Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR 50cc cilinderkeuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35005 - Honda NSR 50cc cilinderkeuze
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4301 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Potvis 17-2-2006 9:20 Print reply

Posts: 1910
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Gwoon hoe hij er over praat overal.. het is irritant:P.. Zooooow hard trekt zown ding nou ook weer niet

Toevallig is op een NSR gerede met net zown setup als de zijne

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-2-2006 om 15:12 uur.

ja die van mij het trekt niet zo snel hoor, alleen de top is hoger.....
 
Fox @ bling bling ---> jUh w33t t0gH!!
richard3 17-2-2006 9:30 Print reply

Posts: 5198
ge2 is idd wel heel snel en leuk om te rijden maar ik vond athena het ook heel leuk doen ?

 
op naar de grote brommers
barry 17-2-2006 12:38 Print reply

Posts: 7387
eurocilindro draait ook veel toeren maar levert minder koppel dan de ge2.

de ge2 vind ik sneller doordat hij dus hoog in de toeren veel (naja wat ik veel bij 50cc) kracht heeft, net zoals de eurocilindro. maar ook in het onder en middengebied meer kracht levert, wat in tegenstelling de eurocilindro niet doet

kortom:
de eurocilindro heeft alleen vermogen hoog in de toeren en daaronder is het zo traag als dikke stront in een trechter.

de ge2 heeft over een breed vlak meer vermogen

setup waar ik dat mee heb ervaren:
50cc eurocilindro
hpi
opmaat
20mm carb
6bak

ge2 zelfde setup, alleen een andere opmaat voor de ge2 dus.

Dit bericht is gewijzigd door barry op 17-2-2006 om 12:41 uur.
 
He?
SpeedY_the_Devil 17-2-2006 12:42 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]

Dat zal over het algemeen zeker moeten gebeuren wanneer je een cilinder opboort van 39mm naar 45mm. De poorten komen dan heel anders te liggen.


daarom zette ik t er ff bij want wist niet zeker

boorde mijn 74cc van ns1 ook altijd op tot 80cc zonder bijwerken, maar das kleinder verschil
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
boertie 17-2-2006 15:03 Print reply

Posts: 565
50cc athena moet ook snelle cilinder zijn... is aluminium met nicasil wand en na een tunebeurt en de rest beetje voor elkaar super snel...
 
Djeep 17-2-2006 15:12 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boertie
50cc athena moet ook snelle cilinder zijn... is aluminium met nicasil wand en na een tunebeurt en de rest beetje voor elkaar super snel...


Ik ging met die athena, 85 icm Homoet en 16mm carb.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Honda MBX80 17-2-2006 20:28 Print reply
Posts: 258
Ik ben er nog steeds niet uit, misschien dat het een speciaal cilinderjte word, ben nog in overleg met een forumlid, dat fftjes afwachten.
 
boertie 17-2-2006 20:38 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Ik ging met die athena, 85 icm Homoet en 16mm carb.


ik bedoel met opmaat pijp hpi en tunen valt er veel meer uit te halen.
 
Honda MBX80 17-2-2006 20:52 Print reply
Posts: 258
Daar heb je ook gelijk in, maar ik ga er mee op jubbega rijden in de pro stock klasse, dus ik probeer er iets anders van te maken, maar als dat te lastig word dan ga ik waarschijnlijk voor 50 euro, tunen, fluiters en de rest.
 
Pingu 18-2-2006 7:48 Print reply
Posts: 1842
In de pro-stock met een 50cc? Weinig kans...
Pro-stock regelement is tot 90cc

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Honda MBX80 18-2-2006 7:52 Print reply
Posts: 258
mmmmm, ff het regelement niet goed gelezem, dacht dat ze verschillende catgorien hadden, maar in de pro-stock maar eentje, en dat ias tot 90cc. Dan maar ff verder kijken. Goeie opmerking trouwens
 
mblover 18-2-2006 10:01 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
In de pro-stock met een 50cc? Weinig kans...
Pro-stock regelement is tot 90cc



Als je die 50cc goed tuned gaat het echt wel hard... draait ie ook wel heel veel toeren maar goed.

Winnen zal lastig worden, ook met een hele brute 50cc setup, maar een eindje komen zal wss wel lukken.

Cilinder GOED tunen, kop afvlakken, roterende inlaat (hoge toerentallen, volgens mij moet dat sneller zijn ivm het zweven van je membraam klepjes), 20 - 24mm carb ofzo, opmaat pijpje, binnenrotortje,
 
Pingu 18-2-2006 13:01 Print reply
Posts: 1842
En jij denkt dat je daarmee ook maar een heeeeeeel klein beetje bij kunt houden t.o.v. degenen die hetzelfde doen met 90cc, en een sprintframe?
Dat eindje wat jij zegt, is er iig niet
Maar er is iig ook een 50cc klasse.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Honda MBX80 18-2-2006 14:00 Print reply
Posts: 258
Dan mag je niet te veel verbouwen in de 50cc klasse, en dan moet je met je 4 bak aan de slag, en dat vink ook nie alles.
 
mblover 18-2-2006 14:06 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
En jij denkt dat je daarmee ook maar een heeeeeeel klein beetje bij kunt houden t.o.v. degenen die hetzelfde doen met 90cc, en een sprintframe?
Dat eindje wat jij zegt, is er iig niet
Maar er is iig ook een 50cc klasse.


Sprintframe over het hoofd gezien...

Maar bijvoorbeeld Luc Foekema rijd ook pro stock met 50cc met sprint frame, wel met Kreidlerblok, die komt ook best ver.....
Zoek maar eens op Kreidler.nl forum en op zijn site.
 

Dit topic is 4301 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved