Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT Koppeling slipt...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1192 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35102 - DT Koppeling slipt...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikke Dennes 19-2-2006 12:22 Print topicpost

Posts: 4337
Ik heb een Yamaha DT, met het volgende probleem:

De koppeling slipt.

Ik heb al het volgende vervangen:

- Koppelingsplaten
- Olie (Valvoline 10W40)
- Drukstift

Het treed vooral op alsvolgt:
als je in een versnelling tot flink veel toeren doortrekt en je schakelt op, dan slipt hij even door en na een tijdje komt er een rateltje en trilt er iets en dan grijpt hij volledig aan.

we hebben al zonder wormpje gereden ( de koppeling grijpt dan dus zoioz maximaal aan ) en dan was het er nog, dus het probleem zit in de koppeling. Die hebben we er nu afliggen en alle spelingen enz, zijn inorde, en ook het koppelings lager is spelings vrij.

alleen de koppelings veren zijn 31mm ipv de benodigde minimale 33mm, maar ook een ander setje veren wat ik nog had liggen was ook zo kort, dus vandaar ik een beetje twijfel of deze waarde ook wel voor mijn dt van toepassing is.

Het huis, de assen e.d. zijn dus nauwelijks tot niet ingesleten... Het ziet er verders goed uit.

Dan nog even een vraagje wat er misschien mee te maken kan hebben: Hoe belangrijk is het olie schrapertje, dat in het koppelingsdeksel geschoven hoort te zitten?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen...


 
Drive it like you stole it.

Jarco 19-2-2006 12:24 Print reply

Posts: 4520
al geprobeerd met een paar ringen achter de veren?
 
MT70-nolimit 19-2-2006 12:24 Print reply

Posts: 4322
Dat is std geouwehoer bij die DT's, die hebben eigenlijk een plaat te kort
 
gaat lang goed
Dikke Dennes 19-2-2006 12:25 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
al geprobeerd met een paar ringen achter de veren?


Nee nog niet...

Is dit wel een fatsoenlijke manier om hier mee te rijden of meer om te proberen???
 
Drive it like you stole it.
Johnny B 19-2-2006 12:40 Print reply

Posts: 8381
wij hadden dus het zelfde een paar plaatjes achter de veren gaat de koppeling woest zwaar :s maar werkt wel
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Dikke Dennes 19-2-2006 12:43 Print reply

Posts: 4337
Aight...

Ringetjes misschien toch een idee?

 
Drive it like you stole it.
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-2-2006 12:58 Print reply

Posts: 10560
als een dt koppeling woest zwaar gaat heb je zo dat wormwiel kapot of drukstiftje krom
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Kees de Jong 19-2-2006 13:35 Print reply

Posts: 1881
slipt ie nog steeds als ie goed warm is?
 
7 seconden, of 21 gram
Dikke Dennes 19-2-2006 13:49 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
slipt ie nog steeds als ie goed warm is?


Ja, nog steeds... Maakt niks geen verschil.
Ik ga het is proberen met ringen onder de veren...

Zogenaamde perfecte 80cc veren voor DT van dirktimmer, van 31mm en met g??n verschil van de 50cc VERSLETEN veertjes
 
Drive it like you stole it.
Sypie_Honda 19-2-2006 13:53 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
[...]


Ja, nog steeds... Maakt niks geen verschil.
Ik ga het is proberen met ringen onder de veren...

Zogenaamde perfecte 80cc veren voor DT van dirktimmer, van 31mm en met g??n verschil van de 50cc VERSLETEN veertjes


tsja er zijn forumers bij die kapot spul aanzien voor nog goed, heb ik ook wel eens gehad bij een 18mm keihin. die was ZOGENAAMD goed

btje jammer dat jeje mede forumers moet belazeren mja.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Kees de Jong 19-2-2006 13:53 Print reply

Posts: 1881
als je zeker weet dat je platen goed zijn, ringen eronder zetten en als dat niet werkt andere kopp. kopen met meer platen
 
7 seconden, of 21 gram
cmtheman 19-2-2006 14:12 Print reply

Posts: 2710
had ik ook, maar ik heb er een extra metalen plaat tussen gezet, en daarna deed de koppeling het perfect
 
ZAC #802, KNMV #82
Dikke Dennes 19-2-2006 14:55 Print reply

Posts: 4337
Dat is indd. ook een hele goede optie...

fseend komt er nu aan getsjoekt op mijn DKW, hij had thuis perfecte ringetjes liggen dus we gaan zo weer verder...

Ik hoop 't, ik hoop 't, ik hoop 't, ik hoop 't...
 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 19-2-2006 17:33 Print reply

Posts: 4337
We zijn erachter!

Het lag dus toch aan te slappe veren!

We hebben de veren tot 33mm opgehoogd met ringetjes, en het is nu al nagenoeg over!
Ik ga dus sowieso nog 80cc veren bestellen bij een bedrijf, zodat ik dit keer niet geld betaal voor zooi waar ik niks aan heb... Dan moet het 100% zeker verholpen zijn!

Iedereen bedankt voor de goede hulp!
 
Drive it like you stole it.
hond mb 19-2-2006 17:36 Print reply

Posts: 528
kunnen wel die veren zijn gewoon paar nieuwe veertjes kopen
had ik ook. dt heeft ongeloofige kut koppeling
 
Dikke Dennes 19-2-2006 17:39 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hond mb
kunnen wel die veren zijn gewoon paar nieuwe veertjes kopen
had ik ook. dt heeft ongeloofige kut koppeling


't Is inderdaad een groot minpunt van de DT ja...
Gek, want de Fs1 met nagenoeg dezelfde koppeling heeft hier eigenlijk nooit last van, met welk vermogen dan ook...
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 2184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved