Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - parmakit 50 mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35009 - parmakit 50 mt5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mad Scientist 14-2-2006 18:03 Print topicpost

Posts: 450
ik heb de search meerdere malen gebruikt maar kom maar niet op een direct antwoord...

ik heb een 50cc parmakit op mijn mt zitten met een prox zuiger
16mm carb mikuni
tecno uitlaat
twv 13/45

ik heb veel dingen over deze cilinder gelezen en ook dat hij veel kracht heeft voor een 50cc en een dood punt heeft bij een bepaald tourental en deze bug in de cilinder zit zoals hij uit de fabriek komt en dmv tunen is te verhelpen

is dit waar..??

en hebben mensen nog meer ervaring met deze bug want ik heb in totaal 1 topic gevonden waar het wel zoo was maar daar replyden mensen dat het gewoon aan de afstelling ligt ik heb echt heel veel al geprobeerd maar word er maar niks wijzer uit iemand die dit zelfde probleem had..??
 

tsxj oran 14-2-2006 18:05 Print reply

Posts: 6498
volgens mij zijn dat die randjes in het inlaat spruitstuk die tegenhouden
 
oud
MT70-nolimit 14-2-2006 18:05 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
ik heb de search meerdere malen gebruikt maar kom maar niet op een direct antwoord...

ik heb een 50cc parmakit op mijn mt zitten met een prox zuiger
16mm carb mikuni
tecno uitlaat
twv 13/45

ik heb veel dingen over deze cilinder gelezen en ook dat hij veel kracht heeft voor een 50cc en een dood punt heeft bij een bepaald tourental en deze bug in de cilinder zit zoals hij uit de fabriek komt en dmv tunen is te verhelpen

is dit waar..??


tis iig een probleem wat al was met de voorloper van parmakit, de oude zeta's. Ik heb wel eens gehoord dat het komt vanwege de spoelgaten in de zuiger. Heb jij toevallig spoelgaten in je zuiger zitten of niet|?
 
gaat lang goed
Mad Scientist 14-2-2006 18:07 Print reply

Posts: 450
nou jaa zou het best kunnen zijn heb nu een prox drin zonder spoelgaten en heb er een zuiger bij gekregen die dit dus wel heeft
zou het daardoor kunnen komen dan..?? want heb me wijs laten maken dat dit niks uit hoeft te maken
 
MT70-nolimit 14-2-2006 18:09 Print reply

Posts: 4322
Hmm dit word dus echt dremelen anders zou ik niet weten hoe je het punt eruit moet krijgen, ik had er ook altijd gedonder mee met 70cc Zeta en heb het niet kunne verhelpen.
 
gaat lang goed
Mad Scientist 14-2-2006 18:15 Print reply

Posts: 450
okayss nou jaa laat em dan wel een keer tunen ff kijken wat er dan gebeurd maar wel jammer zoo een slordigheidje en heb ook het probleem dat hij in z'n 4 niet meer kracht heeft of vrij weinig hij maakt geen touren meer hij blijft hangen en van wat ik heb gelezen zou dit toch een van de snellere 50ccjtes moeten zijn heb zelf ook een imi gehad die was wel wat feller naar mij idee
 
tsxj oran 14-2-2006 18:17 Print reply

Posts: 6498
als er een zuiger met spoelgaten in hoort zal hij natuurlijk niet goed lopen met een zuiger zonder spoelgaten
 
oud
Mad Scientist 14-2-2006 18:18 Print reply

Posts: 450
whaha klinkt logisch dat dan toch maar ns proberen:P
 
tsxj oran 14-2-2006 18:20 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
whaha klinkt logisch dat dan toch maar ns proberen:P

als je een dremel hebt is het makkelijk zelf te doen

 
oud
Mad Scientist 14-2-2006 18:20 Print reply

Posts: 450
maar wat is t nut dan eigenlijk van zoo een spoelgat in een zuiger...?? timing oid..??
 
tsxj oran 14-2-2006 18:22 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
maar wat is t nut dan eigenlijk van zoo een spoelgat in een zuiger...?? timing oid..??

2-takt principe...
wat gebeurt er als de zuiger omhoog gaat, en hij komt boven de inlaat poort uit.?
dan komt er dus het benzine/lucht mengsel binnen

wat gebeurt er als hij eerst een spoelgat tegenkomt en daarna nog is de onderkant van de zuiger??
veel meer benzine lucht mengsel

edit:
zijn inlaat slag bestaat alswaren uit 2 delen

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 14-2-2006 om 18:22 uur.
 
oud
renoeius 14-2-2006 18:23 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
maar wat is t nut dan eigenlijk van zoo een spoelgat in een zuiger...?? timing oid..??


wordt er wat eerder benzine en lucht in de cilinder gezogen
 
Mad Scientist 14-2-2006 18:24 Print reply

Posts: 450
okay dan weet ik dat dat verklaar dan wss ook waarom hij dan bijna geen kracht in zn 4 heeft tenx
 
tsxj oran 14-2-2006 18:28 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
okay dan weet ik dat dat verklaar dan wss ook waarom hij dan bijna geen kracht in zn 4 heeft tenx

die spoelgaten zijn monsterlijk, je kan ze heel makkelijk vergroten en verlengen, waardoor er een grotere carb op een kleinere cilinder inhoud kan, en ook nog goed lopen helemaal als je de spoelers ook een beetje aanpast
 
oud
BlackIce4 14-2-2006 18:31 Print reply

Posts: 3654
dat wil ik ook nogis doen met mijn zuiger.

tip: haal een stukje van de inlaat kant van je zuiger af. paar mm maar. kan soms heel veel helpen. vooral bij automaten merk je het heel sterk. schakels vaak een stuk minder. maartoch
 
tsxj oran 14-2-2006 18:35 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
dat wil ik ook nogis doen met mijn zuiger.

tip: haal een stukje van de inlaat kant van je zuiger af. paar mm maar. kan soms heel veel helpen. vooral bij automaten merk je het heel sterk. schakels vaak een stuk minder. maartoch

helpt niet bij honda
je moet extra spoelers maken

 
oud

Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved