Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling doet z'n werk niet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35133 - Koppeling doet z'n werk niet.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2006 22:04 Print reply

Posts: 10835
als hij daar niet tegen kan dan ist geen echte honda
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Flybike 20-2-2006 22:05 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als hij daar niet tegen kan dan ist geen echte honda



En kan iemand de werking ff uitleggen? Want is nogal moeilijk, ik zie daar cirkel en dan plaatjes^^ Maar snappet nie egt
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2006 22:09 Print reply

Posts: 10835
de vier veren drukken alle platen tegen elkaar aan waardoor het grote tanwiel van het koppelingshuis verbonden wordt met de binenste as die naar je versnellingsbak gaat.
Als je je koppeling inknijpt dan gaat de veerkracht van de platen af waardoor ze het koppelingshuis los kan draaien van het binnenwerk.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
tsxj oran 20-2-2006 22:10 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
de vier veren drukken alle platen tegen elkaar aan waardoor het grote tanwiel van het koppelingshuis verbonden wordt met de binenste as die naar je versnellingsbak gaat.
Als je je koppeling inknijpt dan gaat de veerkracht van de platen af waardoor ze het koppelingshuis los kan draaien van het binnenwerk.

en zonder olie erin zullen de koppelingsplaten niet goed van elkaar los komen en dus blijft hij rijden ook al knijp je je koppeling in
 
oud
richard3 20-2-2006 22:10 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
de vier veren drukken alle platen tegen elkaar aan waardoor het grote tanwiel van het koppelingshuis verbonden wordt met de binenste as die naar je versnellingsbak gaat.
Als je je koppeling inknijpt dan gaat de veerkracht van de platen af waardoor ze het koppelingshuis los kan draaien van het binnenwerk.

kan het niet beter uitleggen !!1

 
op naar de grote brommers
Flybike 20-2-2006 22:11 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
de vier veren drukken alle platen tegen elkaar aan waardoor het grote tanwiel van het koppelingshuis verbonden wordt met de binenste as die naar je versnellingsbak gaat.
Als je je koppeling inknijpt dan gaat de veerkracht van de platen af waardoor ze het koppelingshuis los kan draaien van het binnenwerk.



Ist normaal dat die plakken? Want heb het nie gedurfd ze uit elkaar te trekke en eens af te kuisen

En moet er in het gaatje van de lagers nog iets komen ofniet?
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2006 22:12 Print reply

Posts: 10835
dank je
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
bart de scootergek 20-2-2006 22:13 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]

kan het niet beter uitleggen !!1




post dan ook niet .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Ist normaal dat die plakken? Want heb het nie gedurfd ze uit elkaar te trekke en eens af te kuisen

En moet er in het gaatje van de lagers nog iets komen ofniet?



horen niet te plakken, vaak willen ze bij koude olie niet wel eens aan elkaar plakken, dus bij de koude start. maar zodra het opwarmt komen ze vanzelf los.

gooi er dus eens wat olie en en probeer het nog eens.
 
Honda RC-33
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-2-2006 22:15 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Ist normaal dat die plakken? Want heb het nie gedurfd ze uit elkaar te trekke en eens af te kuisen

En moet er in het gaatje van de lagers nog iets komen ofniet?



ja is vrij normaal als ze ff liggen, en je kan ze gerust uit elkaar trekken hoor, als je maar beetje voorzichtig doet en je ze niet krom gaat trekken.

en bedoel je het druklager wat in dat vierkant plaatje zit? Daar moet een "paddestoeltje" (drukstift) op wat met de smalle kant in je koppelingscarter zit.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 20-2-2006 om 22:15 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Flybike 20-2-2006 22:15 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



post dan ook niet .

[...]



horen niet te plakken, vaak willen ze bij koude olie niet wel eens aan elkaar plakken, dus bij de koude start. maar zodra het opwarmt komen ze vanzelf los.

gooi er dus eens wat olie en en probeer het nog eens.




ok bedankt.
Hoe zie je uiterlijk dat ze versleten zijn?
En nog handige tip voor aanspannen kickstarteras als je blok tssn de billen van je brommer zit?


Edit @ jozeff ja, dus dat zit snor^^

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 20-2-2006 om 22:16 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Flybike 27-2-2006 22:41 Print reply
Posts: 2120
Kheb nieuwe olie ingedaan.. Koppelingsplaten van een ander blok genomen..

Pakken nog steeds niet. Maar blok wilt nog nie deftig stationair draaien. Hoelang moet'k ongveer warmdraaien?

En iemand een normale stand voor koppelingskabel aan motorblok?
Evt fotootje hoe ut bij jou zit?
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard

Dit topic is 991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved