Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - schakel of automaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3508 - schakel of automaat
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedYveS 12-4-02?09:09 Print reply
Posts: 1644
`FUCK YOU dat word hier NIET gepost!!!!!! :p :p
 
Sneks 12-4-02?10:30 Print reply
Posts: 2499
wat ik vooral jammer vind is dat er voor nsr50 blokken bv geen cilinders zijn met vlinderpoorten of fluitpoorten. Voor aprilia's en derbi's en piaggio en minarelli blokken is dat er allemaal wel. En dat is nog betaalbaar ook (bv een airsal t6). Het enige grote voordeel van honda's is dat als je echt heel hard wil je er gewoon een 80 blok onder kunt hangen. Hoewel dat meestal ookal niet enorm hard gaat omdat er bijna bv. geen goede uitlaten voor te krijgen zijn.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Steve_ZHC 12-4-02?09:56 Print reply

Posts: 2716
voordelen automaat (scooterautomaat dan, de rest is poep, behalve pech, dat kun nog lekker opfokken met 70cc e.d.):
*lekker makkelijk in de stad, *trekt vrij hard op
Nadelen:
*lelijk (behalve Aerox), *plastic kappen die je om de oren vliegen als je op je bek gaat, *zuipt als de tyfus(onbegrenst met snelle uitlaat, top 75/80 ?chte km ,rijdt je al 1 op 15 omdat je altijd met volle toeren wegrijdt), *slechte wegligging ivm de kleine wieltjes en klote achtervering, *zorgwekkende stuur-eigenschappen, *alles is veel te klein om aan te sleutelen, het breekt allemaal zo af.
Er zijn vast wel meer voor en vooral veel meer nadelen aan scooters.

Schakels :
Voordelen:
*indien goed opgevoerd, trek je v?t hard op, *geen gezeik met rolletjes, veertjes en andere bendes, gewoon 2 tandwielen en 1 goede ketting, *schakelen gaat nooit vervelen, MT MB MTX TS TSX e.d. hebben geen/weinig kappen, dus je kunt lekker schuiven(het is maar wat je fijn vind) zonder echt schade te hebben, *spotgoedkope onderdelen (70cc cilinder vanaf maar 100 GULDEN!!!), *toppie wegligging, *verbruik met 70cc is ong 1 op 20 als je een beetje rustig rijdt, en dan nog rijdt je vrij hard...
Natuurlijk kan ik v??l meer voordelen noemen, maar dat is echt te veel...(om te bedenken en om neer te typen)
Nadelen:
Die van ons zijn oud, dus vaak kapot.
De nieuwere zijn semi-scooters en dus DUUR.
 
-Zeroed in- 12-4-02?12:06 Print reply

Posts: 3255
Quote:
FUCK YOU dat word hier NIET gepost!!!!!!


al ist alleen maar om ze uit te lullen
 
Neonlampje 12-4-02?12:18 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

`FUCK YOU dat word hier NIET gepost!!!!!! :p :p

jajaj jjjajjiejijijijij met je oooowtooo!!!
hoerrrrrrrr

hmm mbracerolledig mee eens, behalve dat aerox ook dikke poep is..
pech roelt zwaar tievus hard
 
MB50TUNED 12-4-02?12:16 Print reply
Posts: 1054
:p echt weer een lompe kutdiscussie.

argumenten slaan weer nergens op als gewoonlijk.

bv

scooters zijn gemaakt om 2 jaar mee te gaan. Als je zoiets schrijft ben je eerder zelf gemaakt om 2 jaar mee te gaan en allang afgeschreven..

honda's zijn oud en gaan dus snel kapot. Als je een prutser bent en alles half doet gaat er veel kapot. Maar als je gewoon netjes werkt en alles goed oplost heb je nergens last van.ik heb bijna nooit problemen gehad met mijn mb in jaren tijd.

maar een paar dingen;

- bigend lager kapot, best vreemd he met een m6 moer en je carter een getunede 70 cc starten met 24 mm.

- schokbreker gebroken, was wel logisch, met eensnelheid van ruim 80 over een verkeersdremper van 30 cm hoog met iemand achterop.

- 2 keer lekke band, zat een spijker in band, best vreemd dat hij dan lek gaat.

Als iemand scooter wil rijden laat hem dat dan lekker doen als hij dat leuk vind, houd een keer op met dat gezeik.

En als je er wat tegen hebt, kom dan met goede argumenten en niet met gelul!

Ik kiestrouwens liever niet, ik heb liever een mb en nrg oid. Komt nog wel een keer...
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
styliz 12-4-02?13:16 Print reply
Posts: 72
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-?.

Quote:
FUCK YOU dat word hier NIET gepost!!!!!!


al ist alleen maar om ze uit te lullen

er valt weinig eruit te lullen, iedereen wil wat anders. Klaar, als iemand scootertje koopt omdat het makkelijk is en omdat ie rbij wilt horen, moet ie dat zelf weten. Wat valt er te lullen dan?


 
nsr?........... ;)
Blukaap 12-4-02?13:59 Print reply

Posts: 10006
Ik vind dat argument dat scooters een kutwegligging hebben wel erg beroerd, die dingen kun je mee gooien en smijten dat het niet normaal is.
En in de stad is het ook wel fijn, scheelt weer schakelen.

Nadeel vind ik dat je ze veeeeel minder goed op een willekeurige snelheid kan houden (lees: fietssnelheid), dit lukt me met m'n MT veeeel beter.

Enige echte nadeel aan oudere schakels vind ik dat nieuwe onderdelen lastiger te vinden zijn en de cilinders wat minder goed, maar verder, niks mis mee (mits je zelf kan sleutelen).

Beiden hebben hun voordelen en ik zou d'r opzich weinig tegen hebben om er ook een scooter als onbegrensd stadsdingetje bij te hebben.
 
Bastila is lief
Woeter 12-4-02?17:42 Print reply

Posts: 2832
het grootste voordeel van skoeters vind ik nog de bergruimte! dat roels zeker, dat mis ik het meest op mijn schakel.
verder is een skoeter erg makkelijk onbegrensd te maken, zonder er geld in te steken
 

Dit topic is 1630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved