Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder Derbi Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35040 - Cilinder Derbi Senda
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yacko 15-2-2006 21:38 Print topicpost

Posts: 157
Ik heb een Gilera Rcr (derbi senda)
Het gedonder begon een paar weken geleden, hij startte slecht, het was later zo erg dat hij helemaal niet wilde starten (ook niet met lopen)
Van alles geprobeerd, carburateur schoongemaakt, nieuwe bougi, niks hielp. Gisteren heb ik de cilinder er maar eens afgehaald om te kijken of de zuigerveren nog goed waren, ook daar was alles in orde. Ik om nieuwe pakkingen, en de cilinder er terug opgezet. Toen wilde hij na aanlopen redelijk lopen. Toen ik vanmorgen naar school wilde, startte hij in 1x kicken, wat normaal is, dus ik dacht: het is in orde. Ik wil op school vertrekken, WEER niet starten... Ik poos gewacht, en toen na heel veel rennen startte hij. Ik rijdt naar huis, en onderweg valt hij stil, weer niet meer aan de gang te krijgen. Daarnet de uitlaat erafgehaald, deze bleek vol koelvloeistof te zitten, niet bepaald gezond dus. Maar er zitten geen scheuren of andere gebreken in de cilinder, dus zou het misschien kunnen dat de cilinder niet strak genoeg is vastgedraaid? Ik heb dit nog nooit eerder vastgedraaid, dus moet ik de cilinder HEEL vast draaien, of gewoon vast?
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden en of er misschien nog iemand iets weet wat er mis kan zijn

Bedankt alvast voor de reacties
Ltr Yacko
 
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run

jeffreyyy 15-2-2006 21:40 Print reply

Posts: 1634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yacko
Ik heb een Gilera Rcr (derbi senda)
Het gedonder begon een paar weken geleden, hij startte slecht, het was later zo erg dat hij helemaal niet wilde starten (ook niet met lopen)
Van alles geprobeerd, carburateur schoongemaakt, nieuwe bougi, niks hielp. Gisteren heb ik de cilinder er maar eens afgehaald om te kijken of de zuigerveren nog goed waren, ook daar was alles in orde. Ik om nieuwe pakkingen, en de cilinder er terug opgezet. Toen wilde hij na aanlopen redelijk lopen. Toen ik vanmorgen naar school wilde, startte hij in 1x kicken, wat normaal is, dus ik dacht: het is in orde. Ik wil op school vertrekken, WEER niet starten... Ik poos gewacht, en toen na heel veel rennen startte hij. Ik rijdt naar huis, en onderweg valt hij stil, weer niet meer aan de gang te krijgen. Daarnet de uitlaat erafgehaald, deze bleek vol koelvloeistof te zitten, niet bepaald gezond dus. Maar er zitten geen scheuren of andere gebreken in de cilinder, dus zou het misschien kunnen dat de cilinder niet strak genoeg is vastgedraaid? Ik heb dit nog nooit eerder vastgedraaid, dus moet ik de cilinder HEEL vast draaien, of gewoon vast?
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden en of er misschien nog iemand iets weet wat er mis kan zijn

Bedankt alvast voor de reacties
Ltr Yacko


uitkijken dat je niet TE vast doet want toen ik me cilinder eraf wou halen was dat moertje vast geroest en draaide ik dus het tapeind los...

 
Speakerfreak 15-2-2006 21:42 Print reply

Posts: 4941
wat niet meer pecies wat juiste aanhaalmoment was maar dat weet iemand anders vast wel, ding moet wel echt vast zitten aangezien alles natuurlijk wel een beetje in de pakkingen gedrukt moet worden, en vooral belangrijk dat alle 4 de moeren gelijkmatig vast zitten
 
Vieze naaiers hier
Marko 15-2-2006 21:43 Print reply

Posts: 1521
je meot em kruislings vast zetten als goed is

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 15-2-2006 om 21:43 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Yacko 15-2-2006 21:43 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
wat niet meer pecies wat juiste aanhaalmoment was maar dat weet iemand anders vast wel, ding moet wel echt vast zitten aangezien alles natuurlijk wel een beetje in de pakkingen gedrukt moet worden, en vooral belangrijk dat alle 4 de moeren gelijkmatig vast zitten


Dat moment wou mijn vader ook perse weten... K hoop dat iemand het hier weet

 
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-2-2006 21:46 Print reply

Posts: 10560
m6 = 12 nm
m8 = 28 nm
m7 hiertussen
dacht ik
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
HONDARACINGTEAM 15-2-2006 21:50 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
m6 = 12 nm
m8 = 28 nm
m7 hiertussen m7 20 dus
dacht ik


 
Yacko 15-2-2006 21:50 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
m6 = 12 nm
m8 = 28 nm
m7 hiertussen
dacht ik

HEEL erg bedankt
maar toch... Iemand die dit kan bevestigen?
 
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-2-2006 21:51 Print reply

Posts: 10560
bijvoorbeeld 18 licht er ook tussen , weet niet zeker of het leniair oid is
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Speakerfreak 15-2-2006 21:53 Print reply

Posts: 4941
stond mij wel 20 bij maar wist het zo niet zeker dat ik het niet zei, maar zal dus wel kloppen
 
Vieze naaiers hier
Yacko 15-2-2006 21:56 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
bijvoorbeeld 18 licht er ook tussen , weet niet zeker of het leniair oid is

K ben ff weze meten, en t is m6... dus 12 nm?
k wil t wel ff zeker weten, voordat ik t kapoet draai
 
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-2-2006 21:57 Print reply

Posts: 10560
naar mijn weten is derbi geen m6 .
ik denk m8
en heel mischien m7
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-2-2006 21:58 Print reply

Posts: 13700
m7 op nieuwere blokken oudere is m6
 
Yacko 15-2-2006 22:04 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
m7 op nieuwere blokken oudere is m6

m7... ik post zo ff pic

 
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run
mulder 15-2-2006 22:05 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yacko
[...]

m7... ik post zo ff pic



m7 bestaat dat:P
 
Terror 15-2-2006 22:06 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
m7 op nieuwere blokken oudere is m6




ik heb ook m7 en heb oudste model gpr dus volgens mij is alles m7
 

Dit topic is 6951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved