Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - motor reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35036 - motor reviseren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerarddg 15-2-2006 19:07 Print topicpost

Posts: 404
Ik ben dus bezig met het reviseren van mijn nsr blok maar kom ik uit op een klein probleempje. Ik heb dus een keering gekocht voor de rechterkant van de krukas. En op mijn krukas moet je dan ook zo'n ringen zetten zoals hieronder op de foto.




Maar nu heb ik dus die keering (op bovenstaande foto) in mijn carter gedaan maar nu past die ring dus niet. Die keering is veel te klein om daar die ring nog eens tussen te doen. Maar als ik dus mijn krukas erin doe sluit hij wel mooi aan de krukas dus kan ik dan ook gewoon die ring weg laten?

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 15-2-2006 om 19:07 uur.
 

Jarco 15-2-2006 19:08 Print reply

Posts: 4520
nee want daar komt weer een tandwiel op.
Je moet eerst die ring in die kering doen, en dan in de krukas
Of Eerst de ring om de krukas en dan in de kering.
Maar neit eerst die kering in je carter iig
Heb je wel de juiste maat kering?


Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 15-2-2006 om 19:09 uur.
 
gerarddg 15-2-2006 19:09 Print reply

Posts: 404
Jah maar als ik die tandwiel erop doe dan gaat dat ook goed. Ik zal wel ff een maken als mijn krukas erop zit met die tandwiel erop.
 
Jarco 15-2-2006 19:10 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
Jah maar als ik die tandwiel erop doe dan gaat dat ook goed. Ik zal wel ff een maken als mijn krukas erop zit met die tandwiel erop.



nee want dan gaat die tandwiel door die kering heen slijten...

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 15-2-2006 om 19:11 uur.
 
richard3 15-2-2006 19:11 Print reply

Posts: 5198
het kan die kan je gewoon weg laten dat maakt niks uit ik heb het ook gedaan was toen goedkoper die ringen er in te doen dat scheelde in koste voor de keerringen of zo iets werdt mij verteld door honda nl
 
op naar de grote brommers
gerarddg 15-2-2006 19:16 Print reply

Posts: 404
Hier een 2 foto's van hoe de tandwiel erop zit en de andere foto dat ik probeer die ring er tussen te doen, maar het past dus niet.




 
Jarco 15-2-2006 19:20 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
Hier een 2 foto's van hoe de tandwiel erop zit en de andere foto dat ik probeer die ring er tussen te doen, maar het past dus niet.

afbeelding
afbeelding



het hoort er toch te zitten?
Beter haal je die kering eruit en doe je eerst die ring er in.
Waarschijnlijk zorgt die ring er voor dat het tandwiel niet door je kering heen gaat slijten...

 
richard3 15-2-2006 19:21 Print reply

Posts: 5198
bus moest zo ie zo vanuit de andere kant er op dunne stuk deze kant op

verder kan je zonder ik heb het ook
dus gewoon ding er aflaten dat tandwiel zit er goed op en zit op de krukas vast dus die keerring blijft goed zitten

 
op naar de grote brommers
gerarddg 15-2-2006 19:21 Print reply

Posts: 404
Slijten doet het zoiezo niet, want het tandwiel komt geen eens op de keeringe te liggen. Er zit nog wel ruimte tussen.
 
Jarco 15-2-2006 19:24 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
Slijten doet het zoiezo niet, want het tandwiel komt geen eens op de keeringe te liggen. Er zit nog wel ruimte tussen.



hm ok dan zal het vast wel kunnen.. Als het tanwiel op de kering had gezeten was het anders geweest...
 
gerarddg 15-2-2006 19:24 Print reply

Posts: 404
Ok, bedankt dit moest ik weten
Ik kan weer verder.
 
ironbird 15-2-2006 19:25 Print reply

Posts: 1096
is de kering even groot als de oude die je erut hebt gehaald? Is toch snel te zien zou ik denken...

probeer eens of die bus in de oude kering past?

dan weet je het zo he
 
gerarddg 16-2-2006 9:10 Print reply

Posts: 404
Nee die zijn niet even groot! Maar die nieuwe sluit wel goed aan op de krukas.
 
brutus 16-2-2006 9:57 Print reply

Posts: 7934
je kan hem gewoon weglaten. heb ik zelf ook gedaan. het verschil zit hem in de keerringen tussen mbx en nsr. de binnendiameter is anders. der zit dan een extra ring tussen bij mbx. als je dan een nsr keerringen setje haalt krijg je een keerring met een kleiner gat. gwn de bus weglaten maakt niks uit
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
brutus 16-2-2006 9:59 Print reply

Posts: 7934
het tandwiel kan toch niet bij de keerring komen want hij kan niet verder op de as omdat de groeven in de as niet verder naar de keerring toe lopen. dus als je de moer erop zet blijft ie echt wel zitten. als dit niet zo zou zijn dan krijg je als je je moer op je tandwiel aan draaid dat je je lager naar de klote helpt.
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..

Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved