag hoe ze het daar doen terwijl je wat onderdelen koopt. Dan heb je best kans dat ze het je vertellen.
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
Jesse-MTXsh 25-2-2006 14:25 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
grote schroevendraaier ertussen slaan en dan los wrikken


niet al te veel geweld gebruiken dat wil dit wel.
 
chineesboer 25-2-2006 14:53 Print reply

Posts: 3676
heb net nog mn mt8 blok gesplitst.. schroeven draaier boven in op verschillende plaatsen, goed tikken met de hamer, zo uit elkaar.. zonder carter te verneuken.. loopt straks weer goed zonder lekkage


Tenzij je gene kraasne op je carter wilt
 
ironbird 25-2-2006 15:21 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
Ik zou zowiezo eerst ff al je olie uit je blok laten lopen (als je dat nog niet gedaan hebt). Zit een bout aan de onderkant van het blok als je die eruit draait stroomt het eruit. Deze bout zou ik er ook uit laten, ik zelf weet niet of deze vast zit aan de andere carter helft.
Je moet zowiezo nieuwe vloeibare pakking er tussen doen als je hem weer in elkaar wilt zetten.

Misschien met een luchtcompressor in dat gaatje spuiten waar die olie uitloopt? Dan krijgty egaal van binnen uit wat 'klappen'.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, ga anders even naar de dealer en vraag hoe ze het daar doen terwijl je wat onderdelen koopt. Dan heb je best kans dat ze het je vertellen.


die bout mag erin blijven (maar wel je olie eruitdoen natuurlijk)

en vloeibare pakking "moet" is onzin. Een goede "droge" pakking is zeker goed genoeg






en idd met een schroevendraaier voorzichter wrikken (bij ophangpunt ofzo) kan helemaal geen kwaad. i.c.m. tikken op uitgaande assen met kunststof hame r
 

Dit topic is 1871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved