Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ombouw naar Sm...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #35067 - Ombouw naar Sm...
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
Dit topic is 6098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 16-3-2006 20:05 Print reply

Posts: 2468
Praten jullie lekker waar jullie over willen praten
Prima onderwerp toch?

Enne mijn 300 moet 100uur met een zuiger kunnen doen als je ermee crosst, op straat zal dit dus n?g wel minder zijn.
Zal waarschijnlijk om het half jaar de zuiger vervangen enja, daar wil ik wel 120 euro voor neertellen.
Moet zeggen dat het wel geweldig bruut rijdt hoor met zo'n 300 op straat, in ze 1,2,3,4,5,6 hoppa op ze achterwiel, no big job
En dan die powerband nog, whoooaaaa

En @ Martijn, dat kenteken komt er idd wel, daar heb ik wel vertrouwen in. iig eerst maar eens wat rondjes knallen op het circuit
 
Ollie 16-3-2006 20:08 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]



crf is toevallig wel 1 van de snelste 4 takters


Fout:P Neem 'n YZF, oud type 2001 d8 ik.
Die knallen als de motherfocker omdat ze namelijk geen gescheiden bakolie/smering hebben (dat hebben de Crf's wel), Yamaha maakte toen nog gebruik van simpele techniek waarbij ijzerschraapsel uit de versnellingsbak ook mooi de cilinder in kwam
Maar doordit niet-gescheiden systeem waren ze wel beresnel, al liepen ze wel gauw kapot en dat heb ik mogen ervaren
(Kwam dan wel door een gebroken koppelingsplaat, maar dat weet niemand, ssst:P)

 
bart de scootergek 16-3-2006 20:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Praten jullie lekker waar jullie over willen praten
Prima onderwerp toch?

Enne mijn 300 moet 100uur met een zuiger kunnen doen als je ermee crosst, op straat zal dit dus n?g wel minder zijn.
Zal waarschijnlijk om het half jaar de zuiger vervangen enja, daar wil ik wel 120 euro voor neertellen.
Moet zeggen dat het wel geweldig bruut rijdt hoor met zo'n 300 op straat, in ze 1,2,3,4,5,6 hoppa op ze achterwiel, no big job
En dan die powerband nog, whoooaaaa

En @ Martijn, dat kenteken komt er idd wel, daar heb ik wel vertrouwen in. iig eerst maar eens wat rondjes knallen op het circuit



nja, een ander nadeel is het erg hoge benzineverbruik van een 2-takt .

ik heb zelf heel lang zitten twijfelen tussen een cr250 en mijn huidige xr250, uiteindelijk toch de xr250 gekozen, en niet omdat die mooier is maar oa geen gezeik met verzekering ( 25kw gedoe ) stukje lager verbruik en ik kon er redelijk goedkoop aankomen.

ik heb ook een tokico 4-zuiger

 
Honda RC-33
Johnny B 16-3-2006 20:10 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Praten jullie lekker waar jullie over willen praten
Prima onderwerp toch?

Enne mijn 300 moet 100uur met een zuiger kunnen doen als je ermee crosst, op straat zal dit dus n?g wel minder zijn.
Zal waarschijnlijk om het half jaar de zuiger vervangen enja, daar wil ik wel 120 euro voor neertellen.
Moet zeggen dat het wel geweldig bruut rijdt hoor met zo'n 300 op straat, in ze 1,2,3,4,5,6 hoppa op ze achterwiel, no big job
En dan die powerband nog, whoooaaaa

En @ Martijn, dat kenteken komt er idd wel, daar heb ik wel vertrouwen in. iig eerst maar eens wat rondjes knallen op het circuit



met 120 euro ben je niet klaar, wil je beetje goed merk hebben

Dit bericht is gewijzigd door Johnny B op 16-3-2006 om 20:15 uur.
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Kampersjaak 16-3-2006 20:12 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
[...]


Fout:P Neem 'n YZF, oud type 2001 d8 ik.
Die knallen als de motherfocker omdat ze namelijk geen gescheiden bakolie/smering hebben (dat hebben de Crf's wel), Yamaha maakte toen nog gebruik van simpele techniek waarbij ijzerschraapsel uit de versnellingsbak ook mooi de cilinder in kwam
Maar doordit niet-gescheiden systeem waren ze wel beresnel, al liepen ze wel gauw kapot en dat heb ik mogen ervaren
(Kwam dan wel door een gebroken koppelingsplaat, maar dat weet niemand, ssst:P)



z'n gescheiden systeem leverd volgens jou dus in op vermogen??
lijkt mij niet.
maargoed zal wel zo zijn.
 
oderint dum metuant
mcdronkz 16-3-2006 20:12 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


z'n gescheiden systeem leverd volgens jou dus in op vermogen??
lijkt mij niet.
maargoed zal wel zo zijn.


die link leg ik ook niet helemaal.
 
Ollie 16-3-2006 20:13 Print reply

Posts: 2468
Voor mijn GG haal ik in duitsland een prima zuigertje voor die 120 euro, al dan niet met pakkingen (in NL kan ik het niet eens krijgen:P)
Maar in principe heb je bij 't vervangen alleen een nieuwe voetpakking nodig.

Jammer van een 2 takt is inderdaad het hoge verbruik, denk dat ik niet beter rijd dan 1:15 op straat.
Terwijl mijn YZF in tegenstelling tot mijn vorige 125's verdomde zuinig was.
 
Ollie 16-3-2006 20:16 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


die link leg ik ook niet helemaal.


Nee, het ligt wat ingewikkelder. Maar het is wel een van de factoren die meespeelt.
Jullie kennen vast wel het dry-sump en wet-sump idee?
Dat heeft betrekking tot die gescheiden carters.
Maar goed, dit is ook wat een 'expert' mij vertelde, natuurlijk niet op mijn eigen bevindingen.


 
bart de scootergek 16-3-2006 20:16 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Voor mijn GG haal ik in duitsland een prima zuigertje voor die 120 euro, al dan niet met pakkingen (in NL kan ik het niet eens krijgen:P)
Maar in principe heb je bij 't vervangen alleen een nieuwe voetpakking nodig.

Jammer van een 2 takt is inderdaad het hoge verbruik, denk dat ik niet beter rijd dan 1:15 op straat.
Terwijl mijn YZF in tegenstelling tot mijn vorige 125's verdomde zuinig was.



ik denk dat als je 1:15 haalt je erg tevreden mag zijn, als je het al haalt :p.
 
Honda RC-33
Johnny B 16-3-2006 20:17 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Voor mijn GG haal ik in duitsland een prima zuigertje voor die 120 euro, al dan niet met pakkingen (in NL kan ik het niet eens krijgen:P)
Maar in principe heb je bij 't vervangen alleen een nieuwe voetpakking nodig.

Jammer van een 2 takt is inderdaad het hoge verbruik, denk dat ik niet beter rijd dan 1:15 op straat.
Terwijl mijn YZF in tegenstelling tot mijn vorige 125's verdomde zuinig was.

klopt kop lekker op de cilinder laten zitten
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Johnny B 16-3-2006 20:18 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
[...]


Nee, het ligt wat ingewikkelder. Maar het is wel een van de factoren die meespeelt.
Jullie kennen vast wel het dry-sump en wet-sump idee?
Dat heeft betrekking tot die gescheiden carters.
Maar goed, dit is ook wat een 'expert' mij vertelde, natuurlijk niet op mijn eigen bevindingen.



die 2005 yzf's springen de hele tijd uit de versnelling
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Ollie 16-3-2006 20:18 Print reply

Posts: 2468
Centjes besparen hea
enne 2005YZF uit de versnelling springen?
Gaar, had mijne nooit last van, was dan ook geen 2005 maartoch:P
msschien moet ze toch maar weer de niet-gescheiden carters toepassen

Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 16-3-2006 om 20:25 uur.
 
Oonzen Ad 17-3-2006 18:47 Print reply

Posts: 3807
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FoX-racing
ga je met dit ding op circuit rijden of wil je hem op kenteken gaan zetten?

t' stuur steekt uit??? oonzen ad ik weet niet wat jij gedronken/gegeten hebt maar dat is niet goed geweest

ik bedoel dat ie zo hoog zit.. vind het stuur niet zo mooi..
verder ?cht niks te klagen man.. vind em echt geil
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
renoeius 18-3-2006 13:12 Print reply

Posts: 6409
in real life is ie veeeel mooier
die voorband is wel echt ziek . dat wordt goed warm rijden wil je wat grip hebben.

maak snel af dat apparaat, ik wil ook een keer rijden
 

Dit topic is 6098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved