Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ombouw naar Sm...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #35067 - Ombouw naar Sm...
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 16-3-2006 19:30 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
17" Excel velgen
giga demper
LC
4-takt
radiale rempomp, olivier
handkappen
giga wave-disk
USD

vind dit eigenlijk wel de kenmerken van een 'echte' sm


dat vind ik nou niet echt de definitie van een sm, tegendeel juist

dit is een poserfiets

sm is gemaakt om te vallen, en moet vermogen hebben, daarom vind ik een 2takt beter voor SM werk :P

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 16-3-2006 om 19:31 uur.
 
mcdronkz 16-3-2006 19:31 Print reply

Posts: 32777
een sm met LC is nou niet bepaald een poserfiets
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 19:32 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
17" Excel velgen
giga demper
LC
4-takt
radiale rempomp, olivier
handkappen
giga wave-disk
USD

vind dit eigenlijk wel de kenmerken van een 'echte' sm


nou het enige wat er bij mij mist is de LC...en waarom maakt d?t een echte SM?

SM is niet alleen de machine, SM is ook wat er ?chter de machine steekt...elke heaumeux kan een fabrieksklare SM kopen, maar dan ben je in mijn ogen een neppert

edit: zo kan ik trouwens nog wat dingen bedenken...een ?chte sm heeft niet alleen 17" maar alleen 17" excel velgen...de rest is ripoff...

olivier, ik denk wel dat je em op kenteken kunt krijgen...als ie ooit op kenteken heeft gestaan...rdw is sowieso niet echt slim want ik heb ze ook al een keer mooi te pakken gehad...

Probleem zal echter het vermogen worden...300cc tweetakt gaat dik over de 0.16kw/kg heen... maar misschien krijg je de rdw zover om er een laag vermogen op te zetten



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 16-3-2006 om 19:33 uur.
 
Too cool for school!
renoeius 16-3-2006 19:32 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


dat vind ik nou niet echt de definitie van een sm, tegendeel juist

dit is een poserfiets

sm is gemaakt om te vallen, en moet vermogen hebben, daarom vind ik een 2takt beter voor SM werk :P

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 16-3-2006 om 19:31 uur.


daar heb je wel gelijk in. toch blijf ik het geluid van een lekkere 4-takt sm heerlijk

maar een 2-takt jankt ook wel lekker
 
renoeius 16-3-2006 19:34 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


nou het enige wat er bij mij mist is de LC...en waarom maakt d?t een echte SM?

SM is niet alleen de machine, SM is ook wat er ?chter de machine steekt...elke heaumeux kan een fabrieksklare SM kopen, maar dan ben je in mijn ogen een neppert




that's true, een sm uit zo uit de winkel kopen is niet leuk. je moet kunnen zien dat iemand er veel werk en tijd in heeft gestoken. niet alles moet 1,2,3 passen.

dronkz de anti LC man :P

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 16-3-2006 om 19:36 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 19:35 Print reply

Posts: 9841
2takt --> cross
4takt --> asfalt.

sm rijdt 70% asfalt, dus 4takt

 
Too cool for school!
Leen 16-3-2006 19:35 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
2takt --> cross
4takt --> asfalt.

sm rijdt 70% asfalt, dus 4takt




stil stronthoer :P

2takt en 4takt ontloopt mekaar niet veel kwa kosten en onderhoud, dus dan ga ik toch echt voor de 2 takt die wel vermogen heeft :P

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 16-3-2006 om 19:36 uur.
 
mcdronkz 16-3-2006 19:36 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


that's true, een sm uit zo uit de winkel kopen is niet leuk. je moet kunnen zien dat iemand er veel werk en tijd in heeft gestoken. niet alles moet 1,2,3 passen.


nah, als jij een vertemati bij mij aflevert ben ik dik tevreden hoor. daarvoor ga ik zelf niet aan het werk.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 19:36 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


that's true, een sm uit zo uit de winkel kopen is niet leuk. je moet kunnen zien dat iemand er veel werk en tijd in heeft gestoken. niet alles moet 1,2,3 passen.


daarom...meer respect voor een lelijke SM waar veel werk in is gestoken dan een papzak met een fabriekssm die em elke week naar de dealer brengt omdat zn electrische start het niet goed genoeg doet.

over elektrische start gesproken...imho nog het meest gay van alles, echte mannen kicken...de mietjes breken hun poot aan de kickstarter (bij viertakt dan) hoewel elektrische start misschien wel leuk is als je in een race op je bek gaat en je weer snel op weg kunt...maar dan nog.

 
Too cool for school!
mcdronkz 16-3-2006 19:37 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



stil stronthoer :P

2takt en 4takt ontloopt mekaar niet veel kwa kosten en onderhoud, dus dan ga ik toch echt voor de 2 takt die wel vermogen heeft :P

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 16-3-2006 om 19:36 uur.


cr450f heeft ook 50 pk ofzo, dus dat is ook crap.
 
Leen 16-3-2006 19:38 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


cr450f heeft ook 50 pk ofzo, dus dat is ook crap.



en een cr250 heeft al 60 pk, dus niks crap :P
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 19:38 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



stil stronthoer :P

2takt en 4takt ontloopt mekaar niet veel kwa kosten en onderhoud, dus dan ga ik toch echt voor de 2 takt die wel vermogen heeft :P

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 16-3-2006 om 19:36 uur.


dude...wat wil je? een CR500?...dat ben je ook zat na een tijdje hoor..

en als jij altijd een flesje olie bij je wilt hebben...

cr500 is imho trouwens de enige fullcross tweetakt waarmee ik uberhaupt de weg op zou gaan, die draaien zo weinig toeren dat het voor geen drol slijt..maar als je met een 125/250 op de weg gaat knallen...dan vreet ie zuigers als viola holt koekjes.

 
Too cool for school!
renoeius 16-3-2006 19:40 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


dude...wat wil je? een CR500?...dat ben je ook zat na een tijdje hoor..

en als jij altijd een flesje olie bij je wilt hebben...

cr500 is imho trouwens de enige fullcross tweetakt waarmee ik uberhaupt de weg op zou gaan, die draaien zo weinig toeren dat het voor geen drol slijt..maar als je met een 125/250 op de weg gaat knallen...dan vreet ie zuigers als viola holt koekjes.



bij de aanschaf van de motor meteen een doos zuigers bestellen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 19:40 Print reply

Posts: 9841
ben trouwens weer weg moet mn vliegboot afmaken.

 
Too cool for school!
Leen 16-3-2006 19:41 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


dude...wat wil je? een CR500?...dat ben je ook zat na een tijdje hoor..

en als jij altijd een flesje olie bij je wilt hebben...

cr500 is imho trouwens de enige fullcross tweetakt waarmee ik uberhaupt de weg op zou gaan, die draaien zo weinig toeren dat het voor geen drol slijt..maar als je met een 125/250 op de weg gaat knallen...dan vreet ie zuigers als viola holt koekjes.




nee ik zou een cr250 nemen, 500 is te oncontroleerbaar denk ik.

en een 250 met een normale tandwiel verhouding vreet 1 zuiger in d4e 3 maanden ofzo bij normaal gebruik, dus dat is best te doen
 

Dit topic is 6147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved