Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sh cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 659 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35148 - sh cilinder tunen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2222 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 21-2-2006 21:24 Print topicpost

Posts: 8825
ik heb een sh cilinder en ik wou die een beetje gaan tunen en dan wou ik weten welke kant je spoelpoorten enz uit moet dremelen en wat het simpelst is om te doen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 21-2-2006 21:25 Print reply

Posts: 13700
spoelpoorten nog wel? nja uitlaatpoort kan je breder maken en uitlaatpoort na boven halen als je het beun wil doen
 
MT70-nolimit 21-2-2006 21:25 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik heb een sh cilinder en ik wou die een beetje gaan tunen en dan wou ik weten welke kant je spoelpoorten enz uit moet dremelen en wat het simpelst is om te doen


een beetje dremelen is makkelijker gezegt dan gedaan. maak eerst een poortmap en ga dan kijken wat er verandert kan worden

in principe hoeft je het eerst alleen bij je uitlaatpoort te houden, door die breeder te maken of omhoog te brengen (hoger toerental)
 
gaat lang goed
rubbert 21-2-2006 21:26 Print reply

Posts: 8825
dus uitlaat breder en omhoog
scheelt dat veel? (kwa snelheid)

ik ben geen pro dus gewoon beetje beunen

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 21-2-2006 om 21:26 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
John Huijben 21-2-2006 21:26 Print reply

Posts: 2433
spoelpoorten heb je apart gereedschap voor nodig.
probeer eerst maar eens alleen je uitlaatpoort aan te passen.
dat scheelt al redelijk in vermogen.

als je je boring en deckheight geeft kan ik en wellicht anderen hier richtlijnen geven voor maten die je aan moet houden bij het uitfrezen van je uitlaatpoort

(ik weet trouwens niet wat je op je teller haalt, maar ik haalde met 16 keihin, proma en iets aangepaste orginele cilinder 75 km/u op de teller)

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 21-2-2006 om 21:28 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
rubbert 21-2-2006 21:28 Print reply

Posts: 8825
daar wil ik dus niet aan beginnen

dan hou ik het wel bij m'n uitlaatpoort

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 21-2-2006 om 21:28 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
MT70-nolimit 21-2-2006 21:29 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
dus uitlaat breder en omhoog
scheelt dat veel? (kwa snelheid)

ik ben geen pro dus gewoon beetje beunen


Lees eerst dit maar eens door dan:algemeen tuning topic
 
gaat lang goed
rubbert 21-2-2006 21:30 Print reply

Posts: 8825
57 pag. ben ik nog wel effe bezig

maar bedankt ga wel effe lezen

en maakt het veel verschil als je de spoelpoort in je blok uitvreesd en daar waar de cilinder op het blok komt?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 21-2-2006 om 21:38 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
rubbert 21-2-2006 23:11 Print reply

Posts: 8825
weet iemand dan wat de slag is van m'n brommer (ben namelijk bezig met zo'n poortmap)
het is een 70 cc eurocilindro met orri krukas
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
richard3 21-2-2006 23:13 Print reply

Posts: 5198
slag veranderd niet als je een krukas voor die brommer er in zet staat ergens bij gegeven van honda brommer bij info artikelen

 
op naar de grote brommers
rubbert 21-2-2006 23:13 Print reply

Posts: 8825
oh
k heb het

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 21-2-2006 om 23:16 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
T-J Tha Brom Master 22-2-2006 1:01 Print reply

Posts: 213
omhoog halen is toch in de richting van de kop? ben t ff kwijt

 
khpoppema 22-2-2006 1:20 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-J Tha Puch Master
omhoog halen is toch in de richting van de kop? ben t ff kwijt



ja

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
khpoppema 22-2-2006 1:23 Print reply

Posts: 3199
jij wlt dus een originele sh cilinder tunen.

dan zou ik ff een poort mapjes maken. daar komt wss ongeveer uit dat, je uitlaatpoort op 31 mm zit van bovenkant cil en 23 mm breed is

als je die 3 mm ophoogt dan heb je al behoorlijk wat winst
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
chineesboer 22-2-2006 10:23 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
jij wlt dus een originele sh cilinder tunen.

dan zou ik ff een poort mapjes maken. daar komt wss ongeveer uit dat, je uitlaatpoort op 31 mm zit van bovenkant cil en 23 mm breed is

als je die 3 mm ophoogt dan heb je al behoorlijk wat winst



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
weet iemand dan wat de slag is van m'n brommer (ben namelijk bezig met zo'n poortmap)
het is een 70 cc eurocilindro met orri krukas


 
richard3 22-2-2006 10:30 Print reply

Posts: 5198
er is iemandt wakker :P
mja ik zou een paar poortmapjes maken en als die overeenkomen die ff posten of naar iemandt inboxen die normaal tuned en dan zal je al weer een stuk verder zijn
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 2222 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved