Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35005 - Honda NSR 50cc cilinderkeuze
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 4301 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Potvis |
17-2-2006 9:20 |
Posts: 1910 |
|
|
Fox @ bling bling ---> jUh w33t t0gH!! |
|
richard3 |
17-2-2006 9:30 |
Posts: 5198 |
ge2 is idd wel heel snel en leuk om te rijden maar ik vond athena het ook heel leuk doen ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
barry |
17-2-2006 12:38 |
Posts: 7387 |
eurocilindro draait ook veel toeren maar levert minder koppel dan de ge2.
de ge2 vind ik sneller doordat hij dus hoog in de toeren veel (naja wat ik veel bij 50cc) kracht heeft, net zoals de eurocilindro. maar ook in het onder en middengebied meer kracht levert, wat in tegenstelling de eurocilindro niet doet
kortom:
de eurocilindro heeft alleen vermogen hoog in de toeren en daaronder is het zo traag als dikke stront in een trechter.
de ge2 heeft over een breed vlak meer vermogen
setup waar ik dat mee heb ervaren:
50cc eurocilindro
hpi
opmaat
20mm carb
6bak
ge2 zelfde setup, alleen een andere opmaat voor de ge2 dus.
Dit bericht is gewijzigd door barry op 17-2-2006 om 12:41 uur.
|
|
He? |
|
SpeedY_the_Devil |
17-2-2006 12:42 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]
Dat zal over het algemeen zeker moeten gebeuren wanneer je een cilinder opboort van 39mm naar 45mm. De poorten komen dan heel anders te liggen.
daarom zette ik t er ff bij want wist niet zeker
boorde mijn 74cc van ns1 ook altijd op tot 80cc zonder bijwerken, maar das kleinder verschil
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
boertie |
17-2-2006 15:03 |
Posts: 565 |
50cc athena moet ook snelle cilinder zijn... is aluminium met nicasil wand en na een tunebeurt en de rest beetje voor elkaar super snel...
|
|
|
|
Djeep |
17-2-2006 15:12 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: boertie
50cc athena moet ook snelle cilinder zijn... is aluminium met nicasil wand en na een tunebeurt en de rest beetje voor elkaar super snel...
Ik ging met die athena, 85 icm Homoet en 16mm carb.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Honda MBX80 |
17-2-2006 20:28 |
Posts: 258 |
Ik ben er nog steeds niet uit, misschien dat het een speciaal cilinderjte word, ben nog in overleg met een forumlid, dat fftjes afwachten.
|
|
|
|
boertie |
17-2-2006 20:38 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]
Ik ging met die athena, 85 icm Homoet en 16mm carb.
ik bedoel met opmaat pijp hpi en tunen valt er veel meer uit te halen.
|
|
|
|
Honda MBX80 |
17-2-2006 20:52 |
Posts: 258 |
Daar heb je ook gelijk in, maar ik ga er mee op jubbega rijden in de pro stock klasse, dus ik probeer er iets anders van te maken, maar als dat te lastig word dan ga ik waarschijnlijk voor 50 euro, tunen, fluiters en de rest.
|
|
|
|
Pingu |
18-2-2006 7:48 |
Posts: 1842 |
In de pro-stock met een 50cc? Weinig kans...
Pro-stock regelement is tot 90cc
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Honda MBX80 |
18-2-2006 7:52 |
Posts: 258 |
mmmmm, ff het regelement niet goed gelezem, dacht dat ze verschillende catgorien hadden, maar in de pro-stock maar eentje, en dat ias tot 90cc. Dan maar ff verder kijken. Goeie opmerking trouwens
|
|
|
|
mblover |
18-2-2006 10:01 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
In de pro-stock met een 50cc? Weinig kans...
Pro-stock regelement is tot 90cc
Als je die 50cc goed tuned gaat het echt wel hard... draait ie ook wel heel veel toeren maar goed.
Winnen zal lastig worden, ook met een hele brute 50cc setup, maar een eindje komen zal wss wel lukken.
Cilinder GOED tunen, kop afvlakken, roterende inlaat (hoge toerentallen, volgens mij moet dat sneller zijn ivm het zweven van je membraam klepjes), 20 - 24mm carb ofzo, opmaat pijpje, binnenrotortje,
|
|
|
|
Pingu |
18-2-2006 13:01 |
Posts: 1842 |
En jij denkt dat je daarmee ook maar een heeeeeeel klein beetje bij kunt houden t.o.v. degenen die hetzelfde doen met 90cc, en een sprintframe?
Dat eindje wat jij zegt, is er iig niet
Maar er is iig ook een 50cc klasse.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Honda MBX80 |
18-2-2006 14:00 |
Posts: 258 |
Dan mag je niet te veel verbouwen in de 50cc klasse, en dan moet je met je 4 bak aan de slag, en dat vink ook nie alles.
|
|
|
|
mblover |
18-2-2006 14:06 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
En jij denkt dat je daarmee ook maar een heeeeeeel klein beetje bij kunt houden t.o.v. degenen die hetzelfde doen met 90cc, en een sprintframe?
Dat eindje wat jij zegt, is er iig niet
Maar er is iig ook een 50cc klasse.
Sprintframe over het hoofd gezien...
Maar bijvoorbeeld Luc Foekema rijd ook pro stock met 50cc met sprint frame, wel met Kreidlerblok, die komt ook best ver.....
Zoek maar eens op Kreidler.nl forum en op zijn site.
|
|
|
|
Dit topic is 4301 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|