Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mini-bike sneller maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35061 - mini-bike sneller maken
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 10095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lemmuh 19-2-2006 15:56 Print reply

Posts: 314
heb eindelijk mijn kettingzaag carb is er een van een mac cullog nog iets, zown geel geval.. alleen nu nog de hele zooi passend krijgen

Ook heb ik gister carbon membraamplaatje gemonteerd, het scheelt wel iets in gas reactie... hij lijkt in elk geval pittiger
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
markpuch 19-2-2006 16:17 Print reply

Posts: 454
ik heb een opvoertip boor het spruitstuk uit en maak de i uitlaat poort van de cilinder breeder en ontgrens de uitlaat helemaal maak hem helemaal leeg en de cabs zijn volgens mij dellorto dat weet ik zeker zijn groteren voor bij de brommer boer ze lijken op die van rs 50 probeer ook eens powerfiltertje



Dit bericht is gewijzigd door markpuch op 19-2-2006 om 16:44 uur.
 
User 927 19-2-2006 16:41 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markpuch
ik heb een opvoertip boor de caberateur en spruitstuk uit en maak de in en uitlaat poorten van de cilinder breeder en ontgrens de uitlaat helemaal maak hem helemaal leeg

Dit bericht is gewijzigd door markpuch op 19-2-2006 om 16:21 uur.



Een carburateur uitboren is funest voor je flow, zou het niet doen. In het beste geval rijd hij nog ongeveer hetzelfde. Kun je er beter een ori carbje van een andere brommer op pas maken, 16mm is zat.

Verder inderdaad uitlaatpoort hoger maken en op 67% van de boring brengen. Inlaat niet teveel aanzitten als je niet weet wat je doet

En voor die uitlaat: Maak er een puch uitlaat oid op pas, altijd beter dan die ori Chinese zooi.
 
Lemmuh 20-2-2006 1:03 Print reply

Posts: 314
ja ik heb een oude proma lowboy twinner liggen, deze ga ik op de een of andere manier omlassen en eronder bouwen, enige probleem is dat het nogal een behoorlijke uitlaat is die net wel net niet onder de kappen passen, en als die uitlaat net onder de kap doorloopt wordt het allemaal beetje heet daar vrees ik... maar we kijken wel of die prul ertussen past en anders dan moet ik iets anders bedenken

En als carburateur gebruik ik zown kettingzaag geval, is ideaal omdat je hoge en lage toerentallen kunt afstellen maar vooral omdat ik er een heb liggen alleen past die niet zo op mijn spruitstuk, maar nu heb ik op www.multibike.nl zown carb setje gezien van walbro en das ook kettingzaagcarburateur alleen zitten de 2 bouts-bevestiging even ver uiteen als mijn huidige spruitstuk en dit scheelt een hoop gezeik en vooral omdat ik weet dat dit ook echt te koop is dus ook waarschijnlijk ECHT zal werken

Dit bericht is gewijzigd door Lemmuh op 20-2-2006 om 1:06 uur.
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
markpuch 20-2-2006 10:51 Print reply

Posts: 454
zet dit erop http://www.multibike...2366&intCatID=32 kan handig zijn
 
KawaRob 20-2-2006 10:57 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markpuch
zet dit erop http://www.multibike...2366&intCatID=32 kan handig zijn


kun je da nie btr op een brommer zette
 
markpuch 20-2-2006 11:13 Print reply

Posts: 454
kan ook
 
The Catfish 20-2-2006 11:15 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KawaRob
[...]


kun je da nie btr op een brommer zette


het is speciaal voor een minibike.
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
Lemmuh 20-2-2006 16:26 Print reply

Posts: 314
tsjah dan kan ik um net zo goed gewoon meteen na de oud ijzerboer brengen....


En sowieso ist dan alleen piek-vermogen. Moet constant vermogen royaal omhoog hebben... piek vermogen is ook onvoorspelbaar en daar hou ik eigenlijk niet zo van

Dit bericht is gewijzigd door Lemmuh op 20-2-2006 om 16:27 uur.
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Lemmuh 21-2-2006 23:42 Print reply

Posts: 314
heb vandaag een vervroegingsspie gehaald bij de brommerboer, ontsteking wordt nu ongeveer 8 graden vervroegd en ook dit levert een behoorlijk verschil op, reageert vlotter op het gas en wil nu veeeeel meer, dus nu is het wachten op mijn carburateur
, die ik had past voor geen meter en membraam bleek gescheurd te zijn

Dit bericht is gewijzigd door Lemmuh op 21-2-2006 om 23:43 uur.
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Lemmuh 16-3-2006 21:59 Print reply

Posts: 314
eindelijk weer een beetje vooruitgang
Heb nu 3 carburateurs waarvan ik er 2 te danken heb aan "Bereheer"


carburateur 1 (komt van Mc Culloch kettingzaag)



Carburateur 2 (kleine Walbro)



carburateur 3 (grote walbro)



Sorry dat de foto's niet zo heel duidelijk zijn, als mijn eigen camera weer terug is zal ik nog een x duidelijk foto's maken

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Dit topic is 10095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved