Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX blokproblemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35011 - TSX blokproblemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nielsje 89 14-2-2006 18:23 Print topicpost
Posts: 304
ik heb laatst men tsx uit elkaar gedraait nadat het volgende gebeurt was:
men brommer had al een tijdje last van ploffen uit de uitlaat en ik d8 aan de afstelling(te rijk) en de bougie was vrij zwart dus dat klopte wel. nu gingen een vriend van me en ik aan et afstellen en de sproeier was een 170!(std carb TSX) nu was dit natuurlijk veel te groot, en we hebben er een 86 ingedrukt, hij deed het nu erg goed als ik de filter eraf draaide, maar met filter nog niks. dus wij filter derop met 70 sproeier en zo kwamen we thuis. nu stonden die vriend van me ff later de brommer aan te open en hij wou alleen nog maar lopen met enorm hoge toeren en hij knalde enorm!
dus wij de ontsteking helemaal vervroegen(moet als je tsx harder dan 70 loopt) en toen begon het gedonder...
hij maakte enorm veel toeren en toen we wouden schakelen naar z'n 2 klapte er iets keihard uit het blok en begon hij enorm te ratelen. dus wij dat ding uit en roberen aan te lopen en toen kwam er een hard geratel uit het blok en hij starte niet. dus wij dat ding uit elkaar.
nu hebben we het blok uit elkaar maar we zien absoluut GEEN versleten tandwielen! dus wij vroegen ons nu heel erg af wat er aan de hand is!
en de cilinder is naar ons idee ook niet vastgenaaid want toen het blok eraf was konden we de krukas gewoon ronddraaien en de zuiger ging mooi op en neer.
hopelijk weten jullie het!
alvast bedankt
 
wreed

Suzuki tsx 14-2-2006 18:26 Print reply

Posts: 617
zitten de zuigerveren er nog allebei op?
 
nielsje 89 14-2-2006 18:29 Print reply
Posts: 304
ja, en is ook niks mis mee.
maar hoezo denk je direkt aan de cilinder? als ik vragen mag?

 
wreed
Blijhoofd 14-2-2006 18:39 Print reply

Posts: 7378
meet de waarde van je ontstekingspoel is na
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Suzuki tsx 14-2-2006 18:43 Print reply

Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
ja, en is ook niks mis mee.
maar hoezo denk je direkt aan de cilinder? als ik vragen mag?



omdat bij een kamaraad van mij zijn mtx-sh ook een ratelend geluid maakte
en toen waren zijn zuigerveren ook kapot en de zuiger zelf ook
 
nielsje 89 14-2-2006 19:02 Print reply
Posts: 304
@ blijhoofd:
hoe doe ik dat dan? wat zijn de waarden en waaar meet ik die dan?
de hoofdvraag was eigenlijk niet de ploffen uit mijn uitlaat hoor, ik wou graag weten wat die rateld uit men blok waren na de harde klap uit het blok. als het de tandwielen niet kunnen zijn omdat die gewoon goed zijn.
 
wreed
laurensjanssen 14-2-2006 19:13 Print reply

Posts: 54
spietje kapot en vliegwiel los

 
tsxj oran 14-2-2006 19:17 Print reply

Posts: 6498
hoe ziet je kickstart as tandwiel en veer eruit?
 
oud
nielsje 89 14-2-2006 21:01 Print reply
Posts: 304
vliegwiel zat niet los en wat is een spietje?
en mijn kickstarteras zelf zag er nog goed uit maar hij deed het niet goed, soms pakte hij em wel maar meestal sloeg de as gewoon in lucht ofzo, dan voelde ik de cil niet zeg maar.
btw, sorry voor de late reply's maar ik was ff weg

 
wreed
Jarco 14-2-2006 21:06 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
vliegwiel zat niet los en wat is een spietje?
en mijn kickstarteras zelf zag er nog goed uit maar hij deed het niet goed, soms pakte hij em wel maar meestal sloeg de as gewoon in lucht ofzo, dan voelde ik de cil niet zeg maar.
btw, sorry voor de late reply's maar ik was ff weg




dit is ongeveer een spietje :


--- het is gewoon een klein blokje van een paar mm. Die in de gleuf van de krukas past.
En in de gleuf van het vliegwiel in de binnenkant.

Heeft de cilinder nog wel compressie?

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 14-2-2006 om 21:07 uur.
 
nielsje 89 14-2-2006 21:26 Print reply
Posts: 304
ja compressie genoeg, en bij de krukas mist niets. maar jullie weten verder niks zeker wat zo'n keihard getik uit het blok maakt als je em aanloopt en dat je het gevoel krijgt dat je de cilinder ook niet meer aandrijft zeg maar?
 
wreed
koosTSX 14-2-2006 21:29 Print reply

Posts: 705
mss koppeling moer losgeknalt?
 
nielsje 89 14-2-2006 21:36 Print reply
Posts: 304
nope, die zat ook nog vast

 
wreed
Jekko 15-2-2006 16:23 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
nope, die zat ook nog vast



Heb je gekeken?
 
Waiting for the wor`s to come
nielsje 89 16-2-2006 19:35 Print reply
Posts: 304
nee ik bedenk dat gewoon zomaar
natuurlijk heb ik gekeken, ik heb men blok ook uit elkaar gehalld weet je nog
 
wreed
gekke henkie 17-2-2006 19:20 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
nee ik bedenk dat gewoon zomaar
natuurlijk heb ik gekeken, ik heb men blok ook uit elkaar gehalld weet je nog


heb je toen ook nog naar je bigendlager gekeken of daar geen speling op zit?
en of je vliegwiel nog vast zit?


Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 17-2-2006 om 19:21 uur.
 
Ga toch krassen!

Dit topic is 1017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved