Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35040 - Cilinder Derbi Senda
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 6951 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Yacko |
15-2-2006 21:38 |
Posts: 157 |
Ik heb een Gilera Rcr (derbi senda)
Het gedonder begon een paar weken geleden, hij startte slecht, het was later zo erg dat hij helemaal niet wilde starten (ook niet met lopen)
Van alles geprobeerd, carburateur schoongemaakt, nieuwe bougi, niks hielp. Gisteren heb ik de cilinder er maar eens afgehaald om te kijken of de zuigerveren nog goed waren, ook daar was alles in orde. Ik om nieuwe pakkingen, en de cilinder er terug opgezet. Toen wilde hij na aanlopen redelijk lopen. Toen ik vanmorgen naar school wilde, startte hij in 1x kicken, wat normaal is, dus ik dacht: het is in orde. Ik wil op school vertrekken, WEER niet starten... Ik poos gewacht, en toen na heel veel rennen startte hij. Ik rijdt naar huis, en onderweg valt hij stil, weer niet meer aan de gang te krijgen. Daarnet de uitlaat erafgehaald, deze bleek vol koelvloeistof te zitten, niet bepaald gezond dus. Maar er zitten geen scheuren of andere gebreken in de cilinder, dus zou het misschien kunnen dat de cilinder niet strak genoeg is vastgedraaid? Ik heb dit nog nooit eerder vastgedraaid, dus moet ik de cilinder HEEL vast draaien, of gewoon vast?
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden en of er misschien nog iemand iets weet wat er mis kan zijn
Bedankt alvast voor de reacties
Ltr Yacko
|
|
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run |
|
jeffreyyy |
15-2-2006 21:40 |
Posts: 1634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yacko
Ik heb een Gilera Rcr (derbi senda)
Het gedonder begon een paar weken geleden, hij startte slecht, het was later zo erg dat hij helemaal niet wilde starten (ook niet met lopen)
Van alles geprobeerd, carburateur schoongemaakt, nieuwe bougi, niks hielp. Gisteren heb ik de cilinder er maar eens afgehaald om te kijken of de zuigerveren nog goed waren, ook daar was alles in orde. Ik om nieuwe pakkingen, en de cilinder er terug opgezet. Toen wilde hij na aanlopen redelijk lopen. Toen ik vanmorgen naar school wilde, startte hij in 1x kicken, wat normaal is, dus ik dacht: het is in orde. Ik wil op school vertrekken, WEER niet starten... Ik poos gewacht, en toen na heel veel rennen startte hij. Ik rijdt naar huis, en onderweg valt hij stil, weer niet meer aan de gang te krijgen. Daarnet de uitlaat erafgehaald, deze bleek vol koelvloeistof te zitten, niet bepaald gezond dus. Maar er zitten geen scheuren of andere gebreken in de cilinder, dus zou het misschien kunnen dat de cilinder niet strak genoeg is vastgedraaid? Ik heb dit nog nooit eerder vastgedraaid, dus moet ik de cilinder HEEL vast draaien, of gewoon vast?
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden en of er misschien nog iemand iets weet wat er mis kan zijn
Bedankt alvast voor de reacties
Ltr Yacko
uitkijken dat je niet TE vast doet want toen ik me cilinder eraf wou halen was dat moertje vast geroest en draaide ik dus het tapeind los...
|
|
|
|
Speakerfreak |
15-2-2006 21:42 |
Posts: 4941 |
wat niet meer pecies wat juiste aanhaalmoment was maar dat weet iemand anders vast wel, ding moet wel echt vast zitten aangezien alles natuurlijk wel een beetje in de pakkingen gedrukt moet worden, en vooral belangrijk dat alle 4 de moeren gelijkmatig vast zitten
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Marko |
15-2-2006 21:43 |
Posts: 1521 |
je meot em kruislings vast zetten als goed is
Dit bericht is gewijzigd door Marko op 15-2-2006 om 21:43 uur.
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Yacko |
15-2-2006 21:43 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
wat niet meer pecies wat juiste aanhaalmoment was maar dat weet iemand anders vast wel, ding moet wel echt vast zitten aangezien alles natuurlijk wel een beetje in de pakkingen gedrukt moet worden, en vooral belangrijk dat alle 4 de moeren gelijkmatig vast zitten
Dat moment wou mijn vader ook perse weten... K hoop dat iemand het hier weet
|
|
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-2-2006 21:46 |
Posts: 10560 |
m6 = 12 nm
m8 = 28 nm
m7 hiertussen
dacht ik
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
HONDARACINGTEAM |
15-2-2006 21:50 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
m6 = 12 nm
m8 = 28 nm
m7 hiertussen m7 20 dus
dacht ik
|
|
|
|
Yacko |
15-2-2006 21:50 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
m6 = 12 nm
m8 = 28 nm
m7 hiertussen
dacht ik
HEEL erg bedankt
maar toch... Iemand die dit kan bevestigen?
|
|
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-2-2006 21:51 |
Posts: 10560 |
bijvoorbeeld 18 licht er ook tussen , weet niet zeker of het leniair oid is
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Speakerfreak |
15-2-2006 21:53 |
Posts: 4941 |
stond mij wel 20 bij maar wist het zo niet zeker dat ik het niet zei, maar zal dus wel kloppen
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Yacko |
15-2-2006 21:56 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
bijvoorbeeld 18 licht er ook tussen , weet niet zeker of het leniair oid is
K ben ff weze meten, en t is m6... dus 12 nm?
k wil t wel ff zeker weten, voordat ik t kapoet draai
|
|
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-2-2006 21:57 |
Posts: 10560 |
naar mijn weten is derbi geen m6 .
ik denk m8
en heel mischien m7
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
15-2-2006 21:58 |
Posts: 13700 |
m7 op nieuwere blokken oudere is m6
|
|
|
|
Yacko |
15-2-2006 22:04 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
m7 op nieuwere blokken oudere is m6
m7... ik post zo ff pic
|
|
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run |
|
mulder |
15-2-2006 22:05 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yacko
[...]
m7... ik post zo ff pic
m7 bestaat dat:P
|
|
|
|
Terror |
15-2-2006 22:06 |
Posts: 9269 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
m7 op nieuwere blokken oudere is m6
ik heb ook m7 en heb oudste model gpr dus volgens mij is alles m7
|
|
|
|
Dit topic is 6951 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|